Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-09, 18:23   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nei, det syns jeg altså ikke. Jeg blander litt sammen her, er litt oppriktig spørrende, og litt djevelens advokat.

En og annen naken keiser er ikke noe problem, men dersom det er sånn at det er mange i de gruppene som er beslutningstakere som ikke roper "han er naken!!!" av frykt for å drite seg ut, DA er det et problem. Og jeg vet ikke om det er tilfelle, men det jeg vet er at mange TROR det er tilfelle.

Men altså, jeg sitter og skulker kveldsmatplikt for å jobbe her, så nå slutter jeg.

Gammel 05-08-09, 18:35   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En og annen naken keiser er ikke noe problem, men dersom det er sånn at det er mange i de gruppene som er beslutningstakere som ikke roper "han er naken!!!" av frykt for å drite seg ut, DA er det et problem. Og jeg vet ikke om det er tilfelle, men det jeg vet er at mange TROR det er tilfelle.

Et hvert miljø har sin andel nakne keisere, men jeg tror nok at kunst og kultur har noen av de miljøene folk er minst redd for å rope "HAN ER NAKEN!".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:55   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir egentlig interessant å se hvordan den store konflikten mellom H og FrP kan spilles ut i regjering. For det er jo enorm forskjell.

Gammel 05-08-09, 19:20   #4
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For det er jo enorm forskjell.

Mellom FrP og «statsmannshøyre» med Kåre Willoch og Kaci Kullmann Five som representanter ja, men er forskjellen virkelig enorm mellom FrP og «banditthøyre» representert ved Erna Solberg og Jan Tore Sanner også?

Ben "don't look too different from up here" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:10   #5
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Mellom FrP og «statsmannshøyre» med Kåre Willoch og Kaci Kullmann Five som representanter ja, men er forskjellen virkelig enorm mellom FrP og «banditthøyre» representert ved Erna Solberg og Jan Tore Sanner også?
Ben "don't look too different from up here" Murphy

Good -and rather scary -point.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:11   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

I forhold til kultur og bibliotekene tillater jeg meg et hjertesukk. Det blir på mange måter litt meningsløst når kulturbudsjettet skal opprettholdes og bøker kjøpes inn, samtidig som kommunene kutter i åpningstidene på bibliotekene. Det er flere år siden biblioteket her i byen sluttet å ha lørdagsåpent. Så forsvant ettermiddags-åpningen. Nå tror jeg det er åpent tre dager i uka. Hvem er biblioteket for da? Barnehager på tur? Jeg har aldri vært noen stor bibliotekbruker, men med reduserte åpningstider (som følge av stramt kommunebudsjett, antar jeg) så føler jeg ikke lengre at bibliotek-tilbudet er interessant for meg. Så bruker jeg (og sikkert mange andre) biblioteket mindre, besøkstallene går ned, og kommunen kutter mer... det er lovpålagt med bibliotektjeneste, men ingen sier hvor ofte og hvor lenge...

På de kommunale budsjettene blir bibliotek og idrettshaller satt opp mot eldreomsorg og sosialhjelp, og da er det åpenbart at kulturen havner i siste rekke. Sett i et slikt lys virker den statlige satsingen på kultur feil. Det ender med at staten satser på tiltak som faktisk ikke når hele befolkningen. Det blir en del smal kunst og litteratur, og bibliotekene holder stengt. Hvor når "vanlige folk" kulturen?

Så lenge kommunene sliter med å ha nok sykehjemsplasser, skolene mangler kvalifiserte lærere og barnevernet bryter lover daglig på grunn av økonomien så slår det meg ikke at "la oss satse på kultur, dere!"

Uten at jeg kjenner Frp sitt program inngående oppfatter jeg at det er her mye av problemet ligger. Det blir feil i de aller flestes øyne å satse på kultur og la gamle mennesker dø hjemme i mangel på sykehjemsplasser.

