Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 16:41   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumet er oppgradert. Hva er nytt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Spør igjen.

Om du ikke har behov for å begrense noe, eller ha tilgang til ting som andre ønsker tilgangsbegrenset, så har den ingen funksjon for deg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:54   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner ikke en brøkdel av hverken alt dette nye eller alt som var tidligere av "finesser" her på forumet!!!
Hva er f.eks Multi-Quote og hva er hurtigsvar??? Og når jeg skriver svar med sitat- hvordan får jeg lagt inn flere sitat fra flere innlegg???

Gammel 18-02-08, 16:56   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av StiBy, her.

Hva er f.eks Multi-Quote og hva er hurtigsvar??? Og når jeg skriver svar med sitat- hvordan får jeg lagt inn flere sitat fra flere innlegg???

Du bruker Multi-quoten til å få inn flere sitater fra flere innlegg. Da bruker du denne: og klikker på den det/de innlegget du vil sitere. Når du så bruker skriv svar; IKKE hurtigsvar (som er den boksen nederst på siden), kan du redigere hva som skal siteres og ikke.

HP: Jeg fikk følgende feilmelding inn på gruppen;

Følgende feil oppsto når denne meldingen ble forsøkt sendt

1. BB code list is not allowed.

Gammel 18-02-08, 14:09   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Å nei, forandringer.

Gammel 18-02-08, 14:14   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger den nye måten vedleggene vises på. MYE bedre enn å åpne i eget vindu/tab/whatever.

Gammel 18-02-08, 14:21   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig hensikten med vennelistene? Jeg bare la til en haug og svarte ja på alle requestene, jeg, uten å tenke over at det kanskje har konsekvenser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:30   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hva er egentlig hensikten med vennelistene? Jeg bare la til en haug og svarte ja på alle requestene, jeg, uten å tenke over at det kanskje har konsekvenser.

Hensikten er at du nå kan godta at du er vennen til en annen bruker, bekrefte at det er gjensidig. Med det forrige systemet så kunne hvem som helst hatt deg som venn uten at du visste noe om det, nå kalles den type venn kontakt.

I en overgangsfase nå så funksjonen i seg selv liten hensikt, utover at en vet hvem en er venner med, men mye ny "privat" funksjonalitet vil nok bli bygget rundt den nye vennelisten. Feks.: Bloggene, album og andre tilgangsbegrensede ting. Poenget er at du kan skape din egen gruppe, og så dele noe med bare disse. Hva du gjør ut av det blir helt opp til deg.

Gammel 18-02-08, 14:33   #8
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Mulig noen har spurt om dette før, men skitt la gå. Om jeg takker ja til å bli venn med noen, kommer de automatisk på min venneliste også?

Gammel 18-02-08, 14:35   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Mulig noen har spurt om dette før, men skitt la gå. Om jeg takker ja til å bli venn med noen, kommer de automatisk på min venneliste også?

Ja, det er vel hele poenget med gjensidig vennskap?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:37   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja, det er vel hele poenget med gjensidig vennskap?

Ja, det er vel det.

Gammel 18-02-08, 15:49   #11
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er helt på bølgelengde med Acsa her, det er allerede godt etablerte 'klikker' på forumet som bare vil befeste seg ytterligere nå når dette nye har kommet. Det gjør det svært vanskelig for nyankomne å komme seg inn i det gode selskap.

Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:54   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er helt på bølgelengde med Acsa her, det er allerede godt etablerte 'klikker' på forumet som bare vil befeste seg ytterligere nå når dette nye har kommet. Det gjør det svært vanskelig for nyankomne å komme seg inn i det gode selskap.

Det er ikke så lett, nei........

Gammel 18-02-08, 17:40   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klikker? Du mener hvem? Jeg er iallfall ikke med i noen klikker. Betyr det at jeg ikke har noe utbytte av å være her?

Gammel 18-02-08, 20:41   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Klikker? Du mener hvem? Jeg er iallfall ikke med i noen klikker. Betyr det at jeg ikke har noe utbytte av å være her?

Ja. Jeg venter i spenning på når du skal innse det.

Gammel 18-02-08, 20:42   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja. Jeg venter i spenning på når du skal innse det.

Innse? Jeg er som et aggressivt virus; biter meg fast og er motstandsdyktig mot alle typer medusin.

Gammel 18-02-08, 20:44   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Innse? Jeg er som et aggressivt virus; biter meg fast og er motstandsdyktig mot alle typer medusin.

Det har jeg skjønt, ellers hadde jeg ikke sagt det. Hadde du vært litt mindre motstandsdyktig, kunne du jo følt deg litt presset av den kommentaren. På den annen side bør man jo være litt varsom med å presse sitroner.

Gammel 18-02-08, 20:54   #17
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Jeg tror egentlig at det kan være en god ting at de klikkene vi har blir mer synlige i forumet. Jeg har allerede oppdaget relasjoner jeg ikke visste om, og ikke minst mange (for meg) nye brukere som jeg kan tenke meg å bli bedre kjent med.

Min oppfatning er at vi i veldig liten grad har formelle klikker/grupperinger her inne. Vi har feks ikke 12 barselklubber hvert år, hvor du er ekskludert fordi du ikke har født i riktig måned. Vi har folk som liker å diskutere sammen, men der er veldig få formelle streker som sier at "her kan ikke du delta".

Om disse nye tingene blir ekskluderende eller inkluderende blir helt avhengig av hvordan majoriteten her inne tar det i bruk. De sosiale gruppene kan for eksempel bli en glimrende, oversiktlig arena til å finne brukere en har noe til felles med.

En annen god ting (min subjektive mening) med disse nye arenaene er at mye personlig kommunikasjon som ikke har allmenn interesse kan flyttes til profilsiden. Skrytealbum er også ønsket, nå kan det foregå på en arena der oppegående forumbrukere ikke innleder diskusjoner.

Gammel 18-02-08, 20:58   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Skrytealbum er også ønsket, nå kan det foregå på en arena der oppegående forumbrukere ikke innleder diskusjoner.

Oppegående forumbrukere har ikke skrytealbum, med andre ord?

Gammel 18-02-08, 16:53   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 17:00   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man ikke gidder å lete frem den avanserte svar-dingsen.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, foruminfo, forumoppgradering, taggefjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.