Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-07, 23:39   #101
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner et par familieterapeuter som driver med par-terapi. De sier at ingen ting er mer konfliktfylt i forhold der en eller begge partene er sjalu enn mobiltelefon. Det med sms trigger vist noe veldig i en sjalu sjel, og det topper seg når partneren mener at mobilen med sitt innhold er privat.

Hos oss ble mobilen hans noe superprivat først når han hadde noe å skjule, så da begynte jeg å sjekke den. Før det hadde vi et helt åpent forhold når det gjaldt hverandres mobiler.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 00:00   #102
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn.Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 00:20   #103
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Scenario: Mannen din er ute og mobilen hans ligger hjemme. Du hører det tikker inn en sms. Hva gjør du?

Ingenting.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 00:51   #104
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg lurer litt på argumentet: "Vi har ingenting å skjule, derfor ser vi på hverandres meldinger"

Jeg bruker samme argumentet for å ikke se på hverandres meldinger, vi har ingenting å skjule for hverandre og ingen store hemmeligheter. Hva er hensikten med å se hverandres meldinger? Ikke at det er noe stort problem, jeg ville ikke ha blitt forbannet om gubben hadde sett på medlingene mine. Men, hva er hensikten med det? Meldingen er til meg og ikke til han.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 07:04   #105
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg kunne aldri lest noen andres meldinger, det er på samme linje som brev for meg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 07:51   #106
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hva er hensikten med å se hverandres meldinger?

Jeg ber for eksempel ofte Teomannen om å lese meldinger til meg hvis de tikker inn mens jeg ammer eller kjører bil, eller hvis jeg har glamt mobilen hjemme og vil vite hva folk skriver til meg i løpet av dagen. Så for meg er det rene praktiske grunner til å ønske at han skal lese mine meldinger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:08   #107
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ber for eksempel ofte Teomannen om å lese meldinger til meg hvis de tikker inn mens jeg ammer eller kjører bil, eller hvis jeg har glamt mobilen hjemme og vil vite hva folk skriver til meg i løpet av dagen. Så for meg er det rene praktiske grunner til å ønske at han skal lese mine meldinger.

Jeg skjønner den. Men, nå tenker jeg på settingen at han ikke er tilstede, mobilen hans er, det tikker inn en melding og du leser den. Hva er hensikten?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:34   #108
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg skjønner den. Men, nå tenker jeg på settingen at han ikke er tilstede, mobilen hans er, det tikker inn en melding og du leser den. Hva er hensikten?

Ah. Nei, det vet jeg ikke, for det gjør vi aldri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:38   #109
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg svarer når den ringer, men leser ikke SMS med mindre han ber meg om det. Ofte må jeg svare på SMS'ene hans og da ser jeg dem jo.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 13:04   #110
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Vi kan også sjekke for hverandre på oppfordring, som f.eks i bil og slikt. Men, det blir for meg noe helt annet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 17:40   #111
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg lurer litt på argumentet: "Vi har ingenting å skjule, derfor ser vi på hverandres meldinger"

Jeg bruker samme argumentet for å ikke se på hverandres meldinger, vi har ingenting å skjule for hverandre og ingen store hemmeligheter. Hva er hensikten med å se hverandres meldinger? Ikke at det er noe stort problem, jeg ville ikke ha blitt forbannet om gubben hadde sett på medlingene mine. Men, hva er hensikten med det? Meldingen er til meg og ikke til han.

Sånn tenker jeg også.

Jeg synes det er ordentlig ugreit å tenke på at mine sms'er kan bli lest av andre enn dem de er ment for.
Er forholdsvis forundret over at så mange her inne ikke bare synes det er helt greit - men at det også blir gitt uttrykk for at det er skikkelig rart å forvente at sms'en er forbeholdt mottakeren.

Ja, det er rart, gitt - at jeg forventer at den jeg skriver til er den som skal lese...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:45   #112
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg skjønner den. Men, nå tenker jeg på settingen at han ikke er tilstede, mobilen hans er, det tikker inn en melding og du leser den. Hva er hensikten?

Hensikten? Hos oss i alle fall så er vi så "felles" på det meste at mange meldinger som kommer til en av oss gjelder oss begge - eller i alle fall berører oss begge. Nå har mannen min en sånn telefon hvor omtrent første linja i SMS-en synes. Så noen ganger ser jeg at det er f.eks. en vits, eller svar på noe han har sendt tidligere- og da gidder jeg kanskje ikke lese den. Men ofte er det meldinger av typen "skal vi gjøre noe sammen / gjøre en avtale / kan du ta med / kan vi sitte på" - og da kan jeg jo like godt svare. For det angår oss begge uansett.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no