Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 16:31   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har du aldri hørt om språklige virkemidler?

Joda. Bevisst feilskriving. for eksempel, virker utmerket for å få det til å se ut som om man ikke kan skrive.

Gammel 12-11-08, 16:22   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker ikke til jul jeg pynter til jul. Med nok julepynt er det ingen som ser at det ikke er vasket.

Men i år er vi nyinnflyttet i "nytt" hus, så det er faktisk nyvasket både kjøkkenskap og skuffer og alt som er.

Gammel 12-11-08, 16:26   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Med nok julepynt er det ingen som ser at det ikke er vasket.

Det er helt sikkert sant i alle tilfeller, for passende verdier av "nok". (Kanskje vi også skulle prøve på det i år?)

Gammel 12-11-08, 16:29   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er helt sikkert sant i alle tilfeller, for passende verdier av "nok". (Kanskje vi også skulle prøve på det i år?)

More is more.

Gammel 16-11-08, 10:49   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg vasker ikke til jul jeg pynter til jul. Med nok julepynt er det ingen som ser at det ikke er vasket.

Det er sånn det gjøres i det Skvettenske hjem. Det er ikke noe som får meg til å vaske ned huset til jul, noe så ulogisk. Sånt gjør man da på sommeren når man kan ha alle vinduer og dører åpne.

Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 10:52   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal innrømme at vi vasker over kjøkkenfrontene (svart glass) innimellom, og Mannen tar vinduene fatt tre-fire ganger i året.

Ellers synes ingenting i mørketida, og en skål grønnsåpe samt et juletre kamuflerer alle hint om at det muligens kunne vært renere.

Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 16:31   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal vaske meg snart.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:02   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke spørsmålet

Gammel 12-11-08, 19:07   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi bestemt oss for å spørre vaskehjelpen vår om hun vil komme og vaske litt grundigere rett før jul. Det blir julevasken vår. (Sorry aC.)

Gammel 12-11-08, 20:07   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nå har vi bestemt oss for å spørre vaskehjelpen vår om hun vil komme og vaske litt grundigere rett før jul. Det blir julevasken vår. (Sorry aC.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:11   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det kunne hun, så da blir hele huset grundig vasket mindre en uke før jul, så da skal vi gjøre som Anda, drikke sjampis og kose oss med julestemningen på lille julaften. :gleder meg allerede:

Gammel 13-11-08, 19:40   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det er sånn vi pleier å gjøre det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:15   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh.
Jeg kommer ikke til å gjøre noe sånn voldsomt ekstra til jul, tar jeg heller til våren når ting faktisk vises. Men jeg HAR en plan om å ta kjøkkeninnredningen min. Både inni og utapå.
Ellers blir det nok en helt vanlig helgevask, men kanskje litt ekstra støvtørking.

Takke meg til baking og kos!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:22   #14
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vasket kjøkkenvindu og skyvedøren til verandaen. Har ikke planer om å vaske de flere ganger før jul, så kanskje jeg kan kalle dette julevask. Ja, da har jeg visst begynt, gitt.

Ellers blir det vel ingen kjempevasking uansett - skal nok ta over frontene på kjøkkenskapene + starte selvrenseprogrammet i stekeoven.

Gammel 12-11-08, 19:17   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vasking med VANN gir forresten mer bakterievekst enn vasking med tørrmopp. Så dere som vasker ofte med vann har det ikke SÅ reint som dere tror nemlig!

Gammel 12-11-08, 19:34   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vasking med VANN gir forresten mer bakterievekst enn vasking med tørrmopp. Så dere som vasker ofte med vann har det ikke SÅ reint som dere tror nemlig!

Det får nå så være, men jeg klarer ikke få bort flekker på gulv og vegger med tørmopp.

Jeg bor forresten i furuhelvete når det kommer til tak og da kan jeg med god samvittighet vaske dem med grønnsåpe.

Gammel 12-11-08, 19:40   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Det får nå så være, men jeg klarer ikke få bort flekker på gulv og vegger med tørmopp.

Jeg bor forresten i furuhelvete når det kommer til tak og da kan jeg med god samvittighet vaske dem med grønnsåpe.

Der går an å "flekkvaske".

Gammel 12-11-08, 20:09   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Der går an å "flekkvaske".

Jeg er ikke den som gidder å ligge på alle fire og tørke flekk etter flekk, for ja det blir noe når man har småtroll. Da sveiver jeg like godt over hele gulvet med våtmopp.

Gammel 12-11-08, 19:42   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi flekkvasker bare. Også tørrmopper vi. Og skapene, med unntak av de på kjøkkenet, rydder jeg som oftest bare. Det får da være grenser. :avslører:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:01   #20
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Blir det som tildigere år, er vi superfornøyde hvis vi rekker en kattevask før julaften.

Men det hadde ikke vært meg imot å få til en skikkelig rundvask en gang i året eller deromkring. Det kunne dog skjedd i hvilken måned som helst.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.