Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebrus - rød eller brun?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva er best, rød eller brun julebrus?
Brun julebrus er selvsagt best! 75 47,17%
Rød er best. 64 40,25%
Ingen av delene, annen? Spesifiser gjerne. 20 12,58%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-07, 20:04   #101
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebrus - rød eller brun?

Helt klart Dahls - må være glassflaske!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 09:33   #102
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men skal man drikke julebrus allerede i oktober da?...

Nå er det nå bortimot november da. 1. boks pepperkaker er også fortært her.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 09:49   #103
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brun julebrus er best! Den må være på glassflaske og være fra Ec Dahls. Ingen over, ingen ved siden av!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 09:53   #104
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The one and only - Brun fra E.C. Dahls. Rød julebrus smaker bare kunstig. Kjøper alltid en kasse med det 1. desember og mimrer meg tilbake til barndommen.

Må legge til at når jeg feirer jul hos svigers på sør-vestlandet, må jeg ha med noen flasker til meg selv.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:44   #105
Tinalita
Nybegynner

Tinalita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Finnes det andre julebruser enn den fra hamar og lillehammer??? Og Hvor får man tak i de andre?

Tinalita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:51   #106
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brun julebrus fra E.C. Dahls er best. Definitivt. Om man overhodet skal drikke slikt, jeg uttaler meg kanskje mest på vegne av barna mine. Selv drikker jeg mest vann.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 15:23   #107
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømmet at jeg ikke har peiling på julebrus, men synes nok den røde ser mest innbydende ut. Selv må jeg holde meg til sukkerfri, hvis jeg skal drikke det...klarer ikke sukkerholdig brus.

Men barna skal få vanlig brus..

Gammel 28-10-07, 23:25   #108
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Brun! Dahl's sin julebrus er bare best!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:58   #109
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brun selvsagt. Fra Hamar og Lillehammer. Minner meg på at det sikkert er lurt å begynne å hamstre litt, ifjor var det nemlig umulig å få tak i rett før jul. De var utsolgt overalt.

Det er kanskje feil å si at den er brun? Gyllen høres bedre ut.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 21:31   #110
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

BRUN julebrus?? Det har jeg aldri hørt om. Bilde?

Julebrusen MÅ være rød. Trio sin orange er heller ikke god. God julebrus må være rød. enkelt og greit.

Helt enig!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 21:48   #111
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Brun julebrus smaker best, men den røde er mest julebrus. Altså vil jeg ha rød julebrus med brun smak!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:27   #112
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg var usikker på om jeg skulle stemme her. Men jeg trykket nå på; Ingen av delene.
Julebrus er grusomt!

Gammel 31-10-07, 19:57   #113
AprilRyan

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Brun selvsagt. Fra Hamar og Lillehammer. Minner meg på at det sikkert er lurt å begynne å hamstre litt, ifjor var det nemlig umulig å få tak i rett før jul. De var utsolgt overalt.

Det er kanskje feil å si at den er brun? Gyllen høres bedre ut.

Nå har jeg testet ut denne for første gang og den var faktisk ganske god. Er egentlig ikke så veldig glad i julebrus.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:40   #114
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Mørk brun julebrus fra CB. Det er den eneste julebrusen for meg.

Gammel 31-10-07, 20:45   #115
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Mørk brun julebrus fra CB. Det er den eneste julebrusen for meg.

Ahh..

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:45   #116
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Aldri hørt om brun julebrus.

Julebrus skal være rød

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 00:40   #117
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Brun, selvsagt, fra Hamar og Lillehammer bryggeri.

Jeg er overrasket over at jeg ikke svarte i denne tråden i fjor. Jeg pleier å svare på dette spm. Rød julebrus er jo bare søt rødbrus. Skvip!

Gammel 01-11-07, 00:45   #118
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Julebrus - rød eller brun?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Og selvsagt er den public

Brun er best!
Det skal også være glassflaske, fra Hamar og lillehammer bryggeri.

Doh! Det finnes da vel ikke annen julebrus enn denne?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 01:06   #119
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

CB julebrus, brun! Ingen over, ingen ved siden!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 01:29   #120
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det er bare en julebrus som er god. Den er brun, og den er Trøndersk

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.