|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)
Kunstige søtningsmidler kan faktisk "lure" hjernen til å tro at kroppen mottar sukker. Dette vil nødvendigvis påvirke utskilling av hormoner som styrer nedbrytningen av dette. Akkurat dette oppslaget er utrolig nok legitimt om enn meget tabloid i sin fremstilling som det ofte er i den riksdekkende dagspressen. |
|
|
|
#102 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Jeg kan i hvert fall melde om at en uke uten Pepsi Max har gjort underverker for søtsuget, det har nesten vært fraværende. Ikke har jeg hatt abstinens heller. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
maler
|
Ja her også faktisk. Jeg hadde jo litt lyst på lørdagsgodt, men ikke noe sug etter hverken pepsi max eller søtsaker. Nå som hodepinen har gitt seg, er det egentlig bare vanen som gjenstår, og det fungerer med et glass vann istedenfor. I hvertfall foreløbig.
|
|
|
#104 |
|
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mye vann hjelper godt. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Jeg er også litt på avvenning siden jeg ikke får lov til å drikke mer enn 0,5 l i uka nå. Så langt så bra, men jeg sliter så nå har jeg kjøpt inn farris. |
|
|
|
#106 |
|
maler
|
Jo men farris må være lov. Jeg drikker litt bonaqua med kullsyre hvis jeg får lyst på noe som bobler.
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Jeg liker bobler i det jeg drikker og champis er ikke akkurat helsebringende har jeg hørt. |
|
|
|
#108 |
|
maler
|
Det er sikkert noen som kan bevise at det er sunt også
|
|
|
#110 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg hadde vondt i en hånd en gang og etter at jeg drakk en flaske champagne så merket jeg det ikke lenger. :datapunkt:
|
|
|
#112 |
|
Fola Blakken
|
Det er sunt for sindets munterhet.
|
|
|
|
#113 |
|
Passiv
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Jeg gjør et skifte fra Farris til champis jeg da, med god samvittighet. Lurer på om det er lov å gå på jobb da? |
|
|
|
#114 |
|
maler
|
Jobb blir det verre med. Men hva gjør det?
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
Egentlig skulle jeg pepre deg for det øverste utsagnet. Jeg mener hvor gammel er Wenche Foss lizzom? Hundreogtredve? Og hun lever da på champis. (Hvis hun fortsatt lever da. :leser ikke se og hør |
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Klart jeg lærer, jeg er da blond! |
|
|
|
#120 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Jeg er ikke overrasket hvis det viser seg å være sånn...
|
![]() |
|
|