Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

100 i rykte

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 08:00   #101
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvorfor tror du det? Det har jeg aldri tenkt på en gang. Jeg gir der jeg har lyst, uavhengig av poeng.

Jeg tenker heller ikke på poeng når jeg gir prikk. Helt i begynnelsen av min "forumkarriere" var jeg på et forum, der jeg og mange andre med meg sanket prikker for poengene sin del, ble slitsomt. Ble noe sånn oppblåsing i forumet om akkurat dette , å så roet det seg helt ned å nå er det (ihvertfall for min del)helt over med poengmas/prikkemas.

Er jo litt sånn med forumverden,at man må lære seg hvordan ting fungerer, å jo lenger man er der og til mer aktiv man er finner man jo fort ut hvordan normene er å retter seg etter dem

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:18   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Knis. Akkurat da jeg postet denne meldingen:

Sitat:

Nå har du en til.

kræsjet nettet mitt. Så da ble det ikke like morsomt. Eller kanskje.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:05   #103
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Total usannsynlig er vel det ikke?

Siden du har kommet på ideen, så kan jeg jo ikke påstå at ingen tenker sånn, men jeg finner det særdeles usannsynlig at det er en utbredt tankemåte.

De lukkede underforumene er ikke spesielt private eller eksklusive, og jeg har aldri hørt noe som tyder på at noen ikke ønsker nye medlemmer inn dit. Snarere er det sånn at nye medlemmer som gjør såpass mye av seg at de raskt får nok innlegg og poeng blir ønsket varmt velkommen.

Og jeg for min del vil vel heller si at grønnprikkene sitter løsere i forhold til nye brukere, fordi jeg synes det er ekstra hyggelig med nye brukere som skriver bra eller morsomt, og fordi jeg tenker at de sikkert trenger mer oppmuntring til å fortsette med det. (Det er ikke som om de gamle vennene mine trenger jevnlige grønnprikker fra meg for å fortsette å være morsomme og oppegående, liksom. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:05   #104
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Ehm, ja i forhold til at man fortjener de poengene man får. Det kan se ut som noen skriver rasende bra og er ustyrtelig morsomme, men at noen har mange grønne kan si like mye om hvem som har gitt tilbakemeldingene som hvor bra de skriver. Og her kommer det inn hvem man kjenner og ikke.

Nope. Man prikker de innleggene man liker, ikke innleggene til de man kjenner. I noen tilfeller lar jeg være å prikke et innlegg som egentlig fortjener en prikk, fordi det er skrevet av noen jeg kjenner eller vedkommende har fått en del prikker av meg i det siste. Jeg deler gjerne ut prikker til nykommere som utmerker seg, for da har de fortjent det.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:06   #105
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


De lukkede underforumene er ikke spesielt private eller eksklusive, og jeg har aldri hørt noe som tyder på at noen ikke ønsker nye medlemmer inn dit.

Right.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:09   #106
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Right.

OK. Jeg har ikke hørt noe om det det siste halvannet året, i alle fall. Poenget mitt var at Medlemssalongen og M2 (som er de underforumene der ryktepoeng spiller rolle) ikke er små og eksklusive lenger; det er ingen som "kjenner" alle som er der nå, så det spiller ingen vesentlig rolle om man ikke "kjenner" de nye som kommer inn der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:18   #107
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 100 i rykte

Jeg syns man burde begynne å regne ut hvor mange prikkepoeng man gir i stedet for dette poengskaffemaset.

  Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:18   #108
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Det står jo i KP.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:20   #109
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 100 i rykte

Altså prikkepoeng til sammen. I stedet for mottatte. Det hadde vært søtt og kozemosete syns jeg.

  Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:22   #110
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Altså prikkepoeng til sammen. I stedet for mottatte. Det hadde vært søtt og kozemosete syns jeg.

Hvor mange poeng man har gitt til sammen? Ja, det var en morsom idé.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:31   #111
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Jeg tror at terskelen for å gi brukerene tilbakemeldinger blir høyere, når det fører med seg at man bidrar med poeng samtidig. Så jeg synes det er litt synd at det skal være poeng knyttet til prikketilbakemeldingene.

Det er garantert det teiteste jeg har lest på FP denne uka.

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Tror nok det er flere som ikke liker å sende i vei røde f.eks, selv om de føler for å gi en tilbakemelding om at de var uenige i mer eller mindre grad.. Fordi det skal en del til for at noe skal fortjene å rykke noen ned. Og at de også lar være for det å sende en grønn en fordi det blir feil å gi plusspoeng.

Det finnes vel også en sjans for at det er høyere terskel for en del av brukerene på et så sammensveiset forum, for å prikke "opp" nye brukere slik at de får tilgang til deres mer private fora. Selv om innlegget de skrev kunne vært "verdig" en privat tilbakemelding, om det hadde vært fra en som allerede var innenfor med prikkesum.

Total usannsynlig er vel det ikke?

De mest private foraene på FP er enten stengt med andre kriterier enn poeng, eksempelvis pedagogforumet, der man må be om tilgang, eller de ligger under bloggdelen av forumet, der hver enkelt bestemmer selv akkurat hvem som skal få tilgang.

