|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
ParkeringskulturNår du parkerer bilen din, tenker du da på at andre også trenger parkeringsplass? Altså i den forstand at du ser til at du kommer nært nok bilen/e ved siden av deg? |
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturJaa! Jeg gjør det, og jeg irriterer meg grenseløst over idioter som ikke klarer å tenke på andre. Jeg har opplevd litt av hvert, bla. å ikke komme meg inn i bilen på førersiden pga. folk som parkerer helt inntil døra mi, og folk som tar opp mer enn en parkeringsplass uten å mukke. Hva er det som feiler folk?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringskultur
Kan ikke annet enn å signere
|
|
|
#4 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: ParkeringskulturOm man parkerer på den hvite linja, må man regne med at noen parkerer inntil. Ikke at jeg sier at folket her parkerer på hvite linja (eller kloss oppi), men nevner det her allikevel.
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: ParkeringskulturJa! Jeg har selv måttet få folk som er tynnere enn meg til å gå inn i bilen bakdørene, og rygge den ut for meg, fordi et nek med stor SUV har gitt meg en klaring på 10 cm på å komme meg inn på førersiden. Dessuten er det irriterende at det egentlig står at det er mange ledige plasser i et parkeringshus, men så er ikke det reelt fordi ingen bryr seg om å parkere innenfor stripene.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Folk som skaper kø fordi de på død og liv skal rygge inn, får jeg flass av ja.
|
|
|
#7 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg rygger som regel alltid inn på parkeringsplasser. Føler jeg har mye bedre kontroll da, spesielt hvis lukene er trange...
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Helt enig.
Og da er det ikke folk som deg jeg snakker om.
|
|
|
#9 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturJeg har som regel vogn bak i bilen,og kjører rett på plass.Og jeg kommer meg mye fortere ut da jeg skal rygge,enn og rygge meg på plass.
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: ParkeringskulturNå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturDette er noe jeg er veldig obs på. Parkerer forskjellige steder flere ganger om dagen, og selvsagt vil jeg ikke ta opp mer enn en plass. Irriterer vettet av meg når jeg ser noen som breier seg ut over to plasser, og det er tomt for andre plasser. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturJeg parkerer som oftes der jeg har goooooood plass, som regel kun først eller sist i rekken. Jeg går gjerne litt dit jeg skal også jeg da, nettopp fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke få bulker i døra mi. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hvor: Rogaland
Og folk som rygger ut av parkeringsplasser får jeg flass av. Ser du en femåring som kommer bak bilen din når du rygger? Hadde det ikke vært bedre å tatt rygginga først da, for når du skal inn på en parkeringsplass har du stort sett bedre sikt bakover enn når du skal ut av den.
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Det er mye tryggere å rygge inn enn å rygge ut.
Enig!
Og enig igjen!
|
|
|
#16 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Parkeringshuset på Kvadrat er farlig!
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: ParkeringskulturJeg tar hensyn når jeg parkerer, ja, og kjører gjerne ut og inn et par ganger for å være sikker på at bilen står riktig. Etterhvert er jeg blitt en racer på å ryggeparkere, så jeg gjør det omtrent konsekvent. Men da passer jeg på at jeg ikke hindrer andre, står det mange biler bak meg kjører jeg bare rett inn på plassen og justerer etterpå.
|
|
|
#18 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sånn gjør jeg det også. Hater når folk parkerer på skrått og virkelig breier seg ut.
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParkeringskulturJeg ryggeparkererer nesten alltid. Heller ta litt tid da, og komme ut sikkert og i en fei, enn å skulle rygge ut et sted der det plutselig kan komme biler susende uten at du har helt oversikt.
|
![]() |
|
|