|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Det var bare et spørsmål. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
villende
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg syns faktisk det er viktig å informere om at man har kjøpt noe brukt. Selv om man kan gå god for egen bruk av gjenstanden, så kan man jo faktisk ikke gå god for hvordan andre har brukt (eller ikke brukt) samme tingen. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
saftig
|
Når det gjelder klær så ser man jo ganske tydelig om det er lite eller mye brukt, så det spiller liten rolle slik jeg ser det.
|
|
|
#104 |
|
Ute på tur
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg liker også å få vite om ting jeg kjøper er kjøpt brukt av selger, oppdager man det etterpå er det jo lett å føle seg lurt, spesielt om man har betalt halvpris av fullpris.
|
|
|
#105 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg synes forresten bruk av PM i kjøpsprosessen er en uting. Jeg har opplevd å se en ting til salgs, være den første som sier ja takk. Bli tildelt tingen, og se at noen surmuler fordi de har sendt en PM. Synes man av en eller annen grunn det er skummelt å vise offentligheten at man skal kjøpe noe, synes jeg også man må tåle å bli nedprioritert. Det blir villedende dersom en vare er solgt per PM uten at det kommer fram i salgstråden.
|
|
|
#106 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPEn total avsporing: men jeg blir sulten hver gang jeg ser avataren din safran
|
|
|
|
#107 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg ser ikke problemet med å bruke PM i en salgsprosess. Kanskje fordi jeg ofte gjør det selv for å ikke dra ut trådene i uendeligheten med alle spørsmålene mine |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPOk, hvis jeg tolker det riktig forventes det helt andre ting av salgstråden her enn feks finn.no (og nå tenker jeg ikke på finn-salg som er scam)? Jeg så litt sånn finn-aktig på det, har aldri selv solgt noe her inne men kun kjøpt. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg ser ikke på det å selge noe til "markedspris" som man selv har fått kjøpt billigere som spesielt umoralsk. Så lenge den som kjøper tjener på å kjøpe det brukt (og billigere enn andre tilbydere på bruktmarkedet, f.eks.), så må det da være greit for alle parter.
|
|
|
#110 |
|
Ekvilist
|
Jeg var sikkert litt uklar, men jeg synes at det er greit å stille spørsmål om en vare per PM altså. Men jeg synes at det er den som først svarer i salgstråden som bør få varen. Blir den solgt per PM så antar jeg at selger fjerner salgstråden, eller merker salgsvaren som solgt.
|
|
|
#112 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har man kjøpt fra samme selger før, kan man be om et lite fast-kunde-rabatt per PM.
|
|
|
#114 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg synes ikke man er pålagt å si om man selv har kjøpt noe til nedsatt pris, selv om jeg selv helt klart hadde gjort det. Det er noe med ryddigheten i det.
|
|
|
#115 |
|
Ekvilist
|
Som sagt synes jeg det er villedende dersom jeg kommer som førstemann og sier "jeg vil ha den", og så kommer en annen og "krever" varen fordi de har valgt å sende en PM om at de ønsker å kjøpe i mellomtiden. Jeg synes at selve kjøpet bør synliggjøres i tråden.
|
|
|
#116 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, enig med deg. Jeg får for eksempel ikke nødvendigvis billigere mat på Rema selv om de har fått en kjempebra innkjøpsdeal i en kort periode.
|
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Ditt første eksempel her ville jeg ikke tatt som "solgt", hvis jeg bare noen minutter etterpå hadde fått et innlegg som sa "jeg vil gjerne kjøpe de om de ikke er solgt".
Jeg ville vel ikke gått inn på den avtalen - rett og slett fordi jeg synes avslaget i forhold til full pris er for lite. Da kjøper jeg heller plagget selv på butikken - og får prøvd det mm. |
|
|
|
#118 |
|
Ringskrømt
|
Alle, ikke bare den andre som viste sin interesse, har muligheten til å legge inn bud. Jeg er enig med Teo i denne debatten. Man vil gjerne bli kvitt det man prøver å selge, og hvis andres bud uteblir, ja da selger man til den som melder sin interesse. Sist redigert av Skremmern : 20-10-08 kl 03:55. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |