Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte spiser du fiskepinner?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte spiser du fiskepinner?
Flere ganger i uken 0 0%
Flere ganger i måneden 21 7,81%
Flere ganger i halvåret 57 21,19%
Flere ganger i året 58 21,56%
Sjeldnere enn hvert år 61 22,68%
Aldri 69 25,65%
Skjønner ikke spørsmålet 3 1,12%
Deltakere: 269. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 14:14   #101
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte spiser du fiskepinner?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Det er ikke ment slik som det høres ut, jeg trodde faktisk at hun var utenlandsk for jeg syntes å huske at hun nevnte det en gang i et innlegg, men jeg har antakelig blandet sammen. Det var et svar på kommentarene til Pia og Isets, ikke for å fornærme noen.

Jeg blander meg - jeg rødprikket deg for det forrige innlegget, for jeg reagerte veldig negativt. Men nå skjønner jeg hva du mente. Hvis hun virkelig VAR fremmedspråklig ville det jo vært helt greit å si det, når andre hakker løs på bruken av et ord. Så jeg beklager litt hissig prikk!

Når det er sagt så tror jeg at Marianne er nordlending, og der er overgår eller overigår helt vanlige dialektuttrykk om dagen før i går. Vi sier jo i overmorgen eller overimorgen også, de fleste av oss.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 14:27   #102
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hun hadde sikkert bevisst unnlatt å tilsette salt og smør, da smaker det jo papp. Posepotetmos er deilig! :dårlig vant:

Ja, i voksen alder har jeg laget litt posepotetmos, og den er bedre nå enn i 1980.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har masse hull i tennene, 4 kroner og har brukt rundt en million hos tannlegen. Jeg gir ungen fluor hver kveld og skyller med fluor selv. Har ikke hatt "nye" hull de siste 6-7 årene, etter jeg begynte med fluorskyll, det er gammelt tull som koster å rette opp i. Min mor trodde på skrekkepropaganda om kaniner i nærheten av fluorfabrikkene med tenner de ikke kunne få slitt ned og at de døde...

Stakkars kaninene!

Jeg husker at jeg ikke deltok på felles-fluorskyll på skolen heller. (Det kom en sånn tannpleierdame en gang i måneden med 24 plastglass på et brett og en stoppeklokke. Urk.) Mamma og pappa var vel litt indignert over at det ikke var innhentet tillatelse fra hjemmet, da. Jeg pleide å sitte og tegne mens de andre skyllet og skummet, og følte meg sikkert litt som et Jehovas vitner-barn som ikke fikk være med å lage julekurver.

Hadde det ev. vært frekt å sende tannlegeregningene hjemover nå?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 14:28   #103
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er god, men jeg liker bedre andre ting. Er forsatt fattig student så vi har det av og til. Men det passer dårlig inn i lavkarbokosthold.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 19:23   #104
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Barna spiser det ofte i barnehagen (med lompe og ketchup).

Jeg svarte ellers flere ganger i halvåret, det blir nok nærmere en gang i måneden, fordi det er raskt og enkelt. Vi steker de i ovnen, men vii strides litt om tilbehøret da...mannen vil ha pommes frites, jeg vil ha potetmos (gjerne fra pose :enkel: ) Barna spiser det de får.

Jeg er vokst opp med at tilbehøret skal være kokt potet med masse fett fra stekingen, og raspet gulrot med "sukker og eddik-dressing". Hender seg jeg får lyst på det i ett kort øyeblikk før jeg husker hvor lei jeg var!

Forøvrig sier jeg "overigår" og "overimorgen", jeg er fra østlandet. Før sa jeg til og med "overioverigår" om det var dagen før det igjen!

Gammel 10-01-08, 21:15   #105
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nei, det spiser vi aldri. Yngstejenta på 2 har aldri smakt det engang.

Og det er ikke bare nordlendinger som sier "overigår". Østfoldinger også, faktisk...

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 21:25   #106
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Forøvrig sier jeg "overigår" og "overimorgen", jeg er fra østlandet. Før sa jeg til og med "overioverigår" om det var dagen før det igjen!

Samme her Er forøvrig fra Oslo...

Ellers spiser vi fiskepinner kanskje 1 gang pr mnd i snitt. Dvs barna får det, mens vi voksne kanskje spiser kapteinens eller noe. Synes ikke det er noe vond smak på fiskepinner, men man må spise så inni hampen mange for å bli mett Kapeinens synes jeg er kjempegodt!

