Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte gjør du reint i huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvor ofte gjør du reint i huset?
En sjelden gang iblant 28 15,56%
1 gang i mnd 11 6,11%
1 gang hver 3. uke 13 7,22%
1 gang hver 14. dag 45 25,00%
1 gang i uka 56 31,11%
2 ganger i uka 9 5,00%
3 ganger i uka 4 2,22%
4 ganger i uka 1 0,56%
5 ganger i uka 1 0,56%
6 ganger i uka 1 0,56%
hver dag 6 3,33%
aldri 5 2,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 14:35   #1
Nilda
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2006
Nilda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?

Her blir det hver 14 dag, for da kommer vaskehjelpen. Støvsuger så og si hver dag.

Nilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 17:24   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nilda, her.

Her blir det hver 14 dag, for da kommer vaskehjelpen. Støvsuger så og si hver dag.

Samme her. Minus støvsugingen

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:42   #3
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Vi vasker vel sånn ca en gang i måneden, kanskje ikke så ofte heller når jeg tenker meg om. Vi er skikkelig sjuskete. Pyttsan.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:48   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hver 14. dag vasker jeg, og lengter med smerte tilbake til den gangen vi hadde vaskehjelp. Hvor kommer alt støvet fra, dere som støvsuger hver dag? Jeg koster gulvet på kjøkkenet hver dag, blir det det samme? Jeg støvsuger en gang i uken og tar badene mer eller mindre nøye en gang i uken, vasker av og til (parkett skal jo ikke vaseks så mye )

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:51   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Med tre unger som ikkje heilt har kontrollen på smuler og slikt, blir det til at eg støvsuger etter kvart måltid. Derfor støvsuger eg ganske så ofte. I tillegg blir det ein del rusk og rask ute i gangen og slikt, med unger som springer ut og inn.

*Hater smuler og rusk på golvet*

Gammel 16-08-08, 13:59   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Med tre unger som ikkje heilt har kontrollen på smuler og slikt, blir det til at eg støvsuger etter kvart måltid. Derfor støvsuger eg ganske så ofte. I tillegg blir det ein del rusk og rask ute i gangen og slikt, med unger som springer ut og inn.

*Hater smuler og rusk på golvet*

Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke har et så stort hatforhold til smuler og rusk på gulvet, da hadde jeg ikke gjort noe annet enn å fly med støvsugeren. Det er jo så mye annet som er mye hyggeligere å gjøre. Men all ære til deg som orker, altså.

Gammel 17-08-08, 13:00   #7
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sikkert alt for sjeldent. Har hatt vaskehjelp, men vi har bestemt oss for å si henne opp. Har hatt familiemøte og bestemt oss for at vi skal klare det selv. Spare de pengene, holde det ryddig og vaske sammen alle 5 en fast dag.

Men først må vi få det ryddig i huset og det tar tid kan man si.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:42   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri. Men har vaskehjelp som er veldig dyktig!

Gammel 17-08-08, 13:49   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det sånn, jeg ønsker meg veldig en vaskehjelp til bursdagen min......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:53   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Vi har fått vaskehjelp nå!

Gammel 17-08-08, 23:22   #11
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Vi har fått vaskehjelp nå!

Har dere!? Så digg! Det kunne jeg tenkt meg også når hverdagen setter inn for fullt..

Gammel 17-08-08, 23:31   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker aldri i huset. Det blir vasket hver uke av vår kjære vaskehjelp.
Tørker jo kjøkkenbenken og sånn da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 14:17   #13
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I teorien hver søndag, men i praksis så går det gjerne fjorten dager mellom hver skikkelige husvask. Å ha huset reint til helga, det vil si "fredagsvask" sånn som f.eks. min mor sverger til, kan vi bare glemme. Vi er i full jobb begge to og har to barn under skolealder, og når ungene er i seng fredag kveld, er vasking det siste noen av oss orker.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 07:35   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte aldri, jeg. (Men jeg tørker over kjøkkenbenk, komfyr, spisebord og slikt, da.)

Vi er så heldige å ha hjelp til å gjøre reint, så en dag hver uke kommer det ei vidunderlig dame og vasker for oss.

Gammel 29-08-08, 17:20   #15
Kneazle
Passiv

Standard

Vaskehjelpen er ansatt, begynner neste fredag. Vurderer om jeg må betale ekstra den første gangen fordi det er så skittent her nå.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:25   #16
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi vasker gulv en gang hver uke. Det må vi, ellers ser det virkelig ikke ut her.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:39   #17
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altfor sjeldent. Her er det fri flyt av hybelkaniner dessverre, men klarer ikke å holde det ordentlig rent. Når vi har flyttet inn i ny leil. skal vi ha vaskehjelp. Mannen er enig for han er like elendig på husvask som meg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:22   #18
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ikke så ofte som jeg burde. Men støvsuger ofte da.

Gammel 13-09-08, 20:02   #19
Celinesmamma
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Celinesmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Ikke så ofte som jeg burde. Men støvsuger ofte da.

Samme her.

Celinesmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:49   #20
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Jeg bruker heller tiden på å leke å kose med meg barna, enn å ha det skinnende til en hver tid.

Ja, for det ene utelukker virkelig det andre.

Jeg støvtørker sikkert annen hver dag. Ikke sånn "organisert rengjøring", jeg bare tørker fort over. Tar bare noen få minutter.
Støvsuger hver dag, og vasker gulvet ved behov (vasker stort sett bare flekker) og ordentlig gulvvask hver/hver andre uke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.