Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 22:51   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Etter min mening er det en grei serviettkake. Ikke ideell, men hvilken kake er vel det? Bare de kompakte og tørre. Verdens beste (verste) og Pavlova vil jeg si er uegnet. Kaker i serviett er kliss uansett. Jeg lager gjerne ROOM-kaka til korps, turneringer og stevner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 12:30   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, den går sikkert an å spise i serviett, hvis det ikke er altfor mye krem og bær på. Men for meg er det skikkelig bortkastet med serviettkakespising. Da er jo mye av vitsen borte. Kake skal spises på fint porselen, i små biter som en nyter skikkelig, og med te med sitronskive i stor fin kopp! Hvorfor kan vi ikke ha det på foreldrekaffe og håndballturnering liksom?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 22:53   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Går helt fint.

Takk, da rører jeg sammen nå.

Hyacinth: godt å høre!

Gammel 20-10-13, 13:11   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usj, jeg sliter virkelig med den matkulturen i norsk barneidrett. Vafler med sånn ca 50% sukker, pølser og brus?

Gammel 20-10-13, 16:48   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere skal se den oppskriften vi er pålagt å lage vafler etter til fotballaget.

Gammel 20-10-13, 18:00   #6
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dere skal se den oppskriften vi er pålagt å lage vafler etter til fotballaget.

At det var!? Er det noen som bestemmer innholdet i vaffelrøren din!? Og er det vanlig?

Gammel 20-10-13, 18:17   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

At det var!? Er det noen som bestemmer innholdet i vaffelrøren din!? Og er det vanlig?

Jeg har aldri opplevd det selv, men jeg har hørt at det forekommer.

Gammel 20-10-13, 21:18   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri opplevd det selv, men jeg har hørt at det forekommer.

Det er i og for seg greit, og jeg kan også levende forestille med at, gitt foreldregruppen, uten det så hadde det blitt en del uselgbare "usukrede grovspelt- og havrevafler".

Gammel 20-10-13, 16:57   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, hvis den er ca som den jeg har lagd for håndballen, så vet jeg at den er omtrent 75% vaniljesukker, sukker og smør.

Gammel 20-10-13, 17:04   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner at det er behov for en slags oppskrift, så man sikrer at røra er stekbar, men de kunne da jammen ha spadd frem en oppskrift som er sunnere enn hvetemel, masse sukker og masse smør. Herlighet.

Gammel 20-10-13, 18:40   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ganske vanlig tror jeg. Det idrettslaget mine gutter har vært med i, deler ut en oppskrift på "*****-vafler", som alle foreldrene skal følge når de leverer røre. Det syns jeg i og for seg er greit, for å sikre et noenlunde likt resultat, men de kunne jo virkelig valgt en litt mindre usunn og oppskrift. Jeg liker ikke sånne knallsøte vafler heller, så for meg er de definitivt ikke verd kaloriene. Jeg har ikke smakt på dem engang tror jeg.

Gammel 21-10-13, 21:33   #12
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Men nå avsporer vi folkens!

Jeg skulle bare fortelle at jeg har bakt denne gulrotkaka. Og mottatt mye mmmmm aaaaaahhhh og nammmmmm på jobben

(eller, ikke så egentlig, for jeg er veldig flink til å bake, men det var jo hyggelig at denne kaka ble så god som "alle" sier)

Gammel 21-10-13, 23:32   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kaka ble god og kunne fint spises fra serviett, men jeg reduserte toppingen og droppet bærene.

Gammel 25-10-13, 14:45   #14
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet jeg har muskatnøtt, men vet ikke om jeg har muskat. Same same?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:17   #15
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg vet jeg har muskatnøtt, men vet ikke om jeg har muskat. Same same?

Ja er det ikke det da?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 15:37   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg baker den gjerne som muffins, eller deler den opp i små stykker og sprøyter kremen på i en liten topp. Da er den fint spiselig fra serviett. Jeg har også laget den i rund form og festpyntet den. Alt funker. Veldig allsidig.

Gammel 25-10-13, 16:25   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg baker den gjerne som muffins, eller deler den opp i små stykker og sprøyter kremen på i en liten topp. Da er den fint spiselig fra serviett. Jeg har også laget den i rund form og festpyntet den. Alt funker. Veldig allsidig.

Har du str på rundformen og steketiden i hodet? Jeg har tenkt på at den hadde vært finere som rund og litt høyere til feiringer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:26   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Har du str på rundformen og steketiden i hodet? Jeg har tenkt på at den hadde vært finere som rund og litt høyere til feiringer.

Størrelse på formen er jo nokså valgfritt. Det blir for mye røre, men jeg lager bare muffins av resten. Og steketid, ja... Jeg steker til den er ferdig.

Gammel 25-10-13, 19:02   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har bakt i rund form for første gang i dag. Kaka skal kles med ostekrem og festpyntes. Steketiden var lik, for selv om formen var mindre er jo kaken høyere. Jeg brukte sprigform med hvitt fat fra Porsgrund, tror den er 24 cm, muligens 26.

Gammel 25-10-13, 20:29   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strålende, det er den jeg har, tror jeg. 24.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.