|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg mener at det må være lov til å kritisere en statråd for måten denne utfører jobben sin på. Det er jo ikke Sylvi Listhaug som person jeg reagerer på, men de tingene hun sier og gjør. De tingene som er jobben hun skal gjøre og som jeg ikke synes hun gjør på noen god måte.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Det jeg synes er noe av det verste her er at hun kan ha rammet den gruppen hun hevder å støtte med utspillet sitt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?
Ikke sant?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er jeg helt enig med deg i.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Nei og det er det som er problematisk i måten hun går ut på. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Det kunne hun gjort.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant?
Det tror jeg ikke. Dette er nok ble valgt ut for å tiltrekke seg en bestemt velgergruppe gjennom splitt og hersk.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg tenkte jo litt sånn med Joner også. At han støtter Noas er veldig bra. Måten han gikk ut i sosiale medier som del av kampanje var veldig dårlig og gav meg mindre tillit til Noas. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Eg tenker ikkje at det er uhørt. Men det er drøyt å kamuflere at det er snakk om ein organisasjon som jobber med misjon, bibeltrykking og bibeldistribusjon, og framstillle det som om dei driv humanitært arbeid.
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg hadde en bibelsmuglende lærer på vgs, og lærte om situasjonen til koptiske kristne. Jeg synes de bør støttes. Men ikke via en organisasjon som samarbeider med Visjon Norge og ikke redegjør for pengene sine. Og ikke via en polemikk om "oss og dem" og med innfallsport om at "julen er en kristen høytid".
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Hun kunne veldig lett støttet en mye mer nøytral organisasjon som også "hjelper der de er". Leger uten grenser (men de ville vel betakket seg, tenker jeg.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg tror uansett de organisasjonene jeg kjenner til ville satt nei til denne type aksjon, faktisk.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg tror Listhaug har bommet veldig mtp valg av organisasjon og politisk gevinst. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Unik
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg tror hun valgte dem fordi hun da når samme velgergruppe som ser på Visjon Norge, ref hennes opptreden på vekkelsesmøtet. De konservative kristne som synes Krf er helt umoralske.
|
|
|
#15 |
|
|
Jeg tror også hun tenkte sånn, men er ganske sikker på at hun bommer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Det er da vel ingen her som har hevdet at det skulle være forbudt for SL å ytre seg på en skremmende og uspiselig måte? Men populasjonen har selvsagt rett til å si hva man mener om hennes retorikk og oppførsel og valg av fokussaker.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...as/a/23873283/ |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Enig. Av alle saker og organisasjoner som både Listhaug og Stang kunne velge å støtte, så valgte de denne - som i tillegg ikke liker måten dette er gjort på. Kleint.
|
|
|
#19 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?Jeg syns utviklingen i landbruksdebatten er veldig interessant i skiftet fra Listhaug til Dale. Nøyaktig samme politikk, vidt forskjellig retorikk. Jeg har ikke sett noen her kommentere Listhaug som person: ingen kommentarer på hår, kropp, stemme, dialekt, etc. Det må da være helt like greit å diskutere ordvalg, argumentvalg, og handlinger, som å diskutere andre deler av politikken? Når det er politikere jeg er enig med, så har jeg tendenser til å være enda skarpere i kritikken av hvordan de sier ting, fordi det skader saken "vår". Hvis det er spørsmålet om å bli kvitt henne, så kan det være fordi man har gitt opp ideen om få overbevist henne om å endre oppførsel?
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Synes Gajamor sier det veldig bra i diskusjonen om det er OK å diskutere Sylvi Listhaug som person. Men jeg - som ikke liker utviklingen i landbruksdebatten - må innrømme at Listhaug skapte et engasjement på "min side" også. Det at hun er så ekstremt spissformulert (i alle fall i forhold til andre politikere) gjør at debatten tydeliggjøres (og også poliariseres).
|
![]() |
|
|