|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ryanair
Nei, du reiser ikke særlig mer kanskje, men uten Ryanair og tilsv, ville du kanskje ikke reist i det hele tatt, rett og slett fordi det ville vært for dyrt dersom alle måtte betale den reelle prisen på flyreiser. Flyreiser og antall flyselskaper og rutenett har eksplodert siste 10 år. Det er en skremmende utvilkling. De eneste flyselskapene som tjener penger er Ryanair (som driver snuskete) og de store charterflyselskapene hvor setene stort sett er forhåndsbetalt av gigantisk store turoperatører.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 30-07-09 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Jo, jeg hadde reist. Mannen min har familie i England, så vi hadde prioritert reisen uansett. Men det ville i veldig stor grad ha gått på bekostning av mye annet. Og siden vi lever VELDIG nøkternt til vanlig, så nekter jeg å ha dårlig samvittighet for å reise med Ryanair en gang eller to i året.
|
|
|
#3 |
|
Selvsagt skal hverken du eller andre ha dårlig samvittighet
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Det var da voldsomt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Neida, strekningen blir så og si den samme, og dessuten kan man kjøpe miljøkvoter hos SAS m.fl. for å rette opp miljøsvineriet. Det kan man selvsagt ikke hos Ryanair for det er ikke penger som tilfaller dem selv. Dessuten er alle fly hos SAS og de fleste andre (noen ytterst få fly hos Ryanair) utstyrt med winglets, som er drivstoff-besparende.
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Så du hadde valgt å reise fra en flyplass til Oslo også til London i stedenfor direktefly? For meg er nemlig kortest mulig flytid og helst ikke mellomlandinger et poeng. Ja, jeg er ikke fan av RA, jeg, men jeg vil helst ha færrest mellomlandinger og ventetid og da blir det RA om jeg skal til London. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: RyanairJeg må si meg enig med Elin, det er et paradoks at vi er villige til gjøre mye for miljøet der det er enkelt, men ikke der det svir mest. Det er greit at man flyr lite, og man derfor kan "unne" seg en flyreise i ny og ne, men man bør ha i bakhodet hva det faktisk vil si for miljøet.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: RyanairDa er jeg hjemme igjen etter å ha flydd med Raanair tur/retur Bologna. Flyet var i rute, vi hadde ingen problemer vedr. bagasjevekt, peronalet var serviceinnstilt og vennlige, flyturen gikk fort, landingen(e) gikk greit og kort oppsummert synes jeg Ryanair var et helt greit flyselskap å fly med på korte turer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: RyanairMan bør bli flinkere til å sammenligne priser før man bestiller, og ikke glemme alle tilleggene som kommer når man bestiller en flybillett hos et s.k. lavpris-selskap. Er man tidlig ute med bestillingen så er det svært lite å spare ved å fly f.eks. Ryanair. Legger man i tillegg til transportkostnader som man får ved å lande på en flyplass "utenfor allfarvei" som ofte er tilfellet med Ryanair, så går man ofte break/even.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Eh, hallo. Vi er ofte VELDIG tidlig ute. Vi sammenligner alltid priser så vi blir blå i trynet, og vi håper alltid at RA skal komme dårligst ut, men selv med alle ekstrautgiftene, så er RA billigst i ni av ti tilfeller. Og ikke bare billigst, men MYE billigere. Vi har LITT lengre vei til Torp enn til Gardermoen, men parkeringen er billigere på Torp. I England blir vi hentet i bil uansett hvor i lander, så null utgifter der.
