Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood Major vs. Kitchenaid

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 23:49   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Kenwood Major vs. Kitchenaid

Hvilken er best? Jeg ønsker meg en skikkelig kjøkkenmaskin. Har bursdag i romjulen så det kommer til å bli gave til både jul og bursdag. Har jo sett at de er i omtrent samme prisklasse.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 00:37   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid.

Begge er gode maskiner. Kitchen Aid er penere (synes i alle fall jeg) og kommer i flere farger, men har mindre kapasitet. Jeg liker min KA veldig godt og ville ikke byttet, men om man f.eks. baker mye brød, eller i det hele tatt ofte lager store porsjoner av ting, kan det nok tenkes man vil være mer fornøyd med en stor Kenwood-maskin.

Gammel 03-11-08, 08:42   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid.

Kenwood-maskinene er nesten evigvarende tror jeg - jeg baker fortsatt brøddeig i min bestemors Kenwood. Maskinen er sikkert like gammel som meg...

Skulle jeg valgt nå så hadde det nok blitt KA fordi den ser så mye kulere ut *kjøkkensnobb*

Gammel 03-11-08, 09:02   #4
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg har Kenwood M og er meget godt fornøyd. Mammas Kenwood varte i over 20år.
Den andre har jeg ingen erfaring med.

Gammel 03-11-08, 10:37   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kenwoodene har høyere bolle, og jeg har tenkt over at de lavere kjøkkenmakinene kan være hendigere når en skal røre i bollen. Men det er kanskje jeg som leger merke til det fordi jeg har litt smerter i armene?

Dessuten har jeg tenkt over at en bør ikke ha overskap over alle kjøkkenbenkene når en har Kenwood, da får man den ikke helt opp hvis du skjønner.

Har hørt mange er fornøyd med KA, de som har tidligere hatt Kenwood også.

Er det en sånn ting som står opp midt i bollen på KA? Hører noen som har det ikke er førnøyd med at de da ofte må ta ut deig som skal ligge å heve. (men det er kanskje Bosch det)

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:07   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kenwood er utvilsomt en bedre maskin. Den er mye bedre egnet til brødbaking, med stor bolle. Og mye bedre kvalitet. Min Kitchen Aid er 7 år og har fått enkelte nykker. Den er MYE brukt.

Jeg har likevel valgt Kitchen Aid. Fordi den er så pen at den kan stå fremme, og det er verdt MYE for meg. Jeg hater å drasse en diger maskin og og ned av benken. :ekstremt lat:

Gammel 03-11-08, 20:05   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte KitchenAiden av samme grunner som Polyanna. Mest for utseendet. Det at den kan stå framme på benken gjør at den blir mye mer brukt. Men den tar jo ikke de store gjærdeigene, så hvis jeg hadde bakt store mengder brød ville jeg nok valgt en med større kapasitet. Til mitt bruk funker KitchenAiden veldig bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:07   #8
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg valgte KitchenAiden av samme grunner som Polyanna. Mest for utseendet. Det at den kan stå framme på benken gjør at den blir mye mer brukt. Men den tar jo ikke de store gjærdeigene, så hvis jeg hadde bakt store mengder brød ville jeg nok valgt en med større kapasitet. Til mitt bruk funker KitchenAiden veldig bra.

Jeg baker store mengder brød, men ikke av gangen Jeg elsker lukten og smaken av nybakt brød at jeg baker heller oftere enn en diger vending.

Gammel 03-11-08, 21:45   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fellende argumentet for at jeg valgte Kenwood var fordi den har lokk på bollen, noe som er et must for meg når jeg rører syltetøy. Det skvetter nemlig grundig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:47   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lokk savner jeg.

Gammel 03-11-08, 21:55   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lokk savner jeg.

Funker ikke denne som lokk? Den burde vel stoppe litt sprut, eller?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:59   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ah, den visste jeg ikke om. :skriver på julegaveønskelisten:

Gammel 03-11-08, 22:15   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbrukerportalen har testet kjøkkenmaskiner. NB! De har testet den største Kenwood-en, den til over 6000 kroner.

Gammel 03-11-08, 22:01   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Litt, men på langt nær nok for mitt bruk. Jeg rører syltetøyet på temmelig høy hastighet for å få den konsistensen jeg ønsker, og med et slikt lokk ville jeg ha måttet tørke av veggene etterpå.

Gammel 03-11-08, 22:02   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ville da også være en ganske tåpelig forretningside. Sånn EGENTLIG.

Jeg vet jo det, men jeg synes likevel det er deprimerende.

Gammel 03-11-08, 22:08   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Litt, men på langt nær nok for mitt bruk. Jeg rører syltetøyet på temmelig høy hastighet for å få den konsistensen jeg ønsker, og med et slikt lokk ville jeg ha måttet tørke av veggene etterpå.

Ser svigermor legger kjøkkenhåndkle oppå maskinen sin for å unngå sprut når hun lager syltetøy. Det enkle er ofte det beste, eller noe sånt?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:51   #17
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For å slipppe å plukke deig ut av festet til eltekrorken så kan man bare ta av bollen för man setter den til heving.

Gammel 03-11-08, 21:57   #18
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes KA ser ut som ei lita pinglemaskin, og ville aldri i verden bytta ut Kenwooden min med noe sånt.

Gammel 03-11-08, 21:59   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke KA lokk?
Jeg har Bosch.. og er fornøyd. Synes KA er knallstilige, men har hørt mye positivt om Kenwood Major.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:59   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg er forøvrig ikke så sikker på om dagens Kenwood-maskiner er "evigvarende". Jeg arvet min grandtantes Kenwood chef fra 50-tallet, og den var like god da jeg fikk den på 90-tallet (og er det ennå, for den del, men jeg har knust bollen ).

Min helt nye Kenwood Major virker ikke på langt nær så bunnsolid, og jeg ser ikke for meg at den kommer til å kunne arves i generasjoner. (Jeg vet jo ikke, siden den er helt ny, men den gir altså ikke samme kvalitets-feelingen som 50-tallsmodellen.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.