|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er vold?
I denne saken er får jo mor en påtaleunnlatelse - det betyr at hun ikke er den ene av ti.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er vold?Det Esme sier. Slutt med det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Om jeg skal driste meg til å anta noe om den konkrete saken, så tenkte jeg da jeg leste artikkelen at selv om det er mulig det "bare" er et håndkle så er det ikke usannsynlig at det kan være mye skremmende sinne i hjemmet. Kanskje håndkleet var en befriende konkret hendelse å henge følelsen av frykt og avmakt det er å bli utsatt for voksnes sinne hjemme.
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva er vold?Eg ser at mitt sitat blir henta fram som eksempel på bygdedyret, og må bare slenge meg med i hylekoret av dei som føler seg grovt misforstått her.
|
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er vold?Nokon, jeg synes det svært urimelig å hevde at "så mange er mer opptatt av foreldrene enn barna. Alle som har deltatt i tråden har tvert i mot uttalt det motsatte - nemlig at det åpenbart viktigste er at barna blir ivaretatt.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-06-15 kl 22:06. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Det er klart det er nyanser. Men heile diskusjonen om bygdedyret og stråmannsargumenta om røyk og ild, handler om å ivareta foreldre og verne dei frå spekulasjoner.
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Hva? Nå kjenner jeg at jeg blir sint, og det er det søren meg lenge siden jeg har vært på FP.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-06-15 kl 22:26. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Ah. Jeg snakker hele tiden generelt. For meg er det like sansynlig at moren serverer sannheten som det ikke er det, vi aner ingenting om dette. Jeg vil sjelden tenke at det er helt sikkert at folk snakker sant alltid, men jeg vil heller ikke automatisk tenke "Her skjuler det seg nok MYE mer!
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-06-15 kl 23:57. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er vold?Jeg er ikke enig i at alle er opptatt av barna først og fremst i denne tråden.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Det var en drøy påstand, så jeg mener du bør underbygge det med eksempler.
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Mener du jeg skal nevne navn? Et har jeg ikke lyst til sånn helt uten videre. Men jeg er på linje med nokon. Det går an å finne innleggene jeg sikter til ve dp lese tilbake i tråden. Og jeg mener forøvrig ikke deg.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Hvis du mener at noen i tråden har sagt det, er det da like greit å si det som å be folk om å lese selv?
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Ikke? Hvor har noen skrevet at hensynet til voksne skal gå foran barn? Det er veldig uvanlig at noen mener noe sånt. De eneste jeg har kommet over som har slike holdninger skriver med caps lock og ualminnelig mange utropstegn i kommentarfelt i nettaviser.
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ingen har sagt det rett ut med caps lock, nei. Det har jeg heller ikke sagt. Det går an å lese og svare med hele tråden som kontekst. Det er flere her i tråden som hevder at arrestasjonen var veldig traumatisk for mor. Noen mener at den var så traumatisk at den burde vært gjort på en annen måte. Noen synes det e ille at mor ikke ble trodd. Dem om det, hun ble nå ihvertfall hørt. Jeg synes, legg merke til formuleringen, jeg synes, jeg sier ikke sannheten er - at de første sidene i tråden bar preg sv at mors subjektivebfrenstillng av saken ble tatt som god fisk av fler. De vet selv hvem. De som ikke har ment det, kan regne med at jeg ikke mener at de mente det heller.
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Det kan jeg faktisk være enig med deg i.
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nettopp på grunn av det du sier her, var det jo superviktig at du laget denne tråden. Den har jo nyansert en hel masse ting, og jeg har blitt sjokkert over hvor mange det var ( alt over null sjokkerte
|
|
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Men Pøbelsara - hvorfor i all verden er det helt usansynlig for deg at det kan stemme at dette er en mor som ikke utøver vold? Det kom ingenting annet fram en håndkleepisoden og det har vi jo sett papirene på. Hva er greia med at hvis man åpner for at det av og til er sant at noen har blitt urettmesiig mistenkt (det skjer én av ti ganger, altså) så er man en sånn en som "kjøper historier" og ikke ser barnas perspektiv? Jeg får alltid piggene ute av "vi er offer for Barnevernet"-historier, men jeg vet med hodet mitt at noen er faktisk det.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-06-15 kl 23:58. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Librocubicularist
|
Det er forskjell på uskyldig mistenkt og påtaleunnlatelse. Det må jo ha komme fram eit eller anna under etterforskninga som gjer at ikkje denne saken gjekk inn i henleggelsesbunkene.
|
|
![]() |
|
|