Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 11:29   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg lurer på er om de få tilfellene med meslinger og slikt som folkehelsa har fått rapport om, egentlig er alle. Jeg vet jo at i noen Steinerskolemiljøer så er det vanlig med "smitteringer", og foreldre som frivillig og med vilje utsetter barna sine for potensielt farlig smitte tviler jeg på om sier i fra til legen om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 11:31   #102
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Sånn som denne karen her mener du? :
http://www.varsleren.com/vaksinersyk.htm

Nemlig. Og den siden er det flere antivaksinefolk som lenker til. Hvor god er man på kildekritikk om man synes denne siden virker saklig liksom?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 11:31   #103
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Sønnen vår er ekstremt allergisk for egg så vi tok vaksinen(MMR) på sykehuset. Det gikk kjempefint Han er for øvrig veldig allergisk og har eksem, men det kom lenge før han fikk vaksiner.

Datteren vår er vaksinert for vannkopper. Det var i vaksineprogrammet i USA da vi bodde der og det måtte følges ellers fikk vi ikke være med på div aktiviteter. Hun fikk barneleddgikt før hun ble 2 år så den vaksinen er gull verdt!

Den første premature babyen jeg stellet i jobbet min døde av kikhoste. Hun ble smittet på sin første hjemme-perm. Hun ble bare 6 uker.

Den ene mammaen i barsel-gruppa til minste-jenta vår vaksinere ikke barna sine. Hun har en 4-åring også. Jeg kommer ikke til å ta med babyen min hjem til henne.

Jeg er veldig for vaksiner!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 11:33   #104
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Iben fikk også kikhoste før hun rakk å bli vaksinert. Heldigvis var hun fullbåren og sterk, men hun var skikkelig dårlig en periode.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 16:37   #105
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Mellomste her har også hatt kihoste, hun også fikk det rett før vaksinen.
Legen avfeide det hele med en forkjølelse faktisk.
Hun hadde tross alt ikke pustestopp mens vi var hos legen, så da konkluderte de med at hun ikke var syk.
Det tok over en mnd frem og tilbake til legen før jeg hadde vett på å dra til Volvat.
Der betalte vi 1000,- for en blodprøve som viste Kikhoste som var på vei tilbake.

Hun slet forøvrig også med astma (som vi fikk konstantert 4 mnd senere på Ullevål) i 1 1/2 år etterpå.
Heldigvis vokste hun det av seg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 16:44   #106
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Hvordan i all verden klarte hun seg gjennom det som spedbarn? De får jo første vaksinen allerede ved 3-mnd alder.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 16:47   #107
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvordan i all verden klarte hun seg gjennom det som spedbarn? De får jo første vaksinen allerede ved 3-mnd alder.


Hun ble jo vaksinert midt oppi her , det skal visstnok være med på å stoppe det opp litt.
Ble antageligvis smittet bare ett par uker før.
Hun hadde mange pustestopp i løpet av en dag og vi satt og omtrent prøvde å riste luften inn i henne.
Det virket som noen laaange sekunder. Utrolig nok ble det liksom en vane.
Jeg hadde jo ikke snøring på hvor farlig dette var, det har jeg jo lært i ettertid.

Besteforeldrene ville ikke passe henne og ga henne raskt tilbake når hun begynte å "kike".
Hun kiket ikke med lyd hun da, bare mistet pusten liksom.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 17:14   #108
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Herlighet, du skal jo være glad hun kom fra det uten alvorlige mén. For en lege. Jeg gikk også først til fastlege med Iben og fikk efedrin. Men hun hostet helt grusomt, var bare tre uker, så jeg gikk på barneklinikken en dag eller to senere og hun ble lagt rett inn og ble der i to uker.

