Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler til frokost???

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-07, 09:49   #101
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler til frokost???

I Østfold spiser man til og med vaffel på pølsen istedet for brød eller lompe.

Gammel 14-02-07, 09:57   #102
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi kan en sjelden gang ha grove vafler til frokost.
Lager aldri fine vafler jeg. Grove smaker jo bedre.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 11:29   #103
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg fikk hakeslipp når mine to kom hjem fra sitt første overnattingsbesøk hos kamerat og ekstatisk fortalte at de hadde spist vafler til frokost.

Jeg er absolutt tilhenger av kosefrokoster på søndag altså, men for meg er vafler kake, og det spiser man da ikke til frokost?

Og nei, de var nok ikke grove, kjenner jeg mammaen rett...

Jeg ville nok også fått hakeslipp hvis det hadde skjedd med mine barn. Jeg har aldri tenkt muligheten engang.

Alt til sin tid og vafler er kosemat. Det er vi voksne som lærer barna å ha et sunt kosthold og sunt er i de fleste tilfeller veldig godt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:11   #104
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns nå faktisk at første overnattingsbesøk hos venner er noe som kvalifiserer til litt ekstra. Og da syns jeg ærlig talt ikke at vafler til frokost er så ille.

Det må være lov å ha litt fest når man har overnattingsgjester, da.

Personlig hadde jeg nok reagert mer på frokostblanding enn på vafler.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:15   #105
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke reagert om storesøster hadde fått vafler til frokost når hun hadde vært på overnattingsbesøk. Jeg vet hun har fått pannekaker noen ganger når hun har vært hos mormor, og det har vært kjempestas. Så lenge de vet at det er greit med sånn frokost en gang i blandt, men ikke hver dag, så synes jeg det er greit.
Jeg kunne aldri ha spist vafler til frokost, og har derfor aldri laget det heller. En god frokost hos oss er rundstykker, egg, og masse pålegg.

Jeg er i hvert fall glad for at jeg ikke har videreført frokostradisjonene fra min egen barndom. Jeg er jo vokst opp i Spania, og der var frokosten varm sjokolade og muffins som man dyppet oppi sjokoladen.

Gammel 14-02-07, 12:21   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spania høres helt horribelt ut når det kommer til kosthold. Der får man jo barnegrøter med sjokolade, og det går i muffins og kaker i fleng, ettersom jeg har hørt. Snack-time i barnehage og på skole der man helst spiser kake/muffins og drikker saft. Vi er kanskje ikke så ille her i landet allikevel.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:30   #107
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Spania høres helt horribelt ut når det kommer til kosthold. Der får man jo barnegrøter med sjokolade, og det går i muffins og kaker i fleng, ettersom jeg har hørt. Snack-time i barnehage og på skole der man helst spiser kake/muffins og drikker saft. Vi er kanskje ikke så ille her i landet allikevel.

*mimre*

Som barn så var det selvsagt helt ok. Vi fikk alltid servert varm mat både på skolen og i barnehagen, og desserten var alltid høydepunktet. Nå som jeg har egne barn så er jeg glad for at vi bor her i Norge.
Men jeg må innrøme at det jeg savner mest med spania, bortsett fra familien, er maten. Spesielt alle de små kakene.

Gammel 14-02-07, 13:08   #108
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns nå faktisk at første overnattingsbesøk hos venner er noe som kvalifiserer til litt ekstra. Og da syns jeg ærlig talt ikke at vafler til frokost er så ille.

Det må være lov å ha litt fest når man har overnattingsgjester, da.

Personlig hadde jeg nok reagert mer på frokostblanding enn på vafler.

Synes det var en fin måte av vertskapet å vise at de gjør noe ekstra ut av overnattingsbesøket.
Det hadde iallefall jeg tenkt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:23   #109
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ha funnet på å lage vafler til frokost en søndag etter overnattingsbesøk for ungene jeg også.

Jeg reagerer ikke negativt i det hele tatt. Synes rett og slett det er hyggelig at denne moren ønsket å gjøre litt ekstra stas på besøket

Gammel 14-02-07, 14:07   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Synes det var en fin måte av vertskapet å vise at de gjør noe ekstra ut av overnattingsbesøket.
Det hadde iallefall jeg tenkt.

Gammel 14-02-07, 14:13   #111
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

:mimre: Vi var på hyttetur med et vennepar, og for en gangs skyld (vi var som regel oppe først) skulle det andre paret stå for frokost. Det ble pannekaker og stekt egg med bacon og jeg-vet-ikke-hva.

Mannen og jeg ble litt satt ut, skikkelig fastsatte som vi var i kokt-egg-og-kaviar-helgefrokost-rutinen. Men Eivind hylte av fryd og åt som en gal. Og vi fniste litt av våre egne, konservative frokostholdninger.

Gammel 14-02-07, 15:10   #112
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

:mimre: Vi var på hyttetur med et vennepar, og for en gangs skyld (vi var som regel oppe først) skulle det andre paret stå for frokost. Det ble pannekaker og stekt egg med bacon og jeg-vet-ikke-hva.

Mannen og jeg ble litt satt ut, skikkelig fastsatte som vi var i kokt-egg-og-kaviar-helgefrokost-rutinen. Men Eivind hylte av fryd og åt som en gal. Og vi fniste litt av våre egne, konservative frokostholdninger.

Kokt egg og kaviar??? Nei er du gal? På hytteturer og camping er det kun en frokost som duger: EGG OG BACON!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 21:20   #113
tiril
Passiv

Standard

wow 6 heile sider om vafler,imponert!!!!
tenk at vafler servert til frukost kan skape en sånn serie med innlegg!!!!
elsker vafler eg,frukost eller ikkje

Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 21:31   #114
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høres ut som om ungene og vertskapet har koset seg og det er vel hovedsaken.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 21:33   #115
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:ikkelystpåvafler:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 21:33   #116
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Høres ut som om ungene og vertskapet har koset seg og det er vel hovedsaken.

Akkurat.

Gammel 14-02-07, 22:29   #117
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

wow 6 heile sider om vafler,imponert!!!!

Har bare to jeg.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 22:50   #118
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I Østfold spiser man til og med vaffel på pølsen istedet for brød eller lompe.

I Moss, ikke hele Østfold.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Vi kan en sjelden gang ha grove vafler til frokost.
Lager aldri fine vafler jeg. Grove smaker jo bedre.

Enig. Grove vafler er godt.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Har bare to jeg.

Pannekaker lages også alltid grove, og i langpanne. Steking er noe herk.

Gammel 15-02-07, 00:17   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langpanne??

Gammel 15-02-07, 00:17   #120
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vafler til frokost høres utrolig kvalmt ut.
Men ja, jeg kunne sikkert ha funnet på å skjemt bort ungene med det en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.