Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ønsker alle seg bunad?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du eller ønsker deg bunad?
Jeg har bunad. 131 62,09%
Jeg har ikke bunad, men vil gjerne ha. 42 19,91%
Jeg har ikke bunad, og vil ikke ha. 37 17,54%
Dustebunadspåll 1 0,47%
Deltakere: 211. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 15:18   #101
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker alle seg bunad?

Jeg har, og brukte den sist nå på lørdag. Var glad jeg slapp å fly i butikker for å finne noe å ha på meg i forbindelse med en navnedag. (Hater å handle for tiden, og ser smellfeit ut i alt. Ja, i bunad også, men det er en annen sak.)

Andungen synes jeg er så fin i bunad at han ønsker seg sin egen, men jeg har ikke spurt om han vil ha med stakk eller bukse...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 15:30   #102
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bunad, må snart finne frem og pusse sølvet ja ... - og jeg ønsker meg en til.
Mannen har ikke, men ønsker seg Hallingbunad. Ikke den mannsbunaden, men rundtrøyen (se veldig dressaktig ut, veldig anvendelig). Poden har Hallingbunad, dog den nevnte mannsbunaden (nickers, men fiiin!).

Gammel 21-04-08, 16:55   #103
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bunad, og er veldig glad for det! Den brukes hver 17.mai, dåp osv. Eneste jeg ikke bruker den i, der det kunne vært aktuelt å bruke den, er i bryllup.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:41   #104
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bunad med den har ikke passet siden jeg var tenåring. Har arvet den etter mormor som var syltynn og uten pupper. Kanskje jeg kan bruke den neste år hvis jeg fortsetter å gå ned i samme takt som nå.....Det hadde jo vært veldig kult.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 21:38   #105
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke og vil ikke ha (bortsett fra om jeg er i Norge paa 17. mai). Har ikke lyst til aa gaa med bunad ved andre anledninger. Er mye mer glad i kjoler og saann.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:35   #106
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Tjaa.. nesten. Hvor langt bakover trenger det å være rent sameblod da, for å ha lov å gå med en samedrakt?

De sier jo at man kan kjøpe bunad fra der foreldrene eller besteforeldrene er fra.

Tror du det holder at mannen er 1/16 same?

Jeg fikk en til konfirmasjonen, arvet en annen, og jobbet i mange somre i en tredje variant. Trives godt i bunad.

Sexy menn i bunad er kjempesexy. Ihvertfall knebuksevarianten. Den sitter så godt over baken, og man kan studere velskapte bein :sikle:
Dessverre kommer jeg aldri til å få på min kjære noe annet enn svarte dongribukser. Han hadde hvit skjorte de første 2 timene av bryllupet, det er det mest pyntete jeg har sett ham

Gammel 30-04-08, 23:51   #107
Tigerjenta
Snart husvarm

Medlem siden: Apr 2008
Tigerjenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ikke, men vil gjerne ha. Eneste er at da burde gubben hatt også, men det vil bare se teit ut tror jeg ettersom han er halvt tyrkisk. Blir litt sånn påtatt liksom. Akkurat som lusekofte heller ikke passer ham veldig godt. Andre med utenlandsk opprinnelse må gjerne bruke det altså, men vi her hjemme har ihvertfall funnet ut at av vi synes det ser litt malplassert ut på ham.

Tigerjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 14:06   #108
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben er halvt skotte og skal få kilt. :betatt:

Gammel 07-05-08, 12:17   #109
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ikke bunad, og ønsker meg det heller ikke.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:53   #110
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg har, men den passer dessverre ikke.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:06   #111
VårVill
Fullverdig medlem

VårVill sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Yes, yes, yes, jeg ønsker meg bunad!

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:25   #112
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bunad og føler meg kjempeeflott når jeg går i den! Mannen ha også bunad og er kjempestilig han også. Vi giftet oss i bunad.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:32   #113
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke, og ønsker meg ikke heller.
Ser at vi er flere, har følt meg som et utskudd som fortsatt ikke ønsker meg det.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 00:56   #114
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to bunader, en blå nordlandsbunad som jeg fikk da jeg gikk i 6. klasse og en hamarøybunad som jeg arva fra mormor mens jeg studerte. Elsker begge, men de er dessverre for små for tida. Håper jeg kan bruke dem neste 17. mai.

Gammel 25-05-08, 19:38   #115
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg angrer veldig på at jeg takket nei til farmors bunad da jeg stod til konfirmasjon.
Stadig blir jeg minnet på det også, siden søstern min fikk den da hun konfirmerte seg. Lekker bunad.

Gammel 25-05-08, 20:50   #116
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bunad. Det er jeg glad for, den har spart meg for mange jeg-har-ingenting-å-ha-på-meg-situasjoner.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.