Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
Ja, jeg liker den best 11 6,43%
Nei, aldri i livet 22 12,87%
Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) 59 34,50%
Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet 79 46,20%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 14:21   #101
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har aldri hørt om noen som lager potetsalat. Hvorfor i all verden gjøre det, liksom, når det finnes gode varianter i kjøledisken på butikken?

Eh, det blir vel som det meste annet. Det går an å få kjøpt det aller meste ferdig, men mange av oss velger likevel å lage det selv fordi vi syns det smaker bedre og i mange tilfeller er sunnere.

Jeg lager potetsalat fordi jeg syns den ferdigkjøpte er vond og hjemmelaget er god, rett og slett.
Og jeg kjenner mange som lager potetsalat selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:21   #102
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Man kan lage potetsalat kjappere enn det går å koke vanlige poteter altså. Man skjærer poteter i biter, koker i 5-10 minutter. Lar de dampe av litt. Legger bitene på et brett i fryseren en liten stund. Samtidig som potetetene koker blander man sammen rømme/majonesguffa. Ta opp de kjølige potetbitene fra fryseren, bland sammen og voila! Vi har også et par ganger tydd til ferdigkjøpte halvkokte poteter, og gjort det på samme måte.

:noterer: Eller, dvs. jeg er litt pyse for å ødelegge andre matvarer i fryseren, men kanskje jeg kan legge de varme potetbitene på et fryseelement? :lur:

Jeg synes definitivt at min hjemmelagde potetsalat er bedre enn de jeg har fått tak i på butikken (spesielt ettersom jeg pleier å ha eple og løk oppi - nå ser jeg at det har kommet en på markedet som har dette, men jeg finner den ikke på butikken ennå), så hvis jeg klarer å lage en potetsalat på null komma niks så ender jeg nok opp med å kutte ut kjøpt potetsalat til slutt.

Gammel 19-06-08, 14:22   #103
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt om noen som lager potetsalat. Hvorfor i all verden gjøre det, liksom, når det finnes gode varianter i kjøledisken på butikken?

Prøv oppskriften jeg la ut, så skjønner du det kanskje.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:23   #104
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Lese tråden kanskje, så har du hørt om det.

Nei, da har jeg LEST om noen, fortsatt ikke HØRT et pip!

For å si det sånn, etter årevis med grilling, hjemme og borte, så har jeg aldri spist eller fått servert annet enn potetsalat fra butikken. (Med mindre de altså har laget den og servert den i Delikat-bokser.)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:24   #105
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Hvordan smaker egentlig kjøpte halvkokte poteter?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:27   #106
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det sånn, etter årevis med grilling, hjemme og borte, så har jeg aldri spist eller fått servert annet enn potetsalat fra butikken. (Med mindre de altså har laget den og servert den i Delikat-bokser.)

Nå da? VI LAGER POTETSALATEN HJEMME! Jeg får forresten oftest servert hjemmelaget potetsalat når jeg er på grillparty, selv om jeg ikke akkurat vanker i et miljø med gourmetkokker.

Jeg er ikke spesielt bekymret for maten i fryseren altså Veronal. Så vi lenger det på et stort brett så går det såpass fort at det som ligger under ikke har fått begynt å tenke på å tine en gang.

Gammel 19-06-08, 14:35   #107
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi beveger oss åpenbart i forskjellige grillemiljø. Jeg tror jeg knapt har sett noen spise ferdigkjøpt potetsalat.

Gammel 19-06-08, 20:34   #108
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vel vanket noe ferdigkjøpt til grilling i barnehagen, men stort sett lager vi selv.

Nå skal det sies at det er veldig sjelden vi har majonesbasert potetsalat. Vi foretrekker lun potetsalat med olje, hvitløk og urter. Jeg så at noen andre la ut oppskrift på den litt tidligere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:52   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så begeistret for potetsalat i utgangspunktet, men når jeg lager den selv så blir den slik JEG liker den, så det er klart den er bedre.

Dessuten tror jeg de må tilsette et eller annet i kjøpesausen så ikke potetene skal bli dårlige. De har en litt sur bismak som er felles for alle typer.

Gammel 20-06-08, 00:28   #110
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er sjelden vi har potetsalat, men da kjøper vi ferdig.
Har også lagd et par ganger, men generelt synes jeg ikke noe om potetsalat.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 13:53   #111
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Når jeg bodde sammen med mannen kjøpte vi de 3 gangene i året han spiste det. Nå kjøper jeg ikke eller lager ikke siden jeg ikke liker det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 14:14   #112
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper, men favoritt potetsalaten min er mammas hjemmelagde.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:56   #113
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Selv om jeg kjøper ferdig potetsalat både titt og ofte så skjønner jeg veldig godt at man ønsker å lage den selv.

Det er en av de tingene hvor det er virkelig stor forskjell på det kjøpte produktet og det hjemmelagde synes jeg. Kjøpt er sånn bob-bob-greit-nok. Hjemmelaget er utrolig mye bedre.

Så er det andre ting som jeg så godt som alltid kjøper i stedet for å lage, og det er surkål, bernaise og ertestuing. Må legge til at jeg ikke spiser noe av dette selv, men har da absolutt inntrykk av at mannen min liker disse produktene. (Men antar også her at hjemmelaget er x-antall ganger bedre om man tar seg bryet. )

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 23:09   #114
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøper ferdiglaget ja.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 23:15   #115
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Det kjøpes i nødstilfeller, men den spises aldri som den er. Jeg må "sprite den opp" med diverse stæsj for å klare å spise den.

Gammel 30-06-08, 00:08   #116
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Det kjøpes i nødstilfeller, men den spises aldri som den er. Jeg må "sprite den opp" med diverse stæsj for å klare å spise den.

hvis du allikevel må 'sprite' den opp, så synes jeg like så godt at man kan lage den hjemmelaget.

Enten så er jeg lat og vi skal ha til pølser eller noe på en tirsdag, da kjøper jeg en ferdig pakke, tar av lokket og serverer.

Eller jeg koker poteter og rører sammen en saus og blander dette sammen. Poenget er; skal jeg først kokkelere, så lager jeg likesågodt hele greia, det er tross alt en veldig enkel rett å lage.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:50   #117
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Så er det andre ting som jeg så godt som alltid kjøper i stedet for å lage, og det er surkål, bernaise og ertestuing. Må legge til at jeg ikke spiser noe av dette selv, men har da absolutt inntrykk av at mannen min liker disse produktene. (Men antar også her at hjemmelaget er x-antall ganger bedre om man tar seg bryet. )

Det er det absolutt. Spesielt surkål er noe helt, helt annet når man lager den selv. Jeg lager det vel igrunnen bare på julaften, men da surkålen være hjemmelaget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:15   #118
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også innført hjemmelaget surkål på julaften. Det er utrolig godt! Vi lager det utenomhus da, for det er ikke så stilig med et hus gjennomsyret av promp på julaften.

Ellers må jeg si at den største overraskelsen jeg har fått med tanke på mat laget fra bunn av er supper. Jeg har vokst opp med Toro, og har aldri likt suppe noe særlig. Når vi for første gang laget tomatsuppe fra bunn av så åpnet det seg plutselig en haug med nye middagsalternativer.

Gammel 30-06-08, 13:26   #119
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri laget potetsalat, men har gtenkt på det mange ganger å gjøre det. Men foreløbig har det blitt med tanken, desverre.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:31   #120
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ja, ofte. Fordi jeg ikke gidder å lage. Men hjemmelaget er helt klart best.

Sammen her.

eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemmelaget, potoesalat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.