Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldre og ekstremsport

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 15:20   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre og ekstremsport

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Her er turen det snakkes om. Ville dere nektet mannen i huset? Spol til 2:30.

Nå har jeg sett klippet, og jeg skjønner ikke helt hva risikoen ligger i? Jeg skjønner selvsagt at det er fare for å falle å slå seg stygt, men det dør man jo ikke av, vanligvis. (Jeg forutsetter bruk av hjelm, eventuelt ryggplate og annet fornuftig sikkerhetsutstyr, selvsagt.) Eller er det reel fare for å sykle seg utfor en skrent eller fjellvegg? Akkurat det kom ikke frem av filmen, i så fall.

Jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde hatt motforestillinger mot dette, med mindre det er en risiko her som jeg ikke ser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 15:34   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

For meg vil ekstremsport være hopping i strikk, fallskjerm o.l.

Er det farlig å hoppe i strikk? Jeg vet at basehopping er veldig farlig, og at fallskjerm har varierende farlighetsgrad (avhenger av hvor man lander, hvor høyt man hopper fra, vær etc), men er stikkhopping farlig?

HI: Jeg er nok som folk flest, det jeg opplever/føler som fare er noe jeg ikke ønsker at jeg eller mannen skal drive med. Men jeg har en følelse av kontroll ... Ja, da er saken definitivt anderledes. Det aller farligste folk flest gjør er å kjøre for fort, røyke, være overvektige etc

Gammel 14-05-14, 15:24   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Forstår godt at folk synes jeg er veldig egoistisk, og kan egentlig gå med på det, men burde folk velge bort det de brenner for, om det setter livskvaliteten deres veldig ned?

Det er mange ting folk brenner for som jeg skulle ønske de valgte vekk. Nettopp fordi det kan ha konsekvenser (som i å påvirke livskvaliteten) for andre.

Gammel 14-05-14, 15:33   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om jeg ser på terrengsykling som ekstremsport, jeg måtte nok satt meg mer inn i det først, men jeg hadde hatt store problemer med å bli sammen med, og få barn med, en som drev med ekstremsport. Jeg tror jeg ville gått så langt som å si at det er en dealbreaker, rett og slett. Det er klart at man ikke kan unngå alle farer i livet, men det er forskjell på dagligdagse farer som er nødvendige for at hverdagen skal gå rundt og det å oppsøke en helt unødvendig fare med langt høyere risiko kun for moro skyld.

Forøvrig ville jeg aldri nektet mannen min noe som helst, men jeg ville gjort det veldig klart hva jeg synes hvis jeg anså risikoen som unødvendig høy.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.