Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 10:53   #101
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Uavhengig av kroppen, tenker jeg at det å eksponere seg selv på en sånn måte og i en sånn grad, sier noe om hvor usunt det er oppe i hodet. Og da er ikke kroppen så viktig lenger egentlig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:56   #102
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I det hele tatt, så er nok BMI-området og livvidden for dem som kan eksponere seg som sunne med god samvittighet, et nokså smalt felt. Kvinner er gøyale sånn.

Jeg synes ikke det virker bra å eksponere seg i det omfanget og på den måten uansett BMI. Også folk innenfor normal BMI kan ved synlig vurdering se lite sunne ut. Jeg har ennå ikke sagt hva det er som gjør at jeg ikke synes hun ser sunn ut. Det er du som forutsetter at jeg tenker vekt eller?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:58   #103
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kritiserer ikke kroppen hennes. Jeg er heller ikke misunnelig, jantete eller noe. Jeg kritiserer FOKUSET, idealet, overfladiskheten og skjønnhetstyranniet.

Gammel 29-11-13, 11:04   #104
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan selvfølgelig være hårfargingen.

Som sagt, jeg synes heller ikke fokuset er greit.

Gammel 29-11-13, 11:06   #105
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun la vel ut bildet fordi hun ville illustrere at hun følte seg litt "tom" etter å ikke ha baby i magen mer. Det er forsåvidt en mer problemnær illustrasjon enn illustrasjonene til denne bloggen:
http://janeteland.blogg.no/1384808470_18112013.html

Rasisme illustrert med selfies i leopardmønster. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Gammel 29-11-13, 11:07   #106
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg griner litt.

Gammel 29-11-13, 11:07   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ser poenget ditt, Guava. Det har jo også blitt opprettet grupper for folk som har "dyrket" store kvinnekropper, postet masse bilder av seg selv, skryter av hverandre, deler oppskrifter, bilder fra McDonalds, osv. Disse har utviklet seg til også å bli en dyrking av en livsstil med fokus på fråtsing, og som i alle sånne fora så blir negative ytringer mot fokuset helt umulige. Det er liksom bare som er akseptabelt, og da blir alt veldig selvforsterkende.

Gammel 29-11-13, 11:09   #108
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det gir uheldige signaler til de som ikke har et kritisk filter (les: unge lettpåvirkelige tenåringsjenter). Ellers gjør det meg ingenting at hun ser ut som hun gjør fire dager etter fødsel. Jeg ville nesten blitt overrasket om hun ikke gjorde det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:11   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, magen var som dette to dager før fødsel - det var jo ikke store endringen som skulle til:

Gammel 29-11-13, 11:13   #110
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror jeg ser poenget ditt, Guava. Det har jo også blitt opprettet grupper for folk som har "dyrket" store kvinnekropper, postet masse bilder av seg selv, skryter av hverandre, deler oppskrifter, bilder fra McDonalds, osv. Disse har utviklet seg til også å bli en dyrking av en livsstil med fokus på fråtsing, og som i alle sånne fora så blir negative ytringer mot fokuset helt umulige. Det er liksom bare som er akseptabelt, og da blir alt veldig selvforsterkende.

Men jeg mener vi skyter oss selv i foten når vi ønsker å kritisere fokuset til Fotballfrue her, men samtidig drar inn at hun må være for tynn eller at babyen hadde for lav fødselsvekt (når fødselsvekten visserligen var innenfor normalen for fødselsvekt, en uke før termin). Da er det vi som har dratt fokuset bort fra det vesentligste.

Gammel 29-11-13, 11:19   #111
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg mener vi skyter oss selv i foten når vi ønsker å kritisere fokuset til Fotballfrue her, men samtidig drar inn at hun må være for tynn eller at babyen hadde for lav fødselsvekt (når fødselsvekten visserligen var innenfor normalen for fødselsvekt, en uke før termin). Da er det vi som har dratt fokuset bort fra det vesentligste.

Heilt, heilt einig, og veldig glad for at du klarar å skrive det på ein behersket måte, for det klarte ikkje eg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:22   #112
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hun ser jo flott ut da. Men signalet det sender ut det å vise seg frem slik er jeg kritisk til. Fordi vi har nok fokus på kropp i dag om det ikke skal bli slik at kvinner føler press til å skulle kunne stille i minimalt undertøy, helt uten det svære nattbindet i alle fall jeg måtte ha fire dager etter fødsel, og se fabulous ut. Det er litt trist syns jeg, selv om jeg og nok hadde hatt pre fødselsmage fire dager etter, om magen min var like liten som hennes dajeg fødte.
Selv veide jeg fem kg mindre enn før graviditeten allerede en uke etter fødsel, og er superfornøyd med det. Men dere skal slippe å se bilde av meg i undertøyet fordet altså.