Det er forøvrig HELT vanlig at spedbarn ikke kiker som "normalt", altså at de har den lyden. Men barnelegen på BK var ikke i tvil, grunnet måten hun hostet på.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 18:15   #109
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg er for det anbefalte vaksinasjonsprogrammet, både av personlige årsaker og ikke minst av et solidaritetshensyn.
Storesøs har fått alle vaksiner i rute. Lillesøs er hyperallergiker. Hun er allergisk mot bl.a. melk og egg, så i hennes tilfelle ble alle vaksiner utsatt til hun var over året. Det var pga at den lille kroppen hennes var i en så kraftig allergisk reaksjon når hun bare var en mnd gammel, at legen ikke ønsket å belaste immunforsvaret hennes med vaksinering. MMR vaksinen ble satt på sykehuset etter hvert, og hun fikk ingen reaksjoner. Barnelegen der sa at de aldri hadde opplevd at et barn med eggallergi fikk reaksjon, så det var meget liten sjanse for det.
Vesla er nå i en alder av tre år ajour med vaksinene, og det er jeg glad for.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 18:20   #110
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, nei. Omvendt. De som ikke vaksinerer er egoistiske, hysteriske og lite samfunnsvennlige.

*dilter etter Sitronflokken*

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 18:28   #111
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden det med allergi ble nevnt så lurer jeg på om folk som lar være å vaksinere eller utsetter vaksinen gjør dette etter grundig utredning eller bare hører på en tilfeldig helsesøster eller fastlege.

Hos oss har alle barna gått igjennom en grundig utredning på sykehus før det ble tatt en avgjørelse.

Som mamma til tre uvaksinerte barn (storebor har fått en vaksine mot stivkrampe) er jeg veldig glad for at dere andre vaksinerer.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kikhose hos allergiker med astma er ikke bra.

Rart at ingen har nevnt dette for oss. To av barna har hatt kikhoste, den ene har astma og allergi og den andre er hyperallergisk.

Trois er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 18:43   #112
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg er født og oppvokst i et vaksinekritisk alternativt miljø, der man er grunnleggende skeptisk til alt som kommer fra Folkehelsa og har masse konspirasjonsteorier rundt legemiddelbransjen og vaksiner. Jeg har valgt å vaksinere mine barn og er en varm tilhenger av vaksiner.

For det første har jeg hatt en del av barnesykdommene, siden jeg ikke var vaksinert, og steike så dårlig jeg var. Meslingene tok nesten livet av meg og min bror, knallhøy feber, vondt overalt og noen feberfantasier som skermte vettet av meg.

For det andre er det utrolig usolidarisk og kjipt å ikke vaksinere ungene sine, av hensyn til de ungene som ikke er sterke nok til å takle de sykdommene det vaksineres mot.

Dette er sykdommer som historisk og globalt har drept millioner av barn. Ingen grunn til å ta vare på alle tradisjoner.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 19:07   #113
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg er for vaksinering av barn, både av solidaritetshensyn til andre barn og av hensyn til mine egne unger, som heldigvis de fleste her ser ut til å være.

Storebror har fulgt vaksinasjonsprogrammet etter planen. Han reagerte ikke på noen av vaksinene, og er i grunn en sterk og frisk guttunge. Har aldri hatt en barnesykdom ennå. :banker hardt i bordet:

Lillemann kom veldig seint i gang, for han var så inn i hampen sjuk som baby at legene på sykehuset og helsesøster krangla seg i mellom så busta føyk om hvem som skulle ta ansvaret for å vaksinere ham i tilfelle det gikk galt. Ingen ville sitte igjen som "Svarteper," fikk jeg inntrykk av. Ergo tok det ganske lang tid før de anså Lillemann som sterk nok til at de turte sette vaksina. Hvem som endte opp med å sette første sprøyta, husker jeg ærlig talt ikke, men de andre vaksinene er blitt satt av helsesøster.

Guttungen har blitt sjuk av alle vaksinene - dvs noen dager med feber og urvenhet, men det er pokker meg verdt prisen i forhold til hva som kan skje dersom han skulle få skumlere sykdommer.

Lillemann er blitt vaksinert mot vannkopper en gang. Jeg fikk inntrykk av at dette var en slags "akuttvaksine," i mangel av et bedre ord å kalle det, som hadde virkning i bare 14 dager. Denne vaksina fikk han fordi vi var innlagt på SSE da de fikk utbrudd av vannkopper på et av barna der. Lillemann var da på sitt bortimot dårligste, og legene var livredde for at han skulle smittes. De vurderte å sende oss hjem, men anså at det var så viktig at vi var på sykehuset, at de heller vaksinerte guttungen.

