Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-16, 21:04   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nei det tror jeg ikke.
Jeg kan godt se for meg at hun har vært rimelig desperat med et blødende munnsår. Hun spurte jo legen om dette var ok å bruke?
Hva i all verden skal man med leger i støtteappatet om ikke utøverne skal tro på de rådene de gir.

Jeg har opplebvd selv å ha et stort blødende munnsår. Jeg hadde vært på båtur i Spania en hel dag uten å smøre meg. Var ung og dum, og jeg var forbrent på store deler av kroppen og fikk blemmer b.la på ryggen. Leppene ble også rammet og jeg endte opp med lepper som hadde åpne sår og som blødde. Var forferdelig vondt.

Johaug har tidligere vært plaget med munnsår, og jeg har tenkt før at hvorfor i all verden har hun ikke fått noe som forebygger? Det holder jo å smøre en hvit salve ala sinkpasta over for å beskytte.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 23:10   #2
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg har tenkt, så utrolig dumt og uheldig, før jeg leste denne tråden. Jeg har ikke sett nyheter eller pressekonferansen, bare hørt gjennom mann og unger hva som har skjedd. Jeg kan bare ikke skjønne at noen kan ha glede av å være "best" eller vinne, med alvorlig fusk i bevisstheten. Men tydeligvis er det jo det.

Gammel 13-10-16, 20:58   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden skal norske idrettsutøvere være reinere enn alle andre idrettsutøvere?

Gammel 13-10-16, 21:00   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kunne ikke se en eneste tåre.

Gammel 13-10-16, 21:01   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Altså jeg tviler ikke på at hun gråt skikkelig, at hun var både sint og følte seg urettferdig behandlet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 21:27   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Du tuller nå?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:04   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke fortvilelsen hennes virket påtatt. Jeg synes hun virket oppriktig fortvilet og lei seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:05   #8
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes ikke fortvilelsen hennes virket påtatt. Jeg synes hun virket oppriktig fortvilet og lei seg.

Enig. Jeg tror ikke at hun lyver.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:05   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i.

Gammel 13-10-16, 22:06   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil man da mest sannsylig være om man har dopet seg og blitt tatt også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:06   #11
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja og forbanna.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:12   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper sånn at hun snakker sant.

Men jeg synes dessverre at det er noe som skurrer.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 23:05   #13
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke hva som er gjort her, jeg vet bare at en voksen, yrkesaktiv kvinne med iq nok til å ikke gå seg vill i skauen har smurt noe på leppene hun ikke visste hva var, og nå gråter hun mens hun peker og sier "det var han!". Det er, i beste fall, puteflaut.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 23:32   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg aner ikke hva som er gjort her, jeg vet bare at en voksen, yrkesaktiv kvinne med iq nok til å ikke gå seg vill i skauen har smurt noe på leppene hun ikke visste hva var, og nå gråter hun mens hun peker og sier "det var han!". Det er, i beste fall, puteflaut.

Ja. Virkelig. Det ligger en selvfølgelighet i at hun skal kunne stole på apparatet hun har rundt seg. Men hun kan ikke, som heltids idrettsutøver og forretningskvinne, fraskrive seg ansvar totalt og peke på legen og si "jeg har gjort alt rett- det var HAN!", det synes jeg er elendig håndtering av situasjonen. Det er ikke troverdig, og hun faller helt gjennom som kjernesunn og jovial- de tingene merkevaren Therese Johaug er bygd opp rundt. Om det faktisk er slik at det er den salven som er problemet (noe jeg nå egentlig bare tror er en cover-up), hadde hun kommet så mye bedre ut av det med å legge seg flat og si: Jeg gjorde en tabbe, jeg skulle ha sjekket, dette var veldig dumt og pinlig for meg, jeg skal ta min straff for å ha vært så uforsiktig.
Den derre "nekt all skyld og grin til du får overbevist dem"-taktikken får meg egentlig bare til å bli mer mistenksom.

