|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på
De fins... jeg har en - hva blir det - hun er gift med søskenbarnet mitt - og hun har tellekanter og alltid rent speil. Hun lever under mottoet at når man tar det med en gang så blir det aldri jobb ut av det. Så hun pusser speilet på badet daglig. Gjerne to ganger om dag også. Hun støvsuger daglig, alt er alltid skinnende rent. Og hun får nesten angst-anfall hvis en duk ligger skjevt på bordet - eller - gud forby, at en av gjestene setter kaffekoppen sånn at duken får en liten bulk! Da er hun frampå og retter opp. Uten et ord, men med en alvorlig mine. Hun er den eneste jeg kjenner som vasker termokanna til kaffen daglig både innvendig og utvendig, og som pusser vinduer både innvendig og utvendig minst en gang i måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påJeg bruker å ha kontroll på klesvasken. Vi har alltid rene klær når vi trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påAlt har sin faste plass i skapet, og jeg har tellekanter.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påSkittent bad er det verste jeg kan tenke meg, det holder jeg rent til alle tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påHelst rent på kjøkkenet og blomstene skal være levende. Ellers kan det se ut som det vil.
![]() |
#8 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er Mim sjuskete? Nå dåner jeg.
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påJeg leste ikke hele tråden før jeg svarte og innser at jeg har ikke noe her å gjøre.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påHjemme hos oss er det til tider ekstemt bomba. Egentlig er det ingenting vi alltid har rent og ryddig.
![]() |
![]() |
#11 |
Ustabil
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påDette er bare utrolig festlig! For vips - så var sjuske noe alle ville være! Plutselig ble det "status" å være sjuskete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påJeg vil ikke være sjuske, og er ikke det minste stolt av å innrømme at jeg er det, i tråden eller ellers. Men en spade er en spade og ei sjuske ei sjuske. Når man først skal komme med betroelser er det jo greit å se at man er flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påStua er som oftest ryddig. Spisestuebordet og stuebordet liker jeg å ha ryddig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påHa ha, kjenner meg litt igjen vedr. støvsuging. Det er som regel mannen min som gjør det. De gangene jeg må til pers, får jeg alltid en sterk, trykkende hodepine.
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påRene klær på oss. Klesvask blir tatt flere ganger i uka og oppvaskemaskinen går hver kveld. Ellers er det orden på fint lite...
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden påKom på en ting til. Jeg MÅ ha støvsugerposer i skapet. Jeg får totalt angst om jeg putter den siste posen i sugeren, og der ikke er flere igjen i skapet!
![]() |
![]() |
|
|