Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-22, 16:56   #101
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Greia mi er jo at jeg IKKE blir mett av pannekaker. Bare uvel og så like sulten etter svært kort tid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 17:05   #102
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.749
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Jeg blir stappmett. Null problem.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-09-22 kl 17:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 17:10   #103
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Jeg synes ikke pannekaker er en fullverdig middag, men ungene elsker det, og mannen min spiser alt, helt ukritisk. Dersom det står pannekaker på menyen, spiser jeg gjerne en, og finner meg noe annet i tillegg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 18:41   #104
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.863
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Greia mi er jo at jeg IKKE blir mett av pannekaker. Bare uvel og så like sulten etter svært kort tid.

Jeg har det sånn med grøt. Det metter veldig fort og så blir jeg skrubbsulten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 19:18   #105
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.257
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

I min oppvekst var det pannekaker på fredag (laget på 1 l melk, 5 egg og hvetemel til OK røre), med sukker på. Som hos Tjorven (var det vel?) fulgte det ofte med nypesuppe til pannekakene.

Lørdager var det risengrynsgrøt.

Det er godt mine foreldre ikke var klar over at det ikke ble servert "skikkelig" middag to av syv dager i uka.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 19:33   #106
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Det er godt mine foreldre ikke var klar over at det ikke ble servert "skikkelig" middag to av syv dager i uka.

De spiste sikkert biff når dere hadde lagt dere.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 20:13   #107
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi hadde også pannekaker en gang i uken og grøt på lørdager. Men jeg mener som sagt at begge deler fint kan være middag, da. Mormor hadde suppe eller lapskaus til husker jeg, men da var det en liten greie i tillegg. Full porsjon med tomatsuppe med egg og greier, da hadde jeg vært mett før pannekakene kom. Where's the fun in that? Det sagt, her i huset er middag en kjempevanskelig greie (for barna), så å ha masse føringer på hva som er "akseptabel" middag funker dårlig. Vi holder det enkelt og er glad hvis de spiser noe som helst, egentlig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 20:18   #108
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Ja, men vi har alltid ertesuppe med potet og pølse i tillegg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 00:31   #109
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Greia mi er jo at jeg IKKE blir mett av pannekaker. Bare uvel og så like sulten etter svært kort tid.

Samme her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 04:46   #110
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi hadde også grøt på lørdager, men det var lunsj. Så hadde vi pizza eller gryterett eller ostesmørbrød eller lasagne eller noe annet godt på kvelden. (ja, vi varierte mannen er oppvokst med pizza. Han vant den tradisjonen. Her er det pizza lørdags kveld. Forran tv (det hadde ofte vi også, tv middag lørdag kveld)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 08:18   #111
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Man kan bytte ut endel av melet med linser også. Mos med stavmikser og ingen kjenner forskjell. Jeg synes det metter litt bedre.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 10:33   #112
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi har pannekaker annenhver uke, noen ganger hver, siden det er yndlingsmaten til det kresne autistbarnet. Pannekaker er en av få retter alle hos oss spiser, men alle i familien er klar over at det ikke er min yndlingsmiddag. (Jeg lager amerikanske pannekaker med masse forskjellig topping som lunsj i ferier av og til, det liker jeg. Til middag vil jeg helst ha noe mer mettende.) Vi lager dem med ekstra egg og mulighet for å ha bacon på, men jeg må likevel ha litt solid kveldsmat på pannekakedager.

Jeg er vokst opp med at man har suppe før pannekaker, men det har vi ikke holdt på hos oss. Pannekakemiddager er mannens ansvar, så han gjør det på sin måte.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 13:59   #113
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Nei, vi har såogsi aldri Pannekaker. Når jeg vokste opp så sa faren min at Pannekaker ikke er middag så det henger nok i.
Sjelden vi har suppe til middag også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 15:00   #114
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi har spist pannekaker til lunsj i dag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 15:57   #115
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Mannen min: ja

Jeg: nei. (Men godtar det lell, for det er jo godt. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 18:09   #116
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Greia mi er jo at jeg IKKE blir mett av pannekaker. Bare uvel og så like sulten etter svært kort tid.

Tror dette er en slankeoperert ting. Det smeller i magen som pasta, så man får ikke ned noe særlig. Og så når det passerer litt etter en stund blir man veldig sulten igjen.

Du kan eventuelt ha noen rester eller noe sånt som du kan spise.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 18:12   #117
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Hjemme hos oss er det middag. Skikkelig usunn middag. Vi har det ikke så ofte, mest fordi det er pæsete og steke så mange, men også fordi det er så sykt usunt.
Når vi har det er det H-melk, bare hvetemel og sukker i røra, masse bacon og lønnesirup som tilbehør. Ungene blir overlykkelig.

Jeg spiser maks en for det er så mektig. Blir ikke fort sulten etterpå, men det er sikkert like mye psykisk som at magesekken er full. Føler jo at jeg har badet i fett og sukker.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 19:40   #118
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Nei. Pannekaker er amerikanske til frokost eller crêpes til snacks. Middag? Heller dessert…

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 22:48   #119
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi har pannekaker, ertesuppe med ekstra gulrot i, samt bacon. Sjelden vi har det, men det er middag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 23:02   #120
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Pannekaker er middag, helt uten noe annet ved siden av. Og med sukker på.

Pannekaker er rimelig mat, akkurat som f.eks. grøt. Så det kan også være et økonomispørsmål. Men vi spiser det fordi det er godt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no