Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 17:20   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Finnes det noen som GJØR alt det der?

Ellers ser jeg at jeg havner godt innenfor sjuskekategorien. Og jeg synes det nå er på tide med en bildetråd.

De fins... jeg har en - hva blir det - hun er gift med søskenbarnet mitt - og hun har tellekanter og alltid rent speil. Hun lever under mottoet at når man tar det med en gang så blir det aldri jobb ut av det. Så hun pusser speilet på badet daglig. Gjerne to ganger om dag også. Hun støvsuger daglig, alt er alltid skinnende rent. Og hun får nesten angst-anfall hvis en duk ligger skjevt på bordet - eller - gud forby, at en av gjestene setter kaffekoppen sånn at duken får en liten bulk! Da er hun frampå og retter opp. Uten et ord, men med en alvorlig mine. Hun er den eneste jeg kjenner som vasker termokanna til kaffen daglig både innvendig og utvendig, og som pusser vinduer både innvendig og utvendig minst en gang i måneden.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:21   #2
Albertine
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:02   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid rene klær. Klesvask er det eneste det er en viss rutine på her i huset.

Gammel 06-12-07, 18:04   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å ha kontroll på klesvasken. Vi har alltid rene klær når vi trenger.
Nå som jeg er gravid er det lite system på klesvasken og ofte ligger rene klær i en haug på vaskerommet og det blir tatt skippertak en gang i uka for å rydde det på plass.

Mannen vasker også klær, men akkurat for tida har han mer enn nok med andre huslige sysler så det blir rett og slett ikke prioritert og kaoset råder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:22   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Alt har sin faste plass i skapet, og jeg har tellekanter.
(ikke på trusene ine, de er bare stappet i skuffen)
Men utenfor skapet har jeg et salig kaos.
Føler at jeg stort sett har mere rene klær utenfor skapet en inni.

Gammel 06-12-07, 20:23   #6
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Skittent bad er det verste jeg kan tenke meg, det holder jeg rent til alle tider.

(kjøkkenbenken kan heller ikke flyte av oppvask, da får jeg noia)

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:31   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst rent på kjøkkenet og blomstene skal være levende. Ellers kan det se ut som det vil.

Gammel 06-12-07, 20:37   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Helst rent på kjøkkenet og blomstene skal være levende. Ellers kan det se ut som det vil.

Er Mim sjuskete? Nå dåner jeg.
Denne tråden var veldig opplöftende, jeg trodde jeg var den eneste rotete her inne, men jeg er jo helt normal!

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:49   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte og innser at jeg har ikke noe her å gjøre.
For jeg har tellekanter på de få klærne jeg har i skapet.
Har også tellekanter på det berget av tøy som er lagt samme og ligger på stuebordet..
(det er lettere å gå å hente seg klær der en skapet, fr de fleste av oss har mest klær der)
Det berget jeg har av rent tøy på badet nede, er det ikke telekanter på da.

Gammel 07-12-07, 13:10   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos oss er det til tider ekstemt bomba. Egentlig er det ingenting vi alltid har rent og ryddig.

Men jeg sørger i hvert fall for at vi alltid har dopapir

Gammel 07-12-07, 13:14   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Dette er bare utrolig festlig! For vips - så var sjuske noe alle ville være! Plutselig ble det "status" å være sjuskete. Ja, så ille at folk som slett ikke er sjusker melder seg og hevder å være sjusker, til tross for daglig støvsuging eller tellekanter på klær.

Jeg må bare le. Dette MÅ da være å snobbe nedover?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:17   #12
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke være sjuske, og er ikke det minste stolt av å innrømme at jeg er det, i tråden eller ellers. Men en spade er en spade og ei sjuske ei sjuske. Når man først skal komme med betroelser er det jo greit å se at man er flere.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:23   #13
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Stua er som oftest ryddig. Spisestuebordet og stuebordet liker jeg å ha ryddig.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:46   #14
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Ja! For meg er det klesvask. Jeg elsker å vaske, henge opp og brette klær, og har nesten alltid nok rent tøy.

Hater klesvask!

Når det gjelder støvsuging er jeg blitt flinkere enn jeg var tidligere.

En gang eldstemann var på overnattingsbesøk hos tante Cilen, spurte han: Hva gjør du?
-Støvsuger, svarte tante.
- Åh, kommer det besøk?

Gammel 07-12-07, 21:18   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ha ha, kjenner meg litt igjen vedr. støvsuging. Det er som regel mannen min som gjør det. De gangene jeg må til pers, får jeg alltid en sterk, trykkende hodepine.
Så jeg kan nok ikke gjør den delen av husarbeidet. Leit, men sant.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:47   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rene klær på oss. Klesvask blir tatt flere ganger i uka og oppvaskemaskinen går hver kveld. Ellers er det orden på fint lite...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 14:09   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke alle som snakker om skittentøyskurvEN. En skittentøyskurv? Jeg har fire i daglig bruk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 17:19   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønner ikke alle som snakker om skittentøyskurvEN. En skittentøyskurv? Jeg har fire i daglig bruk.

Samme her, + gulvet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:02   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kom på en ting til. Jeg MÅ ha støvsugerposer i skapet. Jeg får totalt angst om jeg putter den siste posen i sugeren, og der ikke er flere igjen i skapet!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.