Hverken medlemssalongen eller MII regnes som særlig private eller "eksklusive". Fordelen med dem er at innholdet ikke kan googles, samt at man i MII kan sjekke akkurat hvem som har tilgang. Og MII har blitt så folkerikt i det siste, at der tror jeg langt de fleste har mistet oversikten over hvem som leser.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg for min del vil vel heller si at grønnprikkene sitter løsere i forhold til nye brukere, fordi jeg synes det er ekstra hyggelig med nye brukere som skriver bra eller morsomt, og fordi jeg tenker at de sikkert trenger mer oppmuntring til å fortsette med det. (Det er ikke som om de gamle vennene mine trenger jevnlige grønnprikker fra meg for å fortsette å være morsomme og oppegående, liksom. )

Jeg garanterer at for eksempel Skilpadda får langt færre prikker pr. smart eller morsomt innlegg enn en person som var ukjent for meg ville ha fått. Ikke fordi jeg diskriminerer skilpadder bevisst, men fordi hun jevnt over skriver flere smarte og morsomme innlegg enn den jevne FP-bruker.

Min erfaring er at nye brukere som utmerker seg ønskes varmt velkommen, veldig raskt får masse tilbakemeldinger og prikkepoeng, og som Skilpadda allerede har vært inne på, blir ønsket velkommen i MII med åpne armer når de kommer inn dit. Hvis du ser på velkomsttrådene, vil du se at nye brukere som introduserer seg med et spennende, reflektert eller morsomt innlegg, får masse oppmerksomhet og blir ønsket svært varmt velkommen. Matildas introduksjonstråd er jo et ypperlig eksempel på det fra nyere tid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:31   #112
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvor mange poeng man har gitt til sammen? Ja, det var en morsom idé.

Hva med differansen (avgitte - mottatte)? Er du en overskudds- eller underskudds-FPer? Eller kanskje (gisp) perfekt?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:35   #113
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Tuller du nå?
Det hadde aldri ramla meg inn å ikke prikke noen jeg ville fordi det ville gi vedkommende poeng. Eller omvent. Oh my, er det virkelig noen som tenker sånn?

Ja, dette stusser jeg også på. Poeng meg her og poeng meg der, det er tilbakemeldingene som betyr noe for meg i hvert fall.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:41   #114
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

:hiksteler:

Morsom tråd. Og så flirte jeg veldig av Surre og tenkte "nå har noen drukket for mye kaffe", så kikket jeg på tidspunktet og et lys gikk opp for meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:43   #115
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg for min del vil vel heller si at grønnprikkene sitter løsere i forhold til nye brukere, fordi jeg synes det er ekstra hyggelig med nye brukere som skriver bra eller morsomt, og fordi jeg tenker at de sikkert trenger mer oppmuntring til å fortsette med det. (Det er ikke som om de gamle vennene mine trenger jevnlige grønnprikker fra meg for å fortsette å være morsomme og oppegående, liksom. )

Sånn er jeg også. Om det kommer nykommere som skriver bra så ønsker jeg jo at de skal være på forumet og da prikker jeg selvfølgelig. Om en av de gamle traverne hadde skrevet det samme så hadde jeg ikke giddet. Det er svært sjelden jeg prikker dem egentlig.

Jeg kunne dog ha prikket mer sånn generelt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:53   #116
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Jeg prikker forresten også lett nye brukere som skriver noe morsomt/smart/genialt/all of the above.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:54   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.735
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvor mange poeng man har gitt til sammen? Ja, det var en morsom idé.

DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom... Men ja, morsomt kunne det jo vært, på et vis

Man har ikke mer moro enn man skaper selv, eller noe sånn...

(*føle seg lite morsom nå* Men det VAR faktsik litt morsomt på en måte...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:56   #118
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom...

Men alle begynte jo med ett poeng, så alle har jo måttet prikke mange til å begynne med for at det skulle "monne" noe særlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:06   #119
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men alle begynte jo med ett poeng, så alle har jo måttet prikke mange til å begynne med for at det skulle "monne" noe særlig.

I starten gikk det vel litt inflasjon i prikkene her inne også, så vidt jeg kan huske å ha lest. Det må jo være en grunn til at alle på topp 20-lista over ryktepoeng har et medlemsnummer godt under 100 - de aller fleste langt under 50.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:10   #120
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I starten gikk det vel litt inflasjon i prikkene her inne også, så vidt jeg kan huske å ha lest. Det må jo være en grunn til at alle på topp 20-lista over ryktepoeng har et medlemsnummer godt under 100 - de aller fleste langt under 50.

Hva tenker du på med "inflasjon"? Det har aldri gått an å gi mer enn 10 poeng pr. prikk; "prikkestyrken" har blitt justert ned hver gang noen har kommet dit. (OK, noen ganger har noen kommet til 11 før det har blitt justert, men det er maks.) Og til å begynne med var det jo ingen som ga mer enn ett eller to poeng - nye brukere som kommer til nå, har jo muligheten til å få poeng fra gamle brukere som gir 6 eller 8 eller 10 poeng. Så i prinsippet har nye brukere nå muligheten til å øke poengsummen sin mye raskere enn vi gjorde.

Det er jo mulig det ble prikket mer på den tiden enn nå. Jeg har ikke sett noen statistikk for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no