|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?
Jeg er så misforstått.
|
|
|
|
#102 |
|
trøtt
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Jeg liker ikke troll uansett.
|
|
|
#103 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Alle trollerier går meg hus forbi.
|
|
|
#104 |
|
flisespikker
|
Ja, enig i det, altså. Men forumledelsen kan ikke ha noe slags ansvar for hva brukerne gjør i RL heller - eller mener du at vi burde ha en slagplan for hva som eventuelt skal gjøres i slike tilfeller?
|
|
|
#105 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Hørtes jeg ut som jeg gikk i forsvar nå? Jeg tror ikke jeg mente å gjøre det. Spør gjerne mer, Gaia.
|
|
|
#106 |
|
Leser
|
Her setter du nok fingeren på hovedproblematikken.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 15-02-10 kl 14:38. Årsak: tost -> tosk + la til: "med den stakkars lille brukeren" |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Jeg tenker at det er vel greit å være på nett som ellers i verden. Ser du noen som kjører i 120 mot et stup med unger i bilen så slenger du jo ut et skilt eller løper etter og prøver å gjøre noe. |
|
|
|
#108 |
|
villende
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Nei, jeg syns ikke du gikk i forsvar. Men jeg kan prøve å utdype litt hva det er jeg mener: |
|
|
|
|
|
#109 |
|
flisespikker
|
I et par tidligere tilfeller av trollemistanker har ting løst seg ved at vi har gått i dialog med aktuelle brukere. Det har dermed ikke vært nødvendig å vurdere utestengelse.
|
|
|
#110 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?I forhold til den siste kommentaren din, Gaia, så bør kanskje selvjustisen her på forumet slå til litt? Jeg merker at for min egen del så unngår jeg i stor grad de(n) jeg oppfatter som troll, jeg holder meg rett og slett unna. I stedetfor burde jeg/man kanskje vært tøff nok til å konfrontere direkte, til å stille konkrete spørsmål?
|
|
|
#111 |
|
Leser
|
Jeg er helt enig med deg.
Fra min erfaring med forum vil jeg si at det ikke er flere troll her enn på plasser hvor de har lettere for å stenge ut brukere eller tillate "trolljakt" over en lav sko.
|
|
|
#112 |
|
villende
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Forstå meg rett – jeg mener ikke at man skal stenge folk ute. Det er noe av det jeg liker med FP, at folk ikke stenges ute. Og jeg er også en type som er tilbakeholden med å involvere meg med mennesker jeg syns forteller historier som skurrer i mine ører. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på om det faktisk anses som greit å ”varsle” andre brukere internt hvis man ser at de involverer seg i personer man ikke føler seg helt komfortable med. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Peppy!
|
Dette er egentlig mitt spørsmål også. Hvis jeg mistenker at noen er et troll så er det piece of cake for meg å si fra til Gaia, som jeg har en så nær relasjon til. Men er det god kutyme å sladre til noen som er mer perifere? Altså, hvis jeg oppdager at X er et troll, og jeg merker at Y, som jeg ikke kjenner så godt, er veldig engasjert i X' problemer - er jeg bitch om jeg sender en pm med trollvarsel, eller er jeg et medmenneske? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Leser
|
Min personlige mening er at det beste (beste som i det mest ideelle) er å "varsle" på forumet. Det er jo en grunn til at man føler seg ukomfortabel, og denne grunnen kan man jo påpeke åpent.
|
|
|
#115 |
|
Absolut ateist
|
Det kommer vel helt an på om mottager er åpen for at den kan være invadert av et troll eller ikke. Førstnevnte vil du oppfattes som et medmenneske, sistnevnte som en bitch.
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
Jo. Men dette er vel ikke ønsket her? |
|
|
|
#117 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Har vært utsatt for nr.3 IRL for noen år tilbake. Hun hadde mange fantastiske historier som hun gjerne forandret litt på hver gang hun fortalte dem. Hun klarte ikke holde styr på sine egne løgner, og da hun ble avslørt var det vi som var slemme med henne som kunne påstå at hun løy. Egentlig var det nok synd på henne, men der og da var det vanskelig å tenke slik. Hun hadde lurt så mange med trollingen sin og skyldte masse penger vi aldri så igjen.
|
|
|
#118 |
|
villende
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal være en medmenneskelig bitch hvis jeg mistenker at troll er i ferd med å flytte seg fra nett ut i det virkelige liv. Så får jeg heller rødprikkes herfra til evigheten hvis mottakeren ikke setter pris på det. :beslutsom: |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Leser
|
Jeg tror vi legger litt forskjellig i ordet "varsling". Jeg mener ikke en tråd med tittel "X har lurt meg!" Det jeg mente - men som nok var veldig dårlig presisert var at det går an å si hva man mener er faktafeil etc i tråder. Eller hvis man mener at folk har en generell tendens. Brutus_ er det jo tydeligvis ingen som har et problem med å karakterisere som en rasist i tråder på bakgrunn av det som blir skrevet. Da bør det kanskje være mulig å si til folk at man mener de overdriver, dramatiserer etc også?
|
|
|
#120 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?Jeg er dårlig på å sniffe opp troll.
|
![]() |
|
|