Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker dere i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 20:18   #1
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Røyker dere i folkemengder?

Jeg synes det er pinlig å røyke, og fosøker holde meg unna folk.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:04   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 31-05-09, 21:20   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykken: Det er ikke bare snakk om å forlenge livet, men at helsa forbedres. Som at det blir lettere å puste og hosten avtar. Men nå ser jeg at vi har kommet tilbake til overvekt og parfyme og sånn, så da tar jeg helg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:25   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og derfor skal røykerne bare få dampe i vei i folkemengder? Jeg spurte røykere nå, ikke andre, det var akkurat dette med røyking jeg lurte på i denne omgang. Jeg synes ikke det at andre går med mye parfyme på seg unnskylder damping i folkemengder.

Gammel 31-05-09, 21:28   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og derfor skal røykerne bare få dampe i vei i folkemengder? Jeg spurte røykere nå, ikke andre, det var akkurat dette med røyking jeg lurte på i denne omgang. Jeg synes ikke det at andre går med mye parfyme på seg unnskylder damping i folkemengder.

Nei, men du blir ikke like forarget over de med mengder av parfyme eller store hunder i folkemengder? For andre kan det være et like stort problem som røyk for deg, og da spør vi om også det burde forbys? Det ble ikke sagt at det er en unnskyldning for røyking oppi ansiktet på folk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:29   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg fikk med meg hva du skrev i hovedinnlegget. Men jeg forbeholder meg retten til å avspore, akkurat som overalt ellers på FP.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:32   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Og jeg synes som sagt at det er en veldig interessant diskusjon om hvorvidt sjenanse for noen skal medføre forbud for andre- ikke bare når det gjelder røyking. Jeg er ganske sikker på at det er veldig mange som reagerer like kraftig (og endel menn kanskje enda kraftigere) på parfymebruk slik f.eks. gamle damer gjerne gjør det, som på røyklukt. Da er det jo et naturlig spørsmål å spinne videre på hvordan man skal forholde seg til det i fremtiden.

Gammel 31-05-09, 21:35   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

For å svare deg helt konkret på hovedinnlegget: For meg ville det vært naturlig å f.eks. gå et annet sted / lenger frem eller tilbake i 17.mai toget hvis det var noe som sjenerte meg.

Så lenge som det som sjenerer meg faktisk er lovlig. Jeg synes jo at man kan bruke hodet og ikke røyke i barnetoget på 17.mai, men det er ikke noe som kan få meg til å tenne på alle plugger- jeg kan fjerne meg fra situasjoner som jeg ikke liker og det sparer meg for mye irritasjon.

Gammel 31-05-09, 21:55   #9
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

For å svare deg helt konkret på hovedinnlegget: For meg ville det vært naturlig å f.eks. gå et annet sted / lenger frem eller tilbake i 17.mai toget hvis det var noe som sjenerte meg.

Så lenge som det som sjenerer meg faktisk er lovlig. Jeg synes jo at man kan bruke hodet og ikke røyke i barnetoget på 17.mai, men det er ikke noe som kan få meg til å tenne på alle plugger- jeg kan fjerne meg fra situasjoner som jeg ikke liker og det sparer meg for mye irritasjon.

Ikke alltid lett å fjerne seg nei.
Jeg var gravid og sto i kø til fotballkamp (lang kø for å komme inn på Ullevål) og han bak meg dampa røyk på røyk. Jeg spurte pent om han kunne la vær å røyke der for jeg var gravid og ble kvalm av røyken. Men han bare så dumt på meg og sa at han var utendørs og kunne røyke hvor han ville. Åååå jeg ble så sint.
hadde ikke akkurat lyst å stelle meg bakerst i køen for å slippe unna heller.
Inne på stadion er det jo røykeforbud nå, men alikevel er det ALLTID noen som MÅ ha røyk. heller ikke lett å komme seg unna alltid.

Det er liksom alltid noen som ødelegger for andre. Jeg innbiller meg at de aller fleste røykere tar hensyn, men det finns også nok av folk som ikke bryr seg. Og da kan man jo lure på hva som skjer oppe i hue på folk. Jeg mener at noen (få?) røykere er egoister!
(tenker da ikke på gamle, døende på sykehjem)

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:31   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva dere mener, men nå er det vel litt enklere å bruke hodet når det gjelder sigaretter enn parfyme. Det er kanskje ikke så lett å vite hvor mye man skal bruke, eller skal man la være å bruke noe som helst? En sigarett kan man fullstendig la være å ta der og da, og heller gå litt bort fra folk før man tenner den opp. Jeg skjønner ikke problemet. Jeg skjønner ikke tankegangen til de som går rundt med sigaretter midt i klynger med folk, jeg forstår ikke hvordan de tenker. Derfor startet jeg tråden, for å høre røykernes synspunkter på dette fenomenet.