Kroppsfokuset som er nå er usunt, og det har fint lite å gjøre med fotballfruens BMI å gjøre. Jeg kjenner forøvrig at jeg er drit lei av at alle slike diskusjoner her inne ender med å handle om det er lov eller ikke å kommentere en tynn kropp versus en tykk. Alle vet vel det er like ufint begge deler, men det er allikevel naturlig å kommentere kropp i enkelte sammenhenger.
Hilsen dvask post gravid som allikevel er happy med kroppens tilstand, helt uavhengig av fotballfruens undertøysstunt, og hennes tydeligvis ikkeeksisterende renselse.

Gammel 29-11-13, 11:33   #113
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke å la være på all tiden hun bruker på å jage etter perfeksjonisme i utseende, klær og interiør (ikke estetikk, men perfeksjonisme), som hun heller kunne brukt på å, ja, leve. Og jeg bekymrer meg ikke så veldig for hvordan denne dama har det inni seg, det har hun sikkert familie og venner som tar seg av. Men jeg håper ikke mine jenter vokser opp, ser hennes konstruerte glimt av en slags hverdag og ønsker seg det livet. Jeg håper inderlig de bruker sine ressurser på å fylle tiden sin med noe annet en en streben mot dette virkelighetsfjerne, perfekte dukkehuslivet.

Og hvis de noensinne får et slikt publikum som denne dama, så håper jeg de har noe å melde som ikke bare handler om dem selv og hvordan de tar seg ut.

Gammel 29-11-13, 11:33   #114
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i.
Da er vi inne på det med vurderingen og synsingen omkring. Det er jo i og for seg det hun bestiller og det er der mye av problemet ligger. Eksponering med bestilling hvor vurderingene blir en del av kommunikasjonen. Vurderinger som ikke er entydig positive tåles ikke og er ikke greit å gi og derfor blir budskapet veldig forsterket.

Gammel 29-11-13, 11:34   #115
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden - men tenker at det finnes da flere damer som har lite renselse (med førstemann var jeg over på vanlig bind før jeg dro fra sykehuset) - magen var også tilbake der den skulle være raskt. Den har aldri vært særlig smal heller da.

Jeg synes hun er heldig - som har fungert så fint i svangerskapet, hatt en så grei fødsel, opplever tiden etterpå som så magisk osv - og synes ikke at man som voksne mennesker skal kritisere en hormonell og nybakt mor på grunn av det. Hun går også på ny og ukjent grunn - og at hun fortsetter slik hun har drevet på i "alle år" - med bilder og fokus på det som er fint - er jo logisk. Man tviholder jo på det kjente når man er i en så ny rolle som hun er. Det er jo likevel kjempedumt at hun fremstiller livet som så lyserosa og fluffy fortsatt - for det er vel så just ikke normen *sa dama som opplevde de første ukene som å være i fengsel* - Hun er jo et forbilde for mange.

Gammel 29-11-13, 11:36   #116
Guava

Guava sin avatar

Standard

Ja nettopp!

Gammel 29-11-13, 11:54   #117
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Men Che, også her er vi jo veldig forskjellige. Jeg levde på en rosa lykkesky i over 3 år etter første fødel. Til og med bæsjebleiene var rosa, og inni der ble jeg gravid og kvalm mens jeg ennå hadde babytvillinger å ta meg av. Noen får bare servert en merkelig hormonsammensetning etter fødsel uten at det er påtatt altså. Syns det er godt at disse historiene også kommer frem i lyset, for man kan faktisk føle seg litt rar når man hele tiden får kommentarer på at man nesten må gå på noe for å kunne være slik etter fødsel.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:04   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg var også ekstatisk, og jeg var heldig og var ganske sprek. Det er jo greit at det OGSÅ kommer frem, tross alt.

Gammel 29-11-13, 12:04   #119
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kort oppsummert kan man vel bare si at hun lever av å eksponere seg, og jobber for imaget hun vet selger. På godt og vondt. Jeg synes også det er litt trist, selfies i undertøyet er gjerne det uansett, men hver sin lyst.

Og jeg har venninner som omtrentlig har sett ut slik rett etter fødsel, og før fødsel, for den sags skyld, uten at det har vært noe galt med verken mor eller barn. Så den biten bekymrer meg ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:09   #120
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg var også ekstatisk, og jeg var heldig og var ganske sprek. Det er jo greit at det OGSÅ kommer frem, tross alt.

Ja, det er det! Med eldstemann var jeg så sliten at jeg gråt av utmattelse mesteparten av det første året, men minsten ble i den første tiden matet, og så sov han til neste runde. Da kunne jeg faktisk fint fått tid til å poste en selfie (om jeg hadde hatt lyst til det ), og kost meg og gledet meg over å ha fått baby. Med eldste, not so much. Da måtte jeg velge å spise eller gå på do, om han tilfeldigvis lukket et øye. Må bare være glad til at det var før selfienes tid.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.