Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 01:27   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Man blir nok ikke smartere av smarttelefon, men det hjelper ikke å unngå dem, heller. Noterer jeg meg.

Gammel 15-10-13, 09:07   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man blir nok ikke smartere av smarttelefon, men det hjelper ikke å unngå dem, heller. Noterer jeg meg.

Som Kirsebæret sier, så er det jo ikke vits i å kjøpe seg en ny dings for å høre på musikk når man allerede har en telefon med Spotify. Og om du mener en smarttelefon er en "stor, tung dings" lurer jeg på hvilken telefon du har vært borti. Min er slett ikke tung og jeg merker den knapt på armen. En arm-dings til å ha telefonen i koster nok mindre enn en ny MP3-spiller, uansett, og Spotify er jo gull verdt!
Jeg liker å ha en telefon med alt jeg trenger, i stedet for å ha ditt og datt separat.

At folk flest i dag sitter med nesa i telefonen ER et problem ja, jeg har jo hatt familiebesøk der flere har sittet med nesa i telefonen under hele besøket, eller sett på film sammen med folk som helst bryr seg mer om mobilen enn filmen, og det er ganske irriterende, spesielt på kino. Folk kan jo utvise normal folkeskikk selv om de tilsynelatende er helt avhengige av telefonene sine, vi har jo fått et zombie-samfunn! Men det betyr jo ikke at TELEFONENE er "teite", det er jo folk som er problemet. Telefonene er helt geniale, de.

Gammel 15-10-13, 06:03   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andreas: de refererer ikke til deg, men til han som det stod om i den avisartikkelen det ble linket til lenger opp her. Han som mente at internett ikke var kommet for å bli, eller noe slikt.

Jeg har ingen mp3-spiller, og tenker at det er tullete å kjøpe en ny dings når jeg har spotify på telefonen. Når jeg er ute har jeg plugger i ørene, og når jeg er på treningsrommet på jobb plugger jeg den i høytalerne som står der. Veldig praktisk.

Poenget mitt er vel egentlig at for meg erstatter smarttelefonen en del andre dingser. Det gjør den nok for ganske mange. Derfor er der mange som setter pris på de nye telefonene. De gjør hverdagen enklere.
Selvsagt kan man si mye negativt om dem også, det kan man om de fleste saker. Men for mange er plussene større enn minusene.

Gammel 16-10-13, 00:38   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du må innse at slaget er tapt, andreas. Smartfonene er kommet og du får oss ikke til å velge noe annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 01:38   #5
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og hva vekt angår: Jeg byttet ut en klapptelefon på 112 gram med en smarttelefon på 124 gram. De (svimlende) 12 grammene merker jeg fint lite til, gitt!

Gammel 16-10-13, 06:45   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner at du må ha et godt og innholdsrikt liv som klarer å bli så engasjert i hvilke telefoner folk velger.

Og jeg er enig med røkla; Hvorfor kjøpe flere dingser når man har en dings som fungerer? Det er mer miljøvennlig med bare en.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 08:50   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan se og forstå noen argumenter mot smarttelefonene (mot mobiltelefoner generelt, egentlig) , men akkurat den der med at de er så tunge, og at man bør kjøpe flere dingser framfor én, er jeg ikke helt med på, altså.

Men Andreas, ser du begge sidene i slike saker, eller ønsker du bare å fronte ditt syn og få fram at du syns at vi andre er litt dumme?

Gammel 17-10-13, 23:01   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men Andreas, ser du begge sidene i slike saker, eller ønsker du bare å fronte ditt syn og få fram at du syns at vi andre er litt dumme?

Dette spurte kirsebær deg om og det lurer jeg også på. Er du her fordi du vil vite hvorfor folk velger smart-telefoner, eller bare for å fortelle oss hvor dumme vi er som liker å ha en hel liten datamaskin med hele internetten i lommen til en hver tid?*

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 09:25   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ettersom smarttelefonen (iphone 4) min ikke var smart nok til å være vanttett, dessverre. Så nå lider jeg meg gjennom dagene med en låne-iPhone 3 fra jobben. Og sjelden har jeg merket hvor kjipt det er å nedgradere.

Snart blir det nyeste iPhone her igjen og alle hjerter gleder seg.

Gammel 16-10-13, 09:38   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, oi! Det er jo en vektforskjell på hele 41 gram der. Lurer på hvor mange minutter man shaver av mila om man løper med min vs din telefon.

Sikkert like mye som jeg shavet av på de fem kilometrene jeg løp i helgen med nye løpesko som var 60 gram lettere enn de gamle. Det vil si sånn ca. ingenting.

Gammel 16-10-13, 11:54   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser bok på telefonen. Og jeg vil IKKE snakke med fremmede på bane eller buss om morgenen. Absolutt ikke!

Gammel 16-10-13, 11:59   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg er en slik som gjerne snakker med fremmede, men fremmede er gjerne litt skeptiske til meg.

Gammel 16-10-13, 12:03   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en slik som gjerne snakker med fremmede, men fremmede er gjerne litt skeptiske til meg.

Høres kjent ut. tenk så hyggelig vi ville hatt det hvis vi møttes på bussen!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 12:35   #14
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Fremmede elsker å snakke med meg

Gammel 16-10-13, 13:11   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Bare fremmede? Ikke de som kjenner deg?

Gammel 16-10-13, 13:20   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er særdeles sjelden fremmede snakker til meg på tog og t-bane. Kanskje det er fordi jeg ser så skummel ut der jeg sitter med den übersmarte iPhonen min og leser bok, sjekker FB, leser epost og betaler regninger?

Gammel 16-10-13, 13:22   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg pleier å høre på musikk på bussen, men når noen setter seg vedsiden av meg tar jeg ut ørepluggene for å være mottakelig for konversasjon.

Gammel 16-10-13, 13:30   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg pleier å høre på musikk på bussen, men når noen setter seg vedsiden av meg tar jeg ut ørepluggene for å være mottakelig for konversasjon.

Jeg gjør motsatt, hvis jeg da ikke allerede har ørepluggene godt plassert i ørene. Turen til og fra jobb er min alenetid, det er da jeg får slappet av, kanskje tatt meg en liten lur eller lest i boken min. Med mindre jeg treffer kjentsfolk, da hender det jeg er sosial. Men aldri med fremmende.

Gammel 16-10-13, 13:37   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg er ikke fullt så åpen som jeg høres ut.
Jeg liker musikk. Og bok. Og egne tanker. Hvis den som har satt seg sammen meg ikke sier noe i løpet av de første 20 sekundene, så går jeg tilbake til min egen verden.
Jeg tar sjelden initiativet til å snakke selv, siden folk flest er skeptiske til fremmede som smiler og prater og sånn. :snålinger:

Gammel 16-10-13, 14:00   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kanskje det er fordi jeg ser så skummel ut der jeg sitter med den übersmarte iPhonen min og leser bok, sjekker FB, leser epost og betaler regninger?

Pfft, betale regninger er bare sååå 2009. Har dere ikke autotrekk på alt?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.