Frp ønsker å være et folkelig parti, og i forhold til kultur tror jeg at de treffer "folk flest" ganske godt. Vi satser ikke på eksklusiv kunst for noen få når helse og velferd halter og går. (Tilsvarende til i privatlivet, de færreste bruker penger på kunst og opera hvis de ikke har penger til mat og strømregningen.)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:35   #7
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det som er kjøpt inn av innkjøpsordningen for året 2009 når det gjelder voksen prosa. "Smalheten" var nok mer utpreget før tror jeg, og for de fleste bibliotek i mindre kommuner vil jeg tro dette er et kjærkomment tilskudd i forhold til hva man kan tilby lånerene.

Når det gjelder åpningstider er jeg enig i at tilgjengelighet er alfa og omega.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:42   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vi satser ikke på eksklusiv kunst for noen få når helse og velferd halter og går. (Tilsvarende til i privatlivet, de færreste bruker penger på kunst og opera hvis de ikke har penger til mat og strømregningen.)

Feil. Undersøkelser viser at kulturbruken går opp i økonomiske nedgangstider. Og hvis du leser innleggene mine vil du se at Frps kutt vil ikke gå ut over eksklusiv kunst for noen få, men ødelegge det kulturlivet grasrota benytter seg. av. Jeg anbefaler alle å gå innpå kulturrådets sider og se hva de faktisk støtter. Det er ikke bare rart samtidsteater.

Jeg er for øvrig enig i at åpningstidene til blant annet biblioteket burde bli bedre, men jeg ser ikke at siden kommunene ikke vil satse burde ikke staten gjøre det heller er den logiske slutningen.

Sist redigert av Tallulah : 05-08-09 kl 20:54.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 22:09   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Litt på siden, men bibliotekene er også flotte integreringstiltak. Der jeg kommer fra bruker i hvert fall innvandrerne biblioteket MASSE.

Gammel 05-08-09, 22:14   #10
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og det har jo igjen noe med det at det er et sted du er vekommen uavhengig av sosial status, relgiøs tilhørighet, politisk ståsted, eller økonomi.

Et bibliotek er en nøytral arena der man kan skaffe seg det man trenger, enten det er kunnskap, eller mer ren underholdning.

Jeg lurer virkelig på hvordan det ville gått med integreringen rundt om om man ikke hadde bibliotekene.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 22:31   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stemt Høyre tidligere, men er som alltid usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen - kan hverken svare ja eller nei på det per nå.

Gammel 06-08-09, 08:52   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ville ikke jeg i utgangspunktet stemt Høyre, men flørting med FrP gjør at de er helt utelukket nå.

Gammel 10-08-09, 13:13   #13
bergenslabb
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2009
bergenslabb har et hav av muligheter foran seg
Standard

I år tror jeg faktisk at jeg håper det blir en ren FrP regjering, tror Høyre vil tape veldig på å gå inn i regjering med dem, så la dem styre alene. På den måten får folket oppleve hvordan en FrP regjering fungerer, og mest sannsynlig vil de tape mye velgere i løpet av de neste fire årene, og da kan muligens Høyre vokse en del igjen.

Til dere som er livredd for en ren FrP regjering: dere må ikke glemme at en mindretallsregjering ikke er så farlig som dere skal ha det til. Får å få gjennom sakene sine må de ha flertall i Stortinget, og siden det er få som er enig med dem på mange områdene, vil ikke de verste sakene deres bli omgjort til lov. Handlingsregelen vil ikke bli tuklet med, for det er ingen andre partier som er enig at vi burde bruke mer oljepenger.

FrP vil mest sannsynlig få støtte av Høyre i noen saker, og AP i noen saker, og resten vil de ikke få gjennomslag for. Spiller ingen rolle at de sitter i regjering aleine, uten flertall i Stortinget kan de ikke endre Norge drastisk.

