Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 17:57   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg hoppet rett til slutten av tråden, jeg. Følte for å si noe:

Correct me if I`m wrong, men hvis jeg har forstått det riktig så opprettet en gruppe mennesker fra NM FP, så kom flere og flere til, og dere flyttet inn i medlemsalongen, litt etter økte folkemengden der også, og M2 ble opprettet. Da M2 begynte å fylles opp, ble det nødvendig med blogger, og nå skal det jaggu meg bli mulig å lage et "aller helligste" i bloggene også. "Ja, du får tilgang til det bloggen min, men du får ikke lese ALT, ædda, bædda." Ærlig talt damer (ja, for jeg tror faktisk dette er en dameting) hvor kommer dette intense behovet for å markere who`s in og who`s out fra? Er ikke dette et stadie som burde vært passert en gang på ungdomsskolen? Jeg tar en telefon eller et kafèbesøk med mine venninner hvis jeg er ute etter en personlig samtale, jeg ser ikke nødvendigheten av å lage et "åpent" forum hvis man i bunn og grunn er mest opptatt av å henge med vennene sine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:21   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å ha feil.

Gammel 07-10-09, 21:26   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig, him. Men nettopp derfor tror jeg det er en styrke for FP som helhet at man får mulighet til å gjøre forskjellige ting her, ettersom hva slags type man er, hva slags humør man er i og hvilken sak det er snakk om. At man noen ganger kan diskutere i stort forum, og andre ganger skrive små, personlige ting for bare noen få venner man stoler på. Og det at noen ikke kunne tenke seg å blogge og andre ikke kunne tenke seg å være personlige i åpent forum er ikke noe problem, for begge grupper kan velge den formen som passer dem best, og dermed får vi flere aktive brukere til sammen. Og det tror jeg er bra for oss alle.

Gammel 07-10-09, 22:35   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har en blogg som er lukket for utenverdenen og Google, men som er åpen for de fleste aktive på FP. (Hadde jeg hatt muligheten til å velge "åpen for alle aktive medlemmer", noe jeg tror kommer i det nye systemet, ville jeg brukt den.) Innimellom kunne det jo likevel hende at jeg hadde lyst til å skrive noe som ikke absolutt alle kan lese - kanskje noe litt mer privat eller utleverende, som jeg ikke synes at alle på FP trenger å kunne lese. Greit nok at du ikke ser "nødvendigheten" av noe sånt (hvor "nødvendig" er det nå egentlig å henge på forum i det hele tatt?), men hvorfor så oppgitt og nedlatende og øyerullende til det?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det å være på et åpent forum og henge litt med vennene sine der, kan sammenlignes med å gå på kafe eller bar. Man henger med vennen sine der også, og kringkaster ikke alt man har på hjertet til hele etablissementet, men man har altså valgt å være ute blant folk fremfor å sitte i sin egen stue.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Herlige London, rine, er du så blond eller spiller du? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg på ditt eget språk: you´re wrong!
Å gi noen tilgang til alt, noen til noe og noen ingenting er da helt normalt? Det er i alle fall slik mitt liv fungerer.
Jeg sier lite til postmannen, litt mer til en kollega, enda mer til en klubbvenninne og aller mest til bestevenninnene mine. Det har ingenting med ungdomsskolegreier å gjøre, men mitt behov for å være privat og personlig med enkelte, men ikke med alle.

Men har du postmannen, klubbvenninene, og kollegaen på besøk for så å dra med deg bestevenninen inn på rommet og lukke døren, da snakker man ungdomsskole. Det var dette fenomenet jeg snakket om, jeg har aldri bestridt det faktum at man er mer privat med noen i sin omgangskrets enn man er med andre.

Har signert Skilpadda og nolo også, fordi jeg innser at mange bruker nettet på en helt annen måte enn jeg noen gang kommer til å gjøre. Jeg ville aldri valgt å dele personlige ting på nett med kanskje opp til 20? 40? stk, men jeg skjønner jo at mange her synes det er OK. Det må jo forsåvidt være opp til hver enkelt hva de skriver og hvem de deler med, men det er jo uheldig hvis bloggingen går ut over kvaliteten på forumet og hvis man får en slags indre og ytre sirkel her, for det gjør man jo, mener jeg.

Sånn ellers innser jeg jo at bloggene er kommet for å bli, og at det sikkert er flere som er interessert i å ha dem enn det er som ikke ønsker dem, egentlig ville jeg bare gi uttrykk for mine inntrykk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:55   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Kort om Det Nye:

- Det er ikke ferdig enda.
- Det blir ikke helt som typiske/tradisjonelle blogger.
- Jeg lager systemet, jeg avgjør hvordan det teknisk kommer til å fungere. Hvordan dere velger å bruke systemet bli selvsagt opp til dere, jeg gleder meg til å observere den biten.
- Tilgang vil kunne angis per innlegg, leserne vil bli informert om hva som er tilgangskravet og hvem andre som har lesetilgang.
- Av juridiske og gruppedynamiske hensyn skal moderatorer ha lesetilgang til alt anonyme brukere publiserer for flere enn seg selv på FP (unntaket her er private meldinger). Vi har per i dag ikke noe system der brukere kan identifisere seg for oss som driver FP.
- De gamle bloggene vil kunne hentes over i det nye.
- I det nye bloggsystemet ville denne listen blitt vist som en pen punktliste.

Mer informasjon kommer, etter andre runde med utprøving på serveren, testbrukere vil bli kontaktet direkte. Første testversjon vil være oppe neste uke, etter høstferien.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:20   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns forresten alle som har gitt meg tilgang i bloggen sin, som ikke har tilgang i min, kan fjerne meg, så blir ikke det så forbaska uoversiktlig i bloggområdet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.