|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Veldig sterke oster er jeg ikke så god på. Oliven fikser jeg ikke. Ikke multer heller. Og biff synes jeg i all hovedsak er oppskrytt. Magen min er heller ikke så glad i det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Synes forresten chevre er oppskrytt. Smaker geit, noe som jo er helt logisk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg synes all luksusmat er oppskrytt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg er veldig opptatt av mat og bruker mye av livet til å tenke på mat. Det er imidlertid utrolig sjelden jeg betaler 400 for en rett på restaurant, altså. Det er sjelden god mat koster så mye. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Gåselever (dyreetiske hensyn), sushi basert på rå fisk (sløyet og renset for mye fisk i min tid og sett for mye parasitter...), lutefisk, hummer (oppskrytt), østers (ekkelt), snegler (!), dyre burgere fra fiiiinere burger-restauranter (burger er burger), dyr olivenolje er ikke SÅ mye bedre enn rimeligere varianter at det forsvarer en helt sinnsyk literpris, SKUM i alle varianter på en middagstallerken er bare ekkelt (jeg tenker bare på insektet tege, som legger igjen skumklyser rundt omkring på strå og blomster...)
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg skjønner hva du mener med snegler. For enkelte matvarer handler det om konsistens, ikke smak. Sopp er en sånn ting for meg. Jeg spiser det jo, men det skal litt til for å gi meg glede. Selve smaken er som regel god. Steinsopp, nam. Men gi meg det tørket eller i småbiter, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Østers.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?
Riesling med bobler!
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Takk for tipset! Er notert! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenkte akkurat det samme, men på denne: https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land...Brut/p/7927801
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg gir meg ikke før alle er omvendt til boble-elskere!
|
|
|
#15 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Da må du slite lenge, antakelig til jeg dør. Jeg velger (mørkt) øl med lite kullsyre, jeg drikker ikke brus eller annen alkoholfri drikke med kullsyre og jeg drikker ingen viner med mer enn en bitte liten anelse bobler. Alt jeg forbinder med den hersens boblene er vondt i magen, rar smak på tunga og lite glede. Fysisk er ikke mitt fordøyelsessystem tilpasset bobler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg tror faktisk at jeg aldri har smakt østers. Men jeg synes at skalldyr er oppskrytt. Hummer smaker jo blyant.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Champagne ja. Det er oppskrytt det. Blæ altså. Tar de to påkrevde slurkene på nyttårsaften.
|
|
|
|
#18 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Reker.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er morsomt hvor forskjellige vi er. Jeg kunne nemlig godt uttalt avsnitt to.
|
|
|
|
#20 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Skylleboller for hendene og skikkelige tøyservietter må til når man spiser sjømat!! |
|
|
|
![]() |
|
|