Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 09:35   #101
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Det er da ikke nytt,er så lei av det som står i avisen xxxxxxx kan man få kreft av eller
xxxxxx ødelgger tennene dine,store oppslag å det kan vere farlig og sånn må du ikke gjøre.

Kunstige søtningsmidler kan faktisk "lure" hjernen til å tro at kroppen mottar sukker. Dette vil nødvendigvis påvirke utskilling av hormoner som styrer nedbrytningen av dette. Akkurat dette oppslaget er utrolig nok legitimt om enn meget tabloid i sin fremstilling som det ofte er i den riksdekkende dagspressen.

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:45   #102
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan i hvert fall melde om at en uke uten Pepsi Max har gjort underverker for søtsuget, det har nesten vært fraværende. Ikke har jeg hatt abstinens heller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:21   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg kan i hvert fall melde om at en uke uten Pepsi Max har gjort underverker for søtsuget, det har nesten vært fraværende. Ikke har jeg hatt abstinens heller.

Ja her også faktisk. Jeg hadde jo litt lyst på lørdagsgodt, men ikke noe sug etter hverken pepsi max eller søtsaker. Nå som hodepinen har gitt seg, er det egentlig bare vanen som gjenstår, og det fungerer med et glass vann istedenfor. I hvertfall foreløbig.

Gammel 20-04-09, 21:42   #104
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja her også faktisk. Jeg hadde jo litt lyst på lørdagsgodt, men ikke noe sug etter hverken pepsi max eller søtsaker. Nå som hodepinen har gitt seg, er det egentlig bare vanen som gjenstår, og det fungerer med et glass vann istedenfor. I hvertfall foreløbig.

Mye vann hjelper godt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:45   #105
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er også litt på avvenning siden jeg ikke får lov til å drikke mer enn 0,5 l i uka nå. Så langt så bra, men jeg sliter så nå har jeg kjøpt inn farris.

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:19   #106
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg er også litt på avvenning siden jeg ikke får lov til å drikke mer enn 0,5 l i uka nå. Så langt så bra, men jeg sliter så nå har jeg kjøpt inn farris.

Jo men farris må være lov. Jeg drikker litt bonaqua med kullsyre hvis jeg får lyst på noe som bobler.

Gammel 20-04-09, 22:25   #107
Skvetten
Passiv

Standard

Jo men farris må være lov. Jeg drikker litt bonaqua med kullsyre hvis jeg får lyst på noe som bobler.

Jeg liker bobler i det jeg drikker og champis er ikke akkurat helsebringende har jeg hørt.

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:36   #108
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg liker bobler i det jeg drikker og champis er ikke akkurat helsebringende har jeg hørt.

Det er sikkert noen som kan bevise at det er sunt også

Gammel 20-04-09, 22:42   #109
Skvetten
Passiv

Standard

Det er sikkert noen som kan bevise at det er sunt også

Da bes de tre fram nå!

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 23:20   #110
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da bes de tre fram nå!

Jeg hadde vondt i en hånd en gang og etter at jeg drakk en flaske champagne så merket jeg det ikke lenger. :datapunkt:

Gammel 20-04-09, 23:21   #111
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hadde vondt i en hånd en gang og etter at jeg drakk en flaske champagne så merket jeg det ikke lenger. :datapunkt:

Det var det jeg visste.

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 23:40   #112
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sunt for sindets munterhet.

Gammel 20-04-09, 23:42   #113
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg gjør et skifte fra Farris til champis jeg da, med god samvittighet. Lurer på om det er lov å gå på jobb da?

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 23:50   #114
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg gjør et skifte fra Farris til champis jeg da, med god samvittighet. Lurer på om det er lov å gå på jobb da?

Jobb blir det verre med. Men hva gjør det?

Gammel 20-04-09, 23:52   #115
Skvetten
Passiv

Standard

Jobb blir det verre med. Men hva gjør det?

Blås i, for champagne piker er det alltids en fest.

Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 07:45   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Blås i, for champagne piker er det alltids en fest.

Egentlig skulle jeg pepre deg for det øverste utsagnet. Jeg mener hvor gammel er Wenche Foss lizzom? Hundreogtredve? Og hun lever da på champis. (Hvis hun fortsatt lever da. :leser ikke se og hør

Men nå ser jeg at du har lært i løpet av tråden.

Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:51   #117
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Egentlig skulle jeg pepre deg for det øverste utsagnet. Jeg mener hvor gammel er Wenche Foss lizzom? Hundreogtredve? Og hun lever da på champis. (Hvis hun fortsatt lever da. :leser ikke se og hør

Men nå ser jeg at du har lært i løpet av tråden.

Klart jeg lærer, jeg er da blond!

Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:57   #118
Slettet bruker
Passiv

Standard

Klart jeg lærer, jeg er da blond!

Det du mener å si er at du har et godt utgangspunkt for ny kunnskap, sant? :mørkhåret:

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 00:40   #119
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det du mener å si er at du har et godt utgangspunkt for ny kunnskap, sant? :mørkhåret:

Selvsagt, jeg har for eksempel funnet ut at det er mulig å få ned cottage cheese i dag.

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 07:58   #120
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke overrasket hvis det viser seg å være sånn...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.