|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenEtter min mening er det en grei serviettkake. Ikke ideell, men hvilken kake er vel det? Bare de kompakte og tørre. Verdens beste (verste) og Pavlova vil jeg si er uegnet. Kaker i serviett er kliss uansett. Jeg lager gjerne ROOM-kaka til korps, turneringer og stevner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJoda, den går sikkert an å spise i serviett, hvis det ikke er altfor mye krem og bær på. Men for meg er det skikkelig bortkastet med serviettkakespising. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDere skal se den oppskriften vi er pålagt å lage vafler etter til fotballaget.
|
|
|
#6 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken
At det var!? Er det noen som bestemmer innholdet i vaffelrøren din!?
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Jeg har aldri opplevd det selv, men jeg har hørt at det forekommer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Det er i og for seg greit, og jeg kan også levende forestille med at, gitt foreldregruppen, uten det så hadde det blitt en del uselgbare "usukrede grovspelt- og havrevafler".
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg skjønner at det er behov for en slags oppskrift, så man sikrer at røra er stekbar, men de kunne da jammen ha spadd frem en oppskrift som er sunnere enn hvetemel, masse sukker og masse smør. Herlighet.
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenGanske vanlig tror jeg. Det idrettslaget mine gutter har vært med i, deler ut en oppskrift på "*****-vafler", som alle foreldrene skal følge når de leverer røre. Det syns jeg i og for seg er greit, for å sikre et noenlunde likt resultat, men de kunne jo virkelig valgt en litt mindre usunn og oppskrift. Jeg liker ikke sånne knallsøte vafler heller, så for meg er de definitivt ikke verd kaloriene. Jeg har ikke smakt på dem engang tror jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Trøtt
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenMen nå avsporer vi folkens!
|
|
|
#14 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg vet jeg har muskatnøtt, men vet ikke om jeg har muskat. Same same?
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg baker den gjerne som muffins, eller deler den opp i små stykker og sprøyter kremen på i en liten topp. Da er den fint spiselig fra serviett. Jeg har også laget den i rund form og festpyntet den. Alt funker. Veldig allsidig.
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Har du str på rundformen og steketiden i hodet? Jeg har tenkt på at den hadde vært finere som rund og litt høyere til feiringer.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Størrelse på formen er jo nokså valgfritt. Det blir for mye røre, men jeg lager bare muffins av resten. Og steketid, ja... Jeg steker til den er ferdig.
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Jeg har bakt i rund form for første gang i dag. Kaka skal kles med ostekrem og festpyntes. Steketiden var lik, for selv om formen var mindre er jo kaken høyere. Jeg brukte sprigform med hvitt fat fra Porsgrund, tror den er 24 cm, muligens 26. |
|
|
|
![]() |
|
|