|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue
|
|
|
|
#102 |
|
maler
|
Sv: Bruker du lue?Hvis det er så kaldt at jeg fryser. Men det skal litt til. b.m. tykt hår. Jeg gjorde det på samme måte da jeg var barn. Fri oppdragelse.
|
|
|
#103 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Bruker du lue?... Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 15:54. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
En som trener
|
Sv: Bruker du lue?
Ikke sykemeldt, men tar en egenmeldingsdag eller to hvis jeg får en skikkelig mancold. Da er det som regel feber inkludert da, for da føler jeg meg helt elendig. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
awesom
|
Sv: Bruker du lue?Fra september til mai bruker jeg den daglig, har tynne bomullsluer som jeg bruker når det er surt om sommeren. Jeg HATER å fryse, har konstant luesveis og har sikkert 100 luer.
|
|
|
#106 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh, jo.
|
|
|
#107 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker sjelden lue, for jeg er så dårlig på å være ute i kulda... |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du lue?Bruker lue |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruker du lue?Ja, når det er kaldt. Fikk hjemmestrikket lue til jul i år og i fjor.
|
|
|
#110 |
|
Fornøyd
|
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue (eller pannebånd) så fort det nærmer seg 0 grader. Jeg kler lue, og har mange slik at jeg alltid har en som passer til dagens antrekk.
|
|
|
#111 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Eh. Jo. Er jeg så syk at jeg ikke har noe på jobb å gjøre, ja da holder jeg meg hjemme. :rema1000: Helt uavhengig av hva årsaken måtte være. Og SÅ syk kan jeg faktisk bli av forkjølelse. Men da er det gjerne feber inkludert da. Men det kan man jo få selv om man "bare" er forkjølet.
|
|
|
#112 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Bruker du lue?Bruker pannebånd på jobb, ellers ikke noe. Har som regel musikk på øret slik at vinden ikke når inn. Alternativt har jeg hette.
|
|
|
#113 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nei. Jeg blir ikke hjemme fra jobb pga forkjølelse. Men det har flere ganger skjedd at sjefen min sender meg hjem igjen. Og han har gitt meg ganske klar beskjed om at jeg ikke har noe å gjøre på jobb med feber og elendig form, og at jeg bør bli flinkere til å se det selv.
|
|
|
|
#114 |
|
snur
|
Sv: Bruker du lue?Jeg får øreverk bare jeg tenker på kald vind så jeg bruker lue hele vinteren ja. Dvs. ikke til nå denne vinteren da det i dag var 9 grader ute! Bryr meg fint lite om luesveis.
|
|
|
#115 |
|
trøtt
|
Som andre før meg... Eh, jo!
|
|
|
#116 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bruker du lue?Ja, jeg vet at folk blir sykemeldt eller må være hjemme for forkjølelse, altså.
|
|
|
#117 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bruker du lue?Ikke jeg heller. Husker ikke sist jeg hadde feber, må være mange år siden. Men jeg tar det heller ikke så tungt om noen synes det ser dumt ut å gå uten lue, og tror at jeg kommer til å bli syk. Jeg kjenner jo best selv om jeg er kald eller ikke. Gidder ikke gå med lue og koke i topplokket fordi andre lett blir syke liksom.
|
|
|
#118 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker ikke lue. Håret er langt og tjukt, og jeg koker over på hodet hvis det skal skvises en lue over alt håret. Jeg bruker heller store skjerf, som jeg kan tulle passe løst rundt kjakene og trekke litt opp på bakhodet om det blåser mye. Forfengelighet og frykt for luesveis har aldri vært noen problemstilling.
Jeg er hjemme på andre dagen pga. forkjølelse, med feber, tette bihuler, øreverk, stemmesvikt, snørr og hoste. (-Har ingen ting med manglende luebruk å gjøre, siden jeg knapt har vært utenfor stuedøra i juleblesten.) Når jobben består i å snakke hele dagen, lede og være sammen med 35 unger, og halve tiden også håndtere matvarer og kjøkkenredskaper, synes jeg det er en skvær ting å holde seg hjemme med forkjølelsen. |
|
|
|
![]() |
|
|