Personlig blir det Venstre eller Høyre på meg, men tror nok et Høyre i regjering i år vil svekke partiet mye. Så la oss heller få fire år med FrP, så kan de prøve å styre landet uten flertall, og etter fire år vil nok FrP bli mye mindre akkurat som SV har blitt, fordi folket da vil skjønne at FrP ikke kan love gull og grønne skoger uten et flertall i ryggen som vil støtte sakene deres.

bergenslabb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:04   #14
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, hvis det hadde vært aktuelt å stemme Høyre ville det vært helt uaktuelt når de kan finne på å danne regjering med Frp. Men nå er jeg jo ikke på Høyresiden fra før da.

Gammel 12-08-09, 09:11   #15
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

I år handler det om Jensen eller Jens.
Det er rett og slett nesten et "presidentvalg".
Stemmer du borgelig, ender vi opp med Siv Jensen som statsminister. DET er farlig, på mange områder. Både økonomiske verdier, som andre verdier vi hver eneste dag gir uttrykk for at vi setter pris på. Her på FP, for eksempel.
Enkeltsaker er uvesentlige akkurat nå, faktisk. Det handler om en linje på mange områder, som vil ramme mange.
Vi er opptil flere trygdede her, for eksempel, og få med formue og aksjer vi trenger og tenke på. Som Stein-Erik Hagen...Vi har barn, barnebarn, foreldre med behov for offentlig støtte, helsemessig og ellers...

Stemmer man AP, taktisk i år, får vi stabilitet og erfaring de neste 4 årene, og kan trekke pusten litt til.
Særlig nå når det er finanskrise, ekstreme klimaspørsmål, etc, etc.
Jeg håper alle skjønner at det kun står mellom Jens og Jensen i år.
Jensen har riktig nok senket sin stemme, som hersketeknikk, Jens har sine blemmer, i hestehandel med flere partier. Men BRED erfaring i makt, økonomi, miljø, etc...OG han har Jonas Gahr Støre, støtte i mange innflytelsesrike mennesker, etc. Siv Jensen er bare et blaff i kjølvannet av Carl. I. Hagen, en dyktig politiker, men like fullt totalt blottet for nasjonalt ansvar og erfaring med makt. Han skal ha kreditt for å ha orket konas sjalusi, dog....

AP-flertall vil gavne Norge mest og best de neste fire årene. Uansett.
Redd Norge fra facistiske, uansvarlige, uerfarne, populistiske Frp.
Slå opp hva populisme er. Det er massesuggesjon, på enkeltsaker, der man tror man vinner "folk flest", saueflokken....
Vil dere breke etter Siv Jensen???
Jeg mener det seriøst.
Det blir fårikål, uten pepperkorn, med råtten kål og gammelt sauekjøtt av det.

Gammel 12-08-09, 09:48   #16
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Line: jeg syns du dramatiserer veldig. Vi var mange (ja, meg selv inkludert) som var rystet over å innsette en dame ved navn Kristin som Finansminister. Finansminister fra SV? Erru gæærn?? Men hun har lært seg hestehandel, kamelsvelging og løftebrudd, akkurat som alle andre politikere har lært seg når de har kommet i posisjon. Og akkurat som en dame ved navn Siv også vil lære hvis hun kommer i posisjon.

Gammel 12-08-09, 10:43   #17
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Line: jeg syns du dramatiserer veldig. Vi var mange (ja, meg selv inkludert) som var rystet over å innsette en dame ved navn Kristin som Finansminister. Finansminister fra SV? Erru gæærn?? Men hun har lært seg hestehandel, kamelsvelging og løftebrudd, akkurat som alle andre politikere har lært seg når de har kommet i posisjon. Og akkurat som en dame ved navn Siv også vil lære hvis hun kommer i posisjon.