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Sv: Ryanair[quote=Divine;1753228]Eh, hallo. Vi er ofte VELDIG tidlig ute. Vi sammenligner alltid priser så vi blir blå i trynet, og vi håper alltid at RA skal komme dårligst ut, men selv med alle ekstrautgiftene, så er RA billigst i ni av ti tilfeller. Og ikke bare billigst, men MYE billigere. Vi har LITT lengre vei til Torp enn til Gardermoen, men parkeringen er billigere på Torp. I England blir vi hentet i bil uansett hvor i lander, så null utgifter der. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: RyanairJeg håper ingen av dere fløy Ryanair fra Stansted sist helg. 700 passasjerer kom seg ikke med flyet. og måtte selv sørge for alternative flybilletter elle transportalternativ. Alt i helt typisk Ryanair-ånd, og ikke snakk om at passasjerene fikk hjelp av Ryanair selv om feilen var flyselskapets egen. Politi måtte roe gemyttene da passasjerene var bokstavelig talt fly forbannet.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 04-08-09 kl 22:20. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ryanair...eller som han fyren jeg leste om. Som hadde stått i kø for å sjekke inn hos Ryanair. Det stod en person foran ham i køen, og de brukte en halv evighet for å sjekke ham inn. Og når de endelig hadde fått sjekket ham inn, så stengte de kassen. Fyren bak i køen sa "men hva med meg?". Og fikk som svar at han måtte sjekke inn en time før flyet gikk, og nå var det bare 55 minutter til, så innsjekkingen var stengt. Fyren argumenterte med at han hadde stått i kø i en halvtime, og at flyet han skulle med ikke var landet enda. Men nei, han fikk ikke sjekke inn, men beskjed om at han måtte kjøpe ny billett
|
|
|
#14 |
|
...
Sv: RyanairMen gjelder dette de som sjekker inn på flyplassen? Hvis man har sjekket inn online trenger man vel bare levere bagasjen, hvis man har?
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Vel, de bagage drop-off-køene vi møtte både på Torp og Stansted i sommer, var rimelig lange, og hvis alle sjekker inn on-line, så vil jo disse køene bli enda lengre. Og hva vil bli gjort med de som har sjekket inn, men ikke klarer å levere bagasjen i tide pga. ekstremkø?
|
|
|
#16 |
|
Da blir man ropt opp til det uendelige.... og dersom man ikke kommer seg til gate/fly så blir bagasjen og passasjeren stående igjen.
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: RyanairElin: Jeg må nesten fnise litt av den i din forsvarstale for SAS. Jeg forstår jo hvorfor du gjør det, men husk nå på at det er ikke alltid vi kundene opplever akkurat det dere i SAS håper på at vi skal oppleve. Jeg har i løpet av mitt 10-årige arbeidsliv reist veldig mye til tider, og jeg har opplevd svært mye ymse når det gjelder service fra SAS. Spesielt på matsiden har jeg opplevd ekstremt mye rot, i en periode var det mer regelen enn unntaket at jeg ikke fikk maten jeg hadde bestilt. Jeg er allergiker og hadde spesialmat, og jeg sluttet helt å stole på at jeg fikk maten jeg skulle ha og endte opp med å spise før jeg reiste. Det var nesten en lettelse når de sluttet å servere mat på kortere turer, for da forventet jeg heller ikke å få noe og følte ikke jeg betalte for noe jeg likevel ikke fikk. Men han var dog veldig sjarmerende flyverten som gav meg flere flasker med champis som kompensasjon for manglende frokost en gang.
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: RyanairJeg har betalt helt selv for min utdannelse. Og SAS er ikke alltid like vennlige på de rutene hvor de har monopol. *erfart* |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: RyanairJeg har opplevd store forsinkelser og mistet bagasje flere ganger med SAS. Ingen av delene med Ryan Air. Uten at min reising utgjør noen stor statistikk, selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Flyvertinne-yrket er ingen utdannelse. Det er et kurs. Det er et kurs som internasjonale luftfartsmyndigheter stiller som krav for at man skal få lov til å jobbe ombord i et fly. Dersom ALLE flyselskaper tok betalt for sine kurs for kabinpersonell, så kan jeg se at det ville være ok å betale for det. Når Ryanair er det eneste selskap i verden som gjør det - for å tjene penger på det, ja da blir det bare enda et punkt å legge til på listen for useriøsitet.
|
![]() |
|
|