Lillemann har ennå ikke hatt vannkopper, og jeg skal tilstå jeg er livredd den dagen han evt. får dem, for når han får en infeksjon av noe slag, blir han som regel veldig sjuk. Ergo får han influensavaksine hvert år, sammen med meg og faren, da helsesøster mener vi ikke har tid til å få influensa med den guttungen i hus.

Nei - takk og lov og amen for at jeg lever i en tid hvor barn kan vaksineres. :høyst personlig syn:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 19:20   #114
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Selvsagt vaksinerer jeg barna mine.

 
Gammel 25-02-09, 20:30   #115
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


For det første har jeg hatt en del av barnesykdommene, siden jeg ikke var vaksinert, og steike så dårlig jeg var. Meslingene tok nesten livet av meg og min bror, knallhøy feber, vondt overalt og noen feberfantasier som skermte vettet av meg.
.


Samme her, meslinger er ille altså. Husker at jeg hadde en hodepine som ikke lignet noe annet jeg har kjent etterpå også under meslingene.




Har hatt meslinger, røde hunder, kikhoste, kusma, vannkopper. Fikk ikke koppervaksinen som ble gitt da, ei heller polio - men poliovaksinene tok jeg når jeg ble litt større da. Fikk ikke vaksiner pga allergi da jeg var liten.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 20:59   #116
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Herlighet, du skal jo være glad hun kom fra det uten alvorlige mén. For en lege. Jeg gikk også først til fastlege med Iben og fikk efedrin. Men hun hostet helt grusomt, var bare tre uker, så jeg gikk på barneklinikken en dag eller to senere og hun ble lagt rett inn og ble der i to uker.

Det er forøvrig HELT vanlig at spedbarn ikke kiker som "normalt", altså at de har den lyden. Men barnelegen på BK var ikke i tvil, grunnet måten hun hostet på.

Vi har vært heldige ja, det har jeg skjønt i ettertid.
Enda godt hun fikk vaksinen.

Jeg fant også ut at så små barn ofte ikke kiket.
Legen mente jo at det var grunnen til at hun ikke kunne ha kikhoste,
jeg snakker jo bare om at hun mistet pusten.

Jeg har et par av pustestoppene på video, følte for å dokumentere det,
folk trodde jo ikke på meg før de så det selv.
Nei, godt vi har vaksiner sier jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 21:00   #117
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Har klippet lnn noen artikkler fra altnett.no som tidligere har vært trykket i alternativt nettverk.
Dette er noe av grunnen til at mange velger å ikke vaksinere. God lesning:

http://altnett.ning.com/group/vaksin...41:Topic:92552

http://altnett.ning.com/group/vaksin...r-sannheten-om

http://altnett.ning.com/group/vaksin...41:Topic:92554

http://altnett.ning.com/group/vaksin...41:Topic:92627

http://altnett.ning.com/group/vaksin...lak-ertresvaag

 
Gammel 25-02-09, 21:14   #118
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jøss, en siviløkonom, gitt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 21:16   #119
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Sitat:

Offentlig kjent statistikk viser at vaksiner ofte fører til en oppblomstring av nettopp de sykdommene de sies å skulle beskytte oss mot..

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 21:17   #120
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Tutta: Mange av de påstandene som kommer frem i artiklene du linker virker ikke velfunderte på meg. Bla at vaksinene er farligere enn sykdommen. At et barn får meslinger defineres som 'drømmetilstanden', for det kan kureres med homepatmedisin.

Det som virkelig var science fiction for meg, var å lese (i den første artikkelen) at barn som får mye febernedsettende kan bli svake og føyelige.

Jeg har friske barn, og da anser jeg det som en selvfølge at de får vaksiner, både for sin egen del, i solidaritet med de som ikke kan vaksineres og for gruppeimmuniteten i samfunnet sin del.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no