|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNei, det syns jeg altså ikke.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Et hvert miljø har sin andel nakne keisere, men jeg tror nok at kunst og kultur har noen av de miljøene folk er minst redd for å rope "HAN ER NAKEN!".
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet blir egentlig interessant å se hvordan den store konflikten mellom H og FrP kan spilles ut i regjering. For det er jo enorm forskjell.
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mellom FrP og «statsmannshøyre» med Kåre Willoch og Kaci Kullmann Five som representanter ja, men er forskjellen virkelig enorm mellom FrP og «banditthøyre» representert ved Erna Solberg og Jan Tore Sanner også? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Good -and rather scary -point.
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPI forhold til kultur og bibliotekene tillater jeg meg et hjertesukk. Det blir på mange måter litt meningsløst når kulturbudsjettet skal opprettholdes og bøker kjøpes inn, samtidig som kommunene kutter i åpningstidene på bibliotekene. Det er flere år siden biblioteket her i byen sluttet å ha lørdagsåpent. Så forsvant ettermiddags-åpningen. Nå tror jeg det er åpent tre dager i uka. Hvem er biblioteket for da? Barnehager på tur? Jeg har aldri vært noen stor bibliotekbruker, men med reduserte åpningstider (som følge av stramt kommunebudsjett, antar jeg) så føler jeg ikke lengre at bibliotek-tilbudet er interessant for meg. Så bruker jeg (og sikkert mange andre) biblioteket mindre, besøkstallene går ned, og kommunen kutter mer... det er lovpålagt med bibliotektjeneste, men ingen sier hvor ofte og hvor lenge... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPHer er det som er kjøpt inn av innkjøpsordningen for året 2009 når det gjelder voksen prosa. "Smalheten" var nok mer utpreget før tror jeg, og for de fleste bibliotek i mindre kommuner vil jeg tro dette er et kjærkomment tilskudd i forhold til hva man kan tilby lånerene. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Feil. Undersøkelser viser at kulturbruken går opp i økonomiske nedgangstider. Og hvis du leser innleggene mine vil du se at Frps kutt vil ikke gå ut over eksklusiv kunst for noen få, men ødelegge det kulturlivet grasrota benytter seg. av. Jeg anbefaler alle å gå innpå kulturrådets sider og se hva de faktisk støtter. Det er ikke bare rart samtidsteater.
Sist redigert av Tallulah : 05-08-09 kl 20:54. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPLitt på siden, men bibliotekene er også flotte integreringstiltak. Der jeg kommer fra bruker i hvert fall innvandrerne biblioteket MASSE.
|
|
|
#10 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg det har jo igjen noe med det at det er et sted du er vekommen uavhengig av sosial status, relgiøs tilhørighet, politisk ståsted, eller økonomi. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg har stemt Høyre tidligere, men er som alltid usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen - kan hverken svare ja eller nei på det per nå.
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNå ville ikke jeg i utgangspunktet stemt Høyre, men flørting med FrP gjør at de er helt utelukket nå.
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPI år tror jeg faktisk at jeg håper det blir en ren FrP regjering, tror Høyre vil tape veldig på å gå inn i regjering med dem, så la dem styre alene. På den måten får folket oppleve hvordan en FrP regjering fungerer, og mest sannsynlig vil de tape mye velgere i løpet av de neste fire årene, og da kan muligens Høyre vokse en del igjen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJa, hvis det hadde vært aktuelt å stemme Høyre ville det vært helt uaktuelt når de kan finne på å danne regjering med Frp. Men nå er jeg jo ikke på Høyresiden fra før da.
|
|
|
|
#15 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPI år handler det om Jensen eller Jens.
|
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPLine: jeg syns du dramatiserer veldig. Vi var mange (ja, meg selv inkludert) som var rystet over å innsette en dame ved navn Kristin som Finansminister. Finansminister fra SV? Erru gæærn?? Men hun har lært seg hestehandel, kamelsvelging og løftebrudd, akkurat som alle andre politikere har lært seg når de har kommet i posisjon. Og akkurat som en dame ved navn Siv også vil lære hvis hun kommer i posisjon. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Det handler da ikke om at det er damer. Det har jeg ikke tenkt på en gang.
|
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
DAMER???? Jeg har da ikke sagt at det handlet om at de var DAMER???? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg apropos den bloggen du viste til, jeg skjønner ikke (hvis vi snakker om naivitet, ignoranter eller det å la seg blende) at man tror alt er sant bare fordi en blogger har omtalt det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPAkkurat når det gjelder Kristin så fikk jeg nesten teen i vrangstrupen da jeg hørte henne som finansminister første gangen. Enda jeg stemmer på henne og er stor fan. |
|
![]() |
|
|