|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Har du eller ønsker deg bunad? | |||
| Jeg har bunad. |
|
131 | 62,09% |
| Jeg har ikke bunad, men vil gjerne ha. |
|
42 | 19,91% |
| Jeg har ikke bunad, og vil ikke ha. |
|
37 | 17,54% |
| Dustebunadspåll |
|
1 | 0,47% |
| Deltakere: 211. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Smugleser
|
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har, og brukte den sist nå på lørdag. Var glad jeg slapp å fly i butikker for å finne noe å ha på meg i forbindelse med en navnedag. (Hater å handle for tiden, og ser smellfeit ut i alt. Ja, i bunad også, men det er en annen sak.)
|
|
|
#102 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har bunad, må snart finne frem og pusse sølvet ja ... - og jeg ønsker meg en til.
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har bunad med den har ikke passet siden jeg var tenåring. Har arvet den etter mormor som var syltynn og uten pupper. Kanskje jeg kan bruke den neste år hvis jeg fortsetter å gå ned i samme takt som nå.....Det hadde jo vært veldig kult..... |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ønsker alle seg bunad?Har ikke og vil ikke ha (bortsett fra om jeg er i Norge paa 17. mai). Har ikke lyst til aa gaa med bunad ved andre anledninger. Er mye mer glad i kjoler og saann. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ønsker alle seg bunad?
|
|
|
#107 |
|
Snart husvarm
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ønsker alle seg bunad?Har ikke, men vil gjerne ha. Eneste er at da burde gubben hatt også, men det vil bare se teit ut tror jeg ettersom han er halvt tyrkisk. Blir litt sånn påtatt liksom. Akkurat som lusekofte heller ikke passer ham veldig godt. Andre med utenlandsk opprinnelse må gjerne bruke det altså, men vi her hjemme har ihvertfall funnet ut at av vi synes det ser litt malplassert ut på ham. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har ikke bunad, og ønsker meg det heller ikke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har, men den passer dessverre ikke.
|
|
|
#111 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Ønsker alle seg bunad?Yes, yes, yes, jeg ønsker meg bunad! |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har bunad og føler meg kjempeeflott når jeg går i den! Mannen ha også bunad og er kjempestilig han også. Vi giftet oss i bunad.
|
|
|
#114 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg har to bunader, en blå nordlandsbunad som jeg fikk da jeg gikk i 6. klasse og en hamarøybunad som jeg arva fra mormor mens jeg studerte. Elsker begge, men de er dessverre for små for tida. Håper jeg kan bruke dem neste 17. mai.
|
|
|
#115 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ønsker alle seg bunad?Jeg angrer veldig på at jeg takket nei til farmors bunad da jeg stod til konfirmasjon.
|
![]() |
|
|