Gammel 13-10-16, 23:07   #15
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser hva Joika har skrevet om mengden. Samtidig så tenker jeg at hun må ha brukt vanvittige mengder av salven for at det skal skille seg ut i urinen.

Ellers er jeg enig om det med tidspunktet. Kanskje har hun og legen tenkt at det ikke var så farlig fordi sesongen ikke har begynt ennå.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 00:15   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er trist for sporten og jeg synes det er trist for Johaug dersom forklaringen er den som hun og legen har gitt. Håndteringen hennes er helt krise, isteden for å legge seg paddeflat og si "Jeg har gjort en gedigen tabbe, jeg har ikke passet godt nok på, jeg har det endelige ansvaret" så fraskriver hun seg alt ansvar og roper om at hun skal bevise at hun er uskyldig.

Jeg selv sliter med munnsår og vet hvor sinnsykt vondt det kan være med digre kjøttsår som gjør det vanskelig både å spise og å prate, så at hun kanskje har handlet litt i desperasjon når hun har brukt salven det kan jo være en mulighet, men jobben hennes er å passe på at hun ikke får i seg noe som kan sette karrieren på spill. Da er dette for sløvt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 00:29   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele greia er veldig merkelig. Og jeg er enig med de som sier at oppførselen hennes på pressekonferansen i beste fall var flau. Det er mer sånn jeg kunne sagt hjemme i stua til mannen, men ikke på kontoret til rektor. Uten sammenlikning forøvrig. Men det er noe med lyset hun setter seg selv i med en såpass umoden oppførsel, uansett hvor fortvilet hun er. Og uansett om det er fordi hun ikke har gjort det med vilje, eller prøve å dekke over noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 00:55   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe skurrer og i beste fall er det utrolig uproffesjonelt og klønete gjort. og håndtert i dag av Johaug selv.

"Jeg sjekker alltid alt" :

http://www.ostlendingen.no/therese-j.../s/5-69-306921

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 01:00   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk utrolig vondt av å se Johaug i dag. Jeg syntes oppriktig synd på henne.

Jeg lurer bare på et par ting. Hun fortalte kontrollørene som var og tok testen når hun ble testet, dvs hun forsøkte ikke å legge skjul på det ettersom hun førte opp kremen på kontrollskjemaet. Ca 14 dager etter foreligger 2 positive tester - A og B prøvene, men så små mengder at det ikke kan hevdes å være prestasjonsfremmende. Slik jeg har forstått er dette et stoff som kan være i kroppen i opp til 30 dager, og nå skal det tas ytterligere tester? Eller skal de 2 testene hun har tatt granskes videre og hun felles ut fra disse?

Hun har brukt midlet under et treningsopphold og utenfor konkurranseperiode. Jeg husker ikke hvor mange tester det blir tatt av idrettsutøvere pr år, men det var noen 1.000, jeg vil tro at Johaug ble testet flere ganger i løpet av skisesongen i fjor og spesielt etter renn, de blir ofte tatt rett fra målgang og inn for å ta urinprøver. Er det ikke rart at man ikke har funnet spor av dette tidligere dersom hun er en som doper seg? Og dette er et stoff som sitter så lenge som over 30 døgn i kroppen?

Jeg vet ikke hva jeg skal tro - jeg har bare mange spørsmål og kan ikke helt tro at det er mulig å være så inkompetent etter 36 år som spesialist på idrettsmedisin. Jeg vet med meg selv at hadde jeg levd 220 dager i året så tett med et profesjonelt apparat rundt meg som våre skiutøvere gjør, så hadde jeg stolt på dem og hatt fokus på å gjøre den jobben jeg skal - nemlig trene, spise og restituere. Så kan man i ettertid si at det var drita dumt.

Sist redigert av Fløyel : 14-10-16 kl 01:38.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 07:46   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er pussig at de velger en krem som kun selges i Italia og Brasil. Disse sårene er jo et gjentagende problem, hvorfor ikke holde seg til kremer de har brukt før? Synes hele saken er merkelig og Johaugs oppførsel på TV gjør det hele bare mer mistenkelig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.