Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Anbefal meg en god foundation!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 17:59   #101
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god foundation!

Så snill du er da. Jeg sender deg PM.

Gammel 20-01-09, 18:37   #102
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endt opp med foundation omsider
Kjøpte Elizabeth Ardens flawless finish mousse

Litt skeptisk til at den er parfymert, men ellers så er den suveren ser det ut som.

Gammel 20-01-09, 20:11   #103
Liljaslykke
Nybegynner

Liljaslykke sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Liljaslykke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den moussen brukte jeg i "gamledager". Var bra den, tror jeg.

Gammel 20-01-09, 21:08   #104
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Litt skeptisk til at den er parfymert, men ellers så er den suveren ser det ut som.

Den brukte jeg også i gamledager. Var veldig glad i den husker jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:10   #105
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo så ung at i gamledager brukte jeg ingenting med uttak av clerasil eller hva det enn het dette blå vannet og den tørre stiften

Jeg har prøvd den nå og synes den har potensialet. Den har fått god kritikk flere steder, så jeg fant ut at jeg skulle gi den en sjanse. Jeg har ikke helt bestemt meg om det er foundation med stor F - men det ble iallefall denne nå.

Gammel 20-01-09, 21:13   #106
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

KJempevittig. Mamma brukte den, og jeg "lånte"

Gammel 27-01-09, 13:26   #107
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Kabuki kosten er best til i.d.:

Det hun mener med å varme det opp er det jeg og guniss snakket om, at du ikke drar av beskyttelsesplasten på boksen, du bare stikker flere hull, og kakker ut litt i lokket. Så snurrer du kosten rundt i lokket noen ganger for å "varme" det opp, kakker av overflødig (sjelden det er noe med den metoden), og så påfører man.

Kabuki er et merke? Eller heter alle koster som ser slik ut det?

Gammel 08-02-09, 11:52   #108
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kabuki er rett og slett en type kost som ser ut som en barberkost (som på bildet). Den ble vel opprinnelig utviklet for kabukier, dvs. en type geishaer, som skulle ha ekstremt god dekkevne på sminken.

Gammel 08-02-09, 14:05   #109
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har også en foundation fra Dermalogica som virker bra, men den har jeg brukt litt for lite til å kunne uttale meg skråsikkert. Treatment Foundation heter den.

Denne bruker jeg til fest og er veldig fornøyd, til hverdags bruker jeg farget dagkrem fra samme merke. Lett og fin, dekker ikke mye, men jevner ut hudfargen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:17   #110
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bauche: denne brukte jeg mye på 90 tallet og var kjempe fornøyd med den. Nå har jeg testet Kanebo sin nye, og jeg er helt forelsket. Den er så behagelig å smøre utover og smelter inn i huden. Så tar den en del av rødheten i huden.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:54   #111
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Denne har Tenåringsdatteren min brukt en stund, og jeg må si at den er fantastisk fin til henne. Jeg har vanskelig for å se at hun har sminket seg i det hele tatt, hvilket er et absolutt pluss. Siden vi ikke har helt samme hudtone har jeg ikke forsøkt den selv, men jeg skal vurdere den neste gang jeg skal kjøpe. En annen, veldig lett og ikke-klissete flytende foundation som kan anbefales er Color Clone fra Helena Rubinstein.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 11:46   #112
glamma
Like blid :)

glamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
glamma er litt kulglamma er litt kul
Standard

ID bare escentuals foundation. Definitivt

glamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 12:29   #113
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kanèbo Sensai. Den er egentlig for rynkehud, men jeg synes den er kjempefin. Legger seg ikke som en film utenpå eller ett lokk. Lett og fin.

Gammel 07-03-09, 12:50   #114
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Kanèbo Sensai. Den er egentlig for rynkehud, men jeg synes den er kjempefin. Legger seg ikke som en film utenpå eller ett lokk. Lett og fin.

Flytende eller pudderform?

Gammel 07-03-09, 13:22   #115
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Flytende eller pudderform?

Flytende

Gammel 07-03-09, 13:40   #116
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Denne er neste jeg skal forsøke - du nevnte jo den, men hadde jeg kjøpt den jeg har. Liker den, men blir ikke fortrolig med kjerringlukta.

Gammel 01-04-09, 13:44   #117
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en sånn mineralfoundation. Har sett på et startkit fra bare escentuals. Men hvilken farge passer norsk hud? Lys eller medium? Jeg er blek om vinteren og brun om sommeren, blir ikke særlig solbrent. Er medium ok da eller blir den veldig "brunkrem" i fargen?

Og jeg har sånn dunhår eller hva man skal kalle det - funker det med mineralpuddersminke da eller bør jeg finne noe flytende isteden?

Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:51   #118
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

smilefjes, jeg syns medium faktisk er ganske mørk, og de jeg kjenner som bruker den (selv om de er mørke i håret men med norsk lys hud) ser ut som om de har på brunkrem. :åpplyser:

Gammel 01-04-09, 14:53   #119
Slettet bruker
Passiv

Standard

Var det jeg mistenkte. Jeg liker ikke å få for mørk sminke.
Men jeg er fremdeles usikker på om jeg kan bruke pudderfoundation eller om jeg bør ha noe flytende?

Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:56   #120
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har du store eller normale porer? Jeg har store porer, pudderfoundation (mineralsminke) ser pøkk ut på meg. Flytende, derimot, gir et jevnt og fint resultat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.