|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?
Såpass ja? Det er fint å høre, og jeg satser på at vi får det like fint. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Når man er her som turist så er man jo mye mer i solen enn hva vi er. Om man har behov av å være ute så er parker et godt sted. Om det ikke er en helt ny park så er ofte trærne svære og skygger mye. Om det er lekeplass der så er det som regel seilduker over. Vi er ofte i parker med baller og fresbee. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Sperret
Ja, det er nok sånn. Jeg har intensjoner om å returnere til moderlandet med litt farge. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Frokost kan være ganske dyrt så har dere mulighet så skulle jeg til tider kjøpe ting til hotellrommet hvis det er greit kjøleskap. Husk også at det er 15 % dricks til lunch og 20 % til middag som man skal regne med om man er fornøyd med servicen. Frokost er vel ca 15 også kan jeg tenke meg. 1000 kan holde, men da må dere tenke økonomisk. På f.eks. TGI så kan dere få tre-retters for 12 dollar og det er jo veldig rimelig. En variant kan jo være å spise økonomisk en dag og litt mer ukønomisk en annen. Kan dere ta dere råd til mer så skulle jeg gjøre det.
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Sperret
Ja, vi har vel tenkt litt sånn at vi spiser litt flottere noen dager, og litt mer moderat andre dager. Sånn gjorde vi det sist, og det gikk jo greit. Sist presterte vi faktisk å spise frokost på Denny`s hver morgen, og siden det gikk i pancakes, eggerøre, bacon og you name it, så holdt vi oss mette til langt ut på ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
Du tipser så lenge du blir servert ved bordet. Du kan selvsagt moderere litt avhengig av hvilken restaurang det er, men 15 % til lunch og 20 til middag er en bra pekepinn. De får nemlig ikke mye til lønn uten tipsen. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Sperret
Nei, jeg er grei på tipsefronten. Mannen, derimot, har ikke helt skjønt greia, så sist vi var over, så insisterte jeg på å få ta over betalingen. Tips skal de jaggu meg ha. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Det regner absolutt ikke hele dagen. I går regnet det ikke als og ikke dagen før hva jeg kan huske i hvert fall (mulig at det regnet på natten, men det forstyrrer ikke meg). Om det regner i 20 minutter så ser det ut på værkartene som om det regner hele dagen. Det kan som sagt regne på ettermiddagene/kveldene så har man planlagt å shoppe så er det en bra tid å gjøre det på. Det regner sjelden før 14-15 tiden på dagen. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Vi hadde en flott tur til Florida. Sist redigert av Fruktflua : 11-07-10 kl 00:01. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
Vi bor i Coconut Grove, et nydelig område. Hvorfor mener du at det er beundringsverdig? På grunn av varmen eller på grunn av deler av Miami? Vi bor i et kjempeflott område og varmen takler jeg helt greit. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?sambo likte heller ikke Miami. Jeg har lest en del guidebøker fra Miami, og synes det var (og ser ut til) å være en flott by. Vi var der bare en dag og kan ikke bedømme noe som helst egentlig. Vi var på et senter ved Hard Rock cafe, samt stranden og gate ved den.
|
|
|
#114 |
|
Sperret
Jeg synes Miami var veldig masete, støyete og hektisk. Derfor synes jeg det er beundringsverdig at du orker å bo der så lenge som det du har gjort. Men jeg skjønner jo at du sikkert bor avskjermet fra Miami by og ståket derifra. Og jeg forstår også at det er forskjell på å oppholde seg i byen og i utkantområder. Vi så masse innkjørsler til boligområder som så ordentlig flotte, rolige og fredfulle ut, og jeg tipper du bor i et sånt område? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jeg bor ikke i et gated community eller slikt lukket område, men i et vanlig boligområde, men de fleste husen er dyrere enn gjennomsnittet. Der vi bor er veldig ulikt Miami egentlig, senteret der vi bor er mer likt Frankrike/Italia enn USA og der vi bor er det masse trær og det er veldig oppvokst, veldig koselig og mange parker. Det er masse aktiviteter i ormådet, festivaler, markeder, uteaktiviteter etc. I en del av vårt område så er det også mange afroamerikanere som bor så det er mange forskjellige typer av mennesker, hvilket jeg syns er en fordel. Jeg beveger meg mest der og i Coral Gables som egentlig ikke er Miami, men en nabokommune (men som ligger nesten inne i Miami). Så kjører jeg selvsagt down town til tider, men jeg gjør det aldri om jeg ikke har noe jeg skal gjøre der. Key Biscayne er jeg mer på enn Miami Beach, der er det mange fler "innfødde" som bader. Jeg tror at jeg ser et helt annet Miami enn hva mange turister gjør for jeg vet hvor jeg skal bevege meg. Down town er jo absolutt ikke noe å være i, det er vel som å dra rundt på feil sted i Oslo eller hvilken annen by som helst. Vi stortrives og det tror jeg de fleste skandinaver som bor her gjør. Fra mitt ståsted er det ikke det minste beundringsverdig å bo der, det er helt topp! Vennlige åpne mennesker som vil en vel. Til og med min pappa som kanskje ikke var ekstremt entusiastisk syns at det er helt topp i området der vi bor. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Fruktflua, den opplevelsen hadde du glætt hatt i Oslo på 17. mai også, det er ikke akkurat spesielt for Miami at det er vanskelig å finne et sted å spise på landets nasjonaldag.
|
|
|
#117 |
|
Sperret
Ja, det tenkte vi da vi desperate prøvde å finne et ok spisested også, men det er litt flere folk og biler i Miami enn i Oslo. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jeg skjønner at du trives der, Pelen. Det hade sikkert jeg gjort om jeg visste at jeg skulle bo der. Men når man vet at man skal hjem til gode, gamle Norge, så er det sikkert litt sånn en familie fra "bøgda" automatisk tenker på tur i det store utland. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jada, jeg skjønner hva du mener, og nettopp derfor syns jeg det var litt voldsomt å avskrive en by basert på opplevelser på en såpass spesiell dag.
|
|
|
#120 |
|
Sperret
Vi var i Miami noen dager før 4 juli også, og inntrykket ble skapt da. Men det er selve byen jeg tenker på, altså, og ikke tettstedene rundt, for vi så mange hyggelige plasser utenfor selve bykjernen. |
|
|
|
![]() |
|
|