|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukehandler, har ukemeny og kaster veldig lite.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi hovedhandler på Rema, men sper på med spesialvarer fra Mega og Meny. Mega har MYE bra økologisk og er veldig gode på pris på de varene. Så vi handler en god del der.
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Ukeshandler. Skriver middagsmeny for en uke. Handler kun det som står på lista. Rema er vanligvis vår butikk, men fra jul til juni handlet vi mest på coop extra siden det åpnet en rett utenfor døra her. Men det ble dyrt. Så nå er vi tilbake på rema, og etter bare halvannen måned merker vi stor forskjell. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Nå når vi blir 2 voksne og 4 barn så må vi planlegge og handle bare 1-2 dager i uka. Og da mest på REMA eller Prix.
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Absolutt ingen ting, det er ikke et mål i vår husholdning.
|
|
|
#7 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom å holde matbudsjettet nede og kompromisse på kvalitet? For min del handler det ofte om bevisstgjøring og planlegging slik at jeg får utnyttet maten vi har i skapet, i tillegg til å slippe småturer innom butikken der det gjerne sniker seg med litt ekstra (unødvendige) varer nedi kurven.
Jeg har vært på Mega på Moholt én gang, det holder. Makan til dårlig butikk! Mega på Valentinlyst er mye bedre, og vi ukeshandler ofte der.
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er enig i det, og mitt aller heteste tips er egentlig å handle sjeldnest mulig. Mulig det er nettopp derfor vi sparer så mye på Godt Levert. Vi er jo aldri i butikken lenger, føles det som. Jeg vil uansett ikke være med på at det er så veldig dyrt. Det synes jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Hvordan i all verden tolker du at det er det jeg sier?
|
|
|
#10 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ut fra God mat er 1. prioritet hos oss, og jeg kutter heller på alt annet enn maten vi spiser; jeg syntes det kunne virke som om du mente at om man kutter i matbudsjettet / forsøker å holde utgiftene nede, så kunne man ikke fokusere på god mat (kvalitetsmat) i like stor grad.
|
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Jeg forsto det også sånn.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Har ukemeny, handler en gang i uken, med litt påfyll hvis nødvendig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Forskrekkelig lite, egentlig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?De har oppvaskmaskintabletter på obs til 15 kr pakken. For eksempel.
|
|
|
#15 |
|
etterpåklokest
|
Jeg slipper innom fiskedisken på Meny Moholt på vei hjem fra jobb de dagene vi skal ha noe med fersk fisk til middag. De har greit utvalg og helt ok kvalitet, og det er på veien, liksom. Men jeg kunne gjerne tenkt meg mer og bedre sjømat på flere steder. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Meny på moholdt passerer vi også i og for seg ganske ofte. Har de fiskedisk altså? Da er jo det en mulighet.
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Ja, det har de. Mega på Moholt har også, men bortsett fra fiskedisken er det en ganske dårlig butikk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Mega på moholt er en butikk jeg nærmest glemmer at eksisterer. Det er egentlig rart den fortsatt eksisterer.
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Ååå, Moholt
|
|
![]() |