|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskning?Jo mer jeg leser om avhandlingen, og "forskerens" egne kommentarer, jo mer tenker jeg: Svada. Jeg har mer tiltro til Snåsamannen enn til denne fyren. Og jeg finnes ikke glad for at vi bruker penger på unyttig forskning. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Forskning?rine, eg trur kanskje du får eit bittelitt anna inntrykk dersom som trykker på linken til sjølve avhandlinga og les innholdsfortegnelsen. Og dersom du gidd kan du bla litt i den og lese litt frå side 12 og utover også for å få eit innblikk på kva fagfeltet handlar om.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Forskning?
Nei, jeg kan heller ikke si noe om kvaliteten på avhandlingen, men nå har den blitt godkjent, så jeg antar at den holder mål.
|
|
|
|
#8 |
|
|
Hva er det du er skeptisk til med tanke på fenomenologi? Hva er det du mener er svada? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Foredraget som gjorde meg skeptisk handla om kroppsfenomenologi. Ho som holdt foredraget har skrive denne artikkelen:
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Jeg synes ikke den artikkelen gjorde noe unødvendig komplisert, tvert imot, den beskrev fenomener med helt andre ord enn sekkebegrepet "depresjon". Det gjør at det er enklere å forstå mer i detalj hva som skjer og dermed bruke det som grunnlag for en behandlingstilnærming.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Forskning?Nå har jeg tittet på avhandlingen, og egentlig fått bekreftet inntrykket fra det klippet i HI. Jeg syns ofte at usammenhengende og upresis kommunikasjon henger sammen med usammenhengende og upresise tanker... Tematikken hans er interessant, men han trekker temmelig vedløftige og ekstremt subjektive konklusjoner på veldig tynt grunnlag, ut av det jeg ser. Det han skriver om språk syns jeg er ekstremt banalt, for eksempel, og enten så formidler han ikke kildene sine skikkelig når han siterer dem, eller så har han misforstått dem, når han for eksempel sier at Firth sier at det eneste språket man kan syns rock på er engelsk.
|
|
|
#14 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Forskning?Journalistikken er tabloid og reduserer dr.graden til en vits.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskning?Det at forskeren er en elendig formidler i møte med en elendig journalist, behøver jo ikke å bety at vi alle med skingrestemme bør kreve at man slutter å forske på populærkultur, og at det er skremmende at vi ikke bare forsker på kreft og krig, da. :lei:
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Forskning?Hm. Det er vel ikke mange som har tatt til orde for å slutte å forske på populærkultur?
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sikkert ikke. Men de mest tøvete innleggene er så innmari tøvete at de overdøver de litt mer nedtonede. Jeg tar sikkert med meg generell irritasjon over at mitt fagfelt blir nedprioritert og sett på som lite matnyttig i veldig mange sammenhenger, uten at de vet noe som helst om (eller at de nekter å tro på) forskning som viser hvor viktig det egentlig er.
Sist redigert av Tallulah : 29-08-14 kl 14:31. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Forskning?Ojsann, nå går jeg tilbake og sletter mine innlegg. Dette vil jeg faktisk ikke være en del av. Jeg har aldri hevdet noe av det du skriver nå, Tallulah.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Så har jeg heller ikke hevdet at du gjør det. Rine og Koma syns jeg gjør det.
|
![]() |
|
|