|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...
Jeg vet det. Det er bare det at hvis man bare leser HI, så er det lett å tro at du sauser de to tingene sammen inn i gratisskoleprinsippet - når det ene overhodet ikke har noe med det å gjøre.
|
|
|
|
#2 |
|
|
Okei. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg har frosset ned en pakke grillpølser delt to og to. Men sånn ellers, har vi noen ganger sendt med brødskive med smør og gulost i aluminiumsfolie for grilling. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Med ujevne mellomrom har Ica tikronerstilbud med pakker med fire eller fem pølser i. Jeg bruker å hamstre.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Smart! Min ICA har tikronesctilbud nå.
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Ikke greit! Hva i alle dager skal de bruke hver sin musikkdings til? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Vi har bare fått beskjed om hvilken uke ungene skal på leirskole. Jeg er spent på om det kommer noen utstyrsliste, men jeg tror egentlig ikke det.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Her var utstyrslisten lang som et vondt år. Men det er jo ikke så rart når de er på fjellet midt på vinteren. Min var også nettopp på tur. Men der kunne de leie slalomski, i det minste. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg var på butikken presis kl 7 i dagmorges for å kjøpe pølser. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Hm. Får stålsette meg da.
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Det sto på listen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
|
|
|
#14 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Vi har det likedan og er kjempefornøyd. Spesielt på femteklassingens trinn har det vært fokus på fellesopplevelser, noe som har gjort at det er et sammensveiset trinn, også på foreldresiden.
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Ja, listen var rimelig detaljert. Men det er jo bra, det er jo ikke alle som vet hva som trengs til fjelltur. Jeg må innrømme at jeg fniste litt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg fniste litt over hvilken bås vi ble plassert i når Hiawata fikk med et stykk Vanity Fair, ett stykk Retro Gamer, ett stykk Southern Living og ett stykk Empire. Med de litt dodgy sidene bakerst revet ut.
Jeg har aldri hørt om noe slikt.
Sist redigert av Tallulah : 06-03-14 kl 10:45. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Skolen vår er veldig rund i kantene på sånt. Når det er tur, står det "ta med pølser til grilling om du vil" og "De som har, kan ta med en vedkubbe".
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 06-03-14 kl 12:20. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sånn er skolene våre også. De formulerer seg slik at det ikke oppfattes som et krav, og slik at de som faktisk ikke har ved slipper å ha dårlig samvittighet for det. Og ang mat så står det at det blir mulighet for grilling på bålet, så de står fritt til å ta med hva de måtte ønske av mat.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Vi går på Trondheimssvaret på skolen deres, åpenbart: det er aldri krav om penger, men SFO har foreldrekaffe én ettermiddag i måneden. Det arrangeres åpen dag på skolen, foreldrefrokoster, foreldrekaféer på alle trinn, og foreldrene oppfordres til å komme å høre på at ungene opptrer for resten av skolen kl. 9 på fredag både én og to ganger i semesteret (pr. barn, selvsagt). Ja, også ber man om frivillige til å drive SFO to dager i året, mens lærerstaben avvikler jule- og sommerlunsj. Ingen ting er selvsagt påkrevd, og ingen på skolen lar deg merke med at du ikke stiller opp, men ungene ønsker det jo så sterkt at det er helt underordnet om ikke lærerne og de SFO-ansatte forventer at man stiller opp. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Vi får også beskjed om vedkubber. Jeg har alltid trodd at meningen er at de som har tar med, og de andre dropper - det er jo begrenset hvor mye de trenger. |
|
|
|
![]() |
|
|