Da vi var små spiste vi fiskepinner med reven gulrot og kokte poteter til - det var skikkelig kjipt uten noe saus. Hadde som regel majones til gulrøttene, da, men tørt ble det lell.
Det verste jeg visste var torskerogn på boks delt i skiver og stekt - også det servert med kokte poteter og revne gulrøtter. Den rognen var ikke lett å svelge - den klistret seg ordentlig fast i ganen; tørt som faen.

Gammel 10-01-08, 22:42   #107
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiste fiskepinner i dag.

Med ris, woket brokkoli og chilisaus til.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 00:06   #108
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sokk og Mim, jeg tror faktisk jeg hadde sendt regningen til foreldrene mine. Faktisk.
Vi spiserer fiskepinner nå og da, ingen fast frekvens på det. Ungene og mannen synes det er kjempegodt, og sistnnevnte lager en veldig god saus/dressing av kefir. Jeg synes det er helt greit, og på tirsdag var jeg alene med ungene og slang fiskepinner, båtpoteter uten fett i en ildfast form og vi spiste som det var gatekjøkkensnacks med ketchup på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 01:33   #109
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg lager selv av fiskefilet og vi spiser det vel ca 2 ganger i mnd.

Gammel 11-01-08, 13:49   #110
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg fikk heller ikke fluor eller hull i ørene, men ble vaksinert. Vi hadde en knøttliten svart/hvitt-reisetv i årevis, og VHS-spiller ble vel innkjøpt etter at jeg hadde flyttet hjemmefra. Men på grunn av 70-talls-råkkemusikerpappa og generelt musikkinteresserte mamma var vi tidlig ute med cd-spiller (1986!). En helt ny verden, og jeg følte meg kul.

Ellers kjørte vi rundt i gamle folkevogner, og så bodde jeg på Kringsjå i meget ung alder (4-5 år).

Jeg ble både vaksinert og fikk fluor. Reultat - ingen dødelig sykdom, og null hull!

Vi hadde også folkevogn kjøpt etter at Oslo sporveier gjorde en 5 minutters biltur om til en times hente-leveringsmareritt. Ellers bodde vi på Kringsjå og Sogn.

Gammel 11-01-08, 14:33   #111
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Nei, det spiser vi aldri. Yngstejenta på 2 har aldri smakt det engang.

Og det er ikke bare nordlendinger som sier "overigår". Østfoldinger også, faktisk...

Er det? Jeg visste at nordlendinger gjorde det (eller tror jeg vet), men østfoldinger? Hvor i Østfold da? (Østfolding jeg også, serru!)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:17   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Er det? Jeg visste at nordlendinger gjorde det (eller tror jeg vet), men østfoldinger? Hvor i Østfold da? (Østfolding jeg også, serru!)

Jeg er også østfolding og kan faktisk finne på å si overigår. Nå har jeg egentlig lagt av meg dialekten, men i gamle dager var det et ord jeg kunne ha brukt.

Gammel 11-01-08, 16:39   #113
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste fire månedene (mens jeg har vært gravid) har vi spis fiskepinner hver uke. Muligens fordi det eneste jeg har orket av middagsmat har vært poteter, gulrøtter og fiskepinner. Til vanlig tar jeg ikke i en pakke fiskepinner med tang.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:34   #114
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fiskepinner? hva er det?

Aldri laget det siden jeg flyttet hjemmefra.
Ekkelt

Gammel 11-01-08, 23:57   #115
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Spiser man fiskepinner?

Aldri om noen hadde klart å putte det i meg nå. *traumatiske minner om fiskepinnemiddag når jeg var liten*

Gammel 12-01-08, 00:06   #116
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det snodigste er prisen på fiskepinner. På Rema forleden dag (eller var det i overioverigår kanskje? ), så jeg at prisen på en pakke var 6,90 eller noe slikt. Skikkelig billig søppelmat. Som jeg altså liker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 16:10   #117
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg sier også overigår eller forrigårs.
Jeg er fra Oslo.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 17:44   #118
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

På toten er det helt vanlig å si ioverigår ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:27   #119
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svarte flere ganger i året.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 14:49   #120
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Aldri lenger.
Da jeg hadde små barn, derimot, ble det ofte. De elsket det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.