|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilken tid ønsker du om vi går bort fra klokkeskruing | |||
Ønsker vintertid som fast normaltid hele året |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 28,30% |
Ønsker sommertid som fast normaltid hele året |
45 | 42,45% |
Ønsker å beholde skiftet mellom vintertid og sommertid |
7 | 6,60% |
Samma hva det blir, så lenge det bare blir slutt på klokkeskruing |
19 | 17,92% |
Bryr meg ikke overhode, lever på what-ever-tid |
5 | 4,72% |
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#101 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?A-menneske som fungerer aller best tidlig på dagen. Står uansett opp tidlig og legger meg relativt tidlig sånn til hverdags, så det kan godt mørkne litt tidlig for min del. Lange og alt for varme sommerkvelder er noe herk så lenge jeg ikke har ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Det har kanskje litt med hvor man bor å gjøre også. Jeg er B-menneske og vil gjerne ha det lyst så lenge som mulig ut over ettermiddagen, men på vinteren blir det jo uansett mørkt før jeg går hjem fra jobb, så om det blir mørkt kl 15 eller kl 16 har ingen betydning. Heller ikke om sommeren, om sola står opp kl 03 eller 04 merker jeg virkelig ingen forskjell på. Og lyst er det til langt på kveld uansett. Så det er en ganske kort periode på våren og høsten at jeg merker noen effekt av klokkestillinga. Akkurat nå merker jeg at det det plutselig ble mørkt en del tidligere enn forrige uke, men om vi hadde droppet å stille klokka hadde det uansett blitt mørkt like tidlig som dette om et par uker, og effekten er nullet ut. Snart er det mørkt når jeg går til jobb, og mørkt når jeg går hjem. Om de fire-fem timene med dagslys forskyves en time hit eller dit, mens jeg sitter inne på kontoret, påvirker meg ikke i det helle tatt.
![]() |
#103 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Og våkner altfor tidlig på ARBEIDADAGENE. Som igjen gjør at man er usigelig trøtt på kvelden, og gjene sovne FØR akseptabel leggetid dor en voksen, o derved IGJEN våkner uanstendig tidlig neste morgen, og sånn går det nå.
![]() |
#104 |
Semiaktiv
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?
Ja, jeg tenker det er derfor det må være vanskeligere for A-mennesker med denne omstillingen. Jeg våkner jo aldri før vekkerklokka, heller ikke når klokka nettopp er stilt tilbake. Det føles bare deilig å kunne stå opp litt senere, selv om den effekten går veldig fort over. Og ungene mine har heller aldri våknet ekstremt tidlig, heller ikke da de var veldig små. Det betyr ikke at vi ikke sover for lite likevel da, men da er det fordi vi aldri kommer oss i seng, noe som har fint lite med klokkestilling å gjøre
![]() |
#105 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?My: Jeg synes ettermiddagslyset har MYE å si. På det aller mørkeste blir det mørkt kl 16 i Stavanger. Hadde det vært 17, hadde det gjort stor forskjell. Nå for tiden går sola ned rundt 18, tror jeg, og klokka 19 hadde virkelig gjort en forskjell. Samme i slutten av november. Mørkt kl 18 i stedet for 17 etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Semiaktiv
Ja, det er det jeg mener med at det har litt å si hvor man bor. Jeg bor ganske mye lenger nord enn deg, og da er den perioden hvor det har noen betydning ganske mye kortere.
![]() |
#107 |
Kontrollfrik
Ja, da skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Av ren pur egoisme har jeg nå ombestemt meg. Jeg sa før at jeg ønsket sommertid hele året, men jeg vil nå heller ha vintertid av den enkle grunn at jeg nå sitter og venter på at solen skal komme på balkongen. Jeg vil ha solen så tidlig som mulig i stedet for å ha den lengre på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Ånei, kunne ikke være mer uenig. Vi står jo aldri opp før 10 i helgene allikevel, så da kan det bare være mørkt.
![]() |
#110 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Ja til vintertid hele året, det er normaltid og passer meg som A-menneske perfekt.
![]() |
#111 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Normaltid og kornsltid... det kommer jo an på jvor du bor i landet. Det er stor forskjell fra Bergen i vest til Kirkenes i øst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Jeg blir alltid irritert av å skifte til sommertid, og håper (sikkert forgjeves) at det snart blir slutt på tøvet.
![]() |
![]() |
#115 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Og jeg har endelig fått livet mitt tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Semiaktiv
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Mens jeg merker fortsatt ingen forskjell, ut over at jeg måtte stille klokkene på mikrobølgeovnen og komfyren på søndag.
![]() |
#117 |
Kontrollfrik
Du må da merke at det er sol til langt på sene kvelden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Jeg har vært heldig og hatt god tid disse dagene. På mandag ringte alarmen første gang 7.20, jeg kom meg ut av senga 8.30 etter å ha sovnet igjen 5-6 ganger. Det er fysisk vondt de første morgenene. Har gått greit i dag.
![]() |
#120 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?Jeg hater fortsatt sommertid.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|