Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 23:18   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh. I så fall har de skrevet feil på Waynes. Der står det "frappé" og man får denne iskaffen med krem og sjokolade og greier.

Og nå leste jeg at det er fordi det kun er Starbucks som har lov å bruke navnet Frappucino, de har trademerket det. Så da får man kun frappucino hos dem, resten av kaffebarene selger samme greia under navnet "frappé". Så da er det jo det samme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frappuccino

Gammel 26-05-13, 23:21   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå leste jeg at det er fordi det kun er Starbucks som har lov å bruke navnet Frappucino, de har trademerket det. Så da får man kun frappucino hos dem, resten av kaffebarene selger samme greia under navnet "frappé". Så da er det jo det samme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frappuccino

Men frappe er jo en gresk drikk etter en mer eller mindre stsndard oppskrift.

Jeg har aldri kjøpt det i Norge. Ser det selges, men aner ikke hva som er i den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:23   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri kjøpt det i Norge. Ser det selges, men aner ikke hva som er i den.

Jeg har kjøpt det av grekere og de har tilbudt enn både krem, iskrem og annet stæsj oppi uten at de bytter navn på drikken.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:24   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står i linken i innlegget mitt at det både kan være en gresk drikk OG en drikk fra Boston som er som en tykk milkshake, sannsynligvis går de fleste kaffebarer etter sistnevnte siden de ikke kan bruke ordet frappucino om iskaffene sine. Kort fortalt; bestiller du en frappé på en kaffebar, feks. Waynes, får du en iskaffe med feks. sjokolade, krem og diverse.

Gammel 26-05-13, 23:26   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står i linken i innlegget mitt at det både kan være en gresk drikk OG en drikk fra Boston som er som en tykk milkshake, sannsynligvis går de fleste kaffebarer etter sistnevnte siden de ikke kan bruke ordet frappucino om iskaffene sine. Kort fortalt; bestiller du en frappé på en kaffebar, feks. Waynes, får du en iskaffe med feks. sjokolade, krem og diverse.

Ja, det er vel derfor jeg aldri har gjort det. Jeg har bare drukket det i Hellas. Der er det ikke slik overhodet.

Gammel 26-05-13, 23:14   #6
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøvde bare for moro skyld for å ha drukket Starbuckskaffe liksom, men synes kaffe moccaen de har på favorittsjappa mi her i byen er bedre.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:23   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har ikkje smakt den enno, så eg kan ikkje uttale meg. :rurral:

Gammel 26-05-13, 23:26   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyachint: man snakker om kaffedrikker med masse stæsj i, siruper, krem, blendet osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:29   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hyachint: man snakker om kaffedrikker med masse stæsj i, siruper, krem, blendet osv.

Ah. :åpplyst: Takk! Det ser vel ikke ut som noe jeg kunne tenke meg. (Hver gang jeg kjøper kaffe på Newsmans spør de om jeg vil ha sirup i. Jeg synes ikke det høres godt ut med hasselnøtt- eller vaniljesmak i kaffen, så jeg har aldri forsøkt.

Gammel 27-05-13, 18:08   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ah. :åpplyst: Takk! Det ser vel ikke ut som noe jeg kunne tenke meg. (Hver gang jeg kjøper kaffe på Newsmans spør de om jeg vil ha sirup i. Jeg synes ikke det høres godt ut med hasselnøtt- eller vaniljesmak i kaffen, så jeg har aldri forsøkt.

Det er ikke godt med sirup i heller!

Gammel 26-05-13, 23:36   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Frapuccino er jo et ordspill på Frozen Capuccino. Hos Starbucks betyr det gjerne med smak og krem og sjokoladesaus- en milkshakeaktig kaffe. Mange steder i Norge selger de det de kaller Frappe, men det er ikke ordentlig Frappe slik som Hyacinth (og jeg) snakker om, det er Frozen Capuccino som de kaller Frappe. Iallefall har jeg tilgode å få servert en skikkelig Frappe her til lands, men mange har iskaffe som kan minne noe.

Hos Dromedar, der jeg gjerne går, selger de ikke Frappe, men de har Frozen Capuccino. Den er ala Starbucks, men mye, mye bedre på grunn av espressoen de har i. Og vanlijeisen. Men for meg slår ingen av disse variantene den Frappen man får i Hellas som er en veldig fin blanding av bittert og søtt og kjølende i varmen. Yummy!!

Gammel 26-05-13, 23:30   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mens jeg, derimot, ikke liker vanlig sort kaffe så jeg drikker bare sånne fancy snopekaffe-greier. En gang i skuddåret, vel og merke (må jo PRØVE å leve litt sunt).

Gammel 26-05-13, 23:32   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Husker en kaffebar jeg pleide stikke innom da jeg bodde i Oslo, de nektet å servere meg iskaffe uten sukker. Starbucks blir himmelen for dem.

Gammel 26-05-13, 23:32   #14
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg, derimot, ikke liker vanlig sort kaffe så jeg drikker bare sånne fancy snopekaffe-greier. En gang i skuddåret, vel og merke (må jo PRØVE å leve litt sunt).

Bare rundt 500 kalorier pr glass.

Gammel 26-05-13, 23:33   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg drikker fire kaffe hver dag, så jeg kan ikke ha masse melk og fløte i. Dessuten vil man etterhvert foretrekke svartere og svartere kaffe, tror jeg. Jeg likte latte en gang i tiden, men nå synes jeg det er