Gammel 31-05-09, 21:35   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

For meg må de bare forby parfyme. Men jeg snakket egentlig ikke om noe forbud, det var mer et spørsmål om hvordan de tenker, hva som får dem til å gå rundt og røyke i folkemengder.

Gammel 31-05-09, 21:40   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For meg må de bare forby parfyme. Men jeg snakket egentlig ikke om noe forbud, det var mer et spørsmål om hvordan de tenker, hva som får dem til å gå rundt og røyke i folkemengder.

Til det opprinnelige spørsmålet ditt så vil jo de aller fleste røykere svare at ja, man burde ta hensyn og i tette folkemengder bør man ikke røyke. Men så ble det avsporing til svært syke mennesker og deres behov for å røyke, noe man er uenige om her. Dersom du ikke er allergisk for røyk, og slik jeg har lest deg i diverse diskusjoner om røyking, så er du over snittet fanatisk når det gjelder røyking, og derfor blir det litt relevant med diverse sammenligninger. Jeg er absolutt enig i at røykere skal ta mest mulig hensyn, men bare for å ta en liten digresjon, så prøver mannen min innimellom å forklare meg at min hundeskrekk er ganske overdreven og min parole om å fjerne alle "skumle" hunder fra gatebildet og min nærhet er passe urealistisk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:38   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Selvsagt, men det er ikke alltid man kan fjerne seg så lett heller. Feks. på lørdagen da vi var på denne gatefestivalen og det ble røyket overalt i folkemengden. Skulle vi unngått røyken måtte vi ha gått vekk fra hele festivalen og heller bare gått hjem, egentlig. Det samme med konserten jeg var på for noen år siden, det ble røyket overalt, skulle jeg bare gått hjem? Jeg mener det er røykerne som må bruke hodet sitt her, det er jo de som plager andre. Jeg har forsonet meg med at jeg ikke kan sitte på uterestauranter pga. røykere.

Gammel 31-05-09, 21:41   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jeg tror du vil aldri få alle til å kunne bruke hodet, uansett hva det gjelder.

Derfor er det like greit å takle at det finnes folk som ikke tar hensyn og lære seg å leve med det først som sist, om vi ikke ønsker et samfunn der det blir slått ned på absolutt alt som kan få andre til å føle ubehag på en eller annen måte.

Gammel 31-05-09, 21:45   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja jeg vet jo at alle aldri vil ta hensyn, sånn er jo verden. Men kanskje noen tar til seg det som står i hovedinnlegget og tenker seg om neste gang. Man kan jo alltids håpe.

Jeg ønsker selvsagt et røykfritt samfunn, men det er vel en fjern drøm.

Gammel 31-05-09, 21:52   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg kan til nød forstå at noen har lyst til å rødprikke meg fordi jeg mener at dødssyke mennesker bør få lov til å røyke når de ligger på det siste, men skjønner det ikke helt når kommentaren som følger med er : "Skaff deg et liv!".....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:24   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, jeg kan til nød forstå at noen har lyst til å rødprikke meg fordi jeg mener at dødssyke mennesker bør få lov til å røyke når de ligger på det siste, men skjønner det ikke helt når kommentaren som følger med er : "Skaff deg et liv!".....

Gammel 31-05-09, 21:55   #18
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Da jeg var yngre røyka jeg nok i folkemengder, men i en periode hvor jeg hadde trappa ned og begynte å legge merke til hvor irriterende denne røyken faktisk var så begynte jeg å tenke meg om og gikk alltid bort fra folk om jeg absolutt skulle tenne meg en røyk eller jeg lot rett og slett vær å røyke om jeg visste det ville komme til å være til sjenanse for andre. Jeg røyka feks aldri i busskur hvor det også var andre mennesker, og det verste jeg vet er at folk faktisk står der inne og røyker blandt andre mens de venter på bussen. *Har visst omsider blitt litt mer fornuftig med årene*

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 21:56   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke meg.

Gammel 31-05-09, 23:43   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det var ikke meg.

Som prikka? Nei, det var ikke det. Du pleier faktisk ha litt mer relevante kommentarer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.