Det handler da ikke om at det er damer. Det har jeg ikke tenkt på en gang.
Det jeg tenker er holdningene, verdiene og det facistiske. Samt det populistiske.
Jeg synes det er skremmende at mennesker i Norge i dag er så ignorante og naive at de virkelig tror på at frp noensinne vil kunne føre en tilnærmet fornuftig politikk i dette landet.
Det er et parti som utelukkende har kommet seg opp og frem pga av en fantastisk dyktig, karismatisk leder som Carl. I. Hagen. Siv Jensen, etterfølgeren, har ikke klart å skjule det facistiske like godt. Heldigvis, egentlig.
Men folk lar seg fremdeles blende av populisme, og det er det som skremmer meg.
En eller annen blogger gikk gjennom Frps budsjett for 2008, og har notert seg kuttene - bare se hva de skal kutte for NAV, dagpenger, tilleggspensjon for uføre, kutt i tiltak for arbeidssøkere,

Det er som et mareritt!

Man kan jo bare begynne å lese her:
http://blog.christergulbrandsen.com/...e-l%C3%B8gner/

Gammel 12-08-09, 14:05   #18
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det handler da ikke om at det er damer. Det har jeg ikke tenkt på en gang.
Det jeg tenker er holdningene, verdiene og det facistiske. Samt det populistiske.
Jeg synes det er skremmende at mennesker i Norge i dag er så ignorante og naive at de virkelig tror på at frp noensinne vil kunne føre en tilnærmet fornuftig politikk i dette landet.
Det er et parti som utelukkende har kommet seg opp og frem pga av en fantastisk dyktig, karismatisk leder som Carl. I. Hagen. Siv Jensen, etterfølgeren, har ikke klart å skjule det facistiske like godt. Heldigvis, egentlig.
Men folk lar seg fremdeles blende av populisme, og det er det som skremmer meg.
En eller annen blogger gikk gjennom Frps budsjett for 2008, og har notert seg kuttene - bare se hva de skal kutte for NAV, dagpenger, tilleggspensjon for uføre, kutt i tiltak for arbeidssøkere,

Det er som et mareritt!

Man kan jo bare begynne å lese her:
http://blog.christergulbrandsen.com/...e-l%C3%B8gner/

DAMER???? Jeg har da ikke sagt at det handlet om at de var DAMER????

Det handlet om at ganske mange var svært kritiske til en FINANSMINISTER fra SV, og dertil Kristin Halvorsen. Det er da ikke ukjent at det var MANGE kritiske røster til dette?

Det jeg prøvde å si er at til tross for skepsisen så HAR ikke den godeste Kristin greid å sette økonomien helt over styr. Og TILSVARENDE kan jeg ikke se at det er noen stor sannsynlighet for at Siv skal greie å rasere velferdsstaten på et blunk.

Gammel 12-08-09, 14:09   #19
bina
Ustabil

Standard

Og apropos den bloggen du viste til, jeg skjønner ikke (hvis vi snakker om naivitet, ignoranter eller det å la seg blende) at man tror alt er sant bare fordi en blogger har omtalt det.

Jeg leste noe av det som sto i den bloggen. Og jeg sleit med å finne ut hva som var "fremskrittspartiets løgner". Jeg sleit også med å se hvordan dette raserer velferdstilbudet. Det jeg ser er at Frp ønsker større grad av kontroll med hva man bruker offentlige midler på (blant annet at uføreytelser skal gjennomgås hvert 4. år), samt at man ønsker større grad av private på banen (f.eks. mer til privat barnevern, mindre til offentlige). Dertil går Frp inn for kraftige kutt blant annet i forhold til samisk opplæring og sametinget, og ikke minst i forhold til asylpolitikken.

Hvordan raserer dette velferdstilbudet vårt?

Gammel 12-08-09, 10:29   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat når det gjelder Kristin så fikk jeg nesten teen i vrangstrupen da jeg hørte henne som finansminister første gangen. Enda jeg stemmer på henne og er stor fan.

Men jeg må si at jeg synes hun har gjort en super jobb altså, jeg er storfornøyd med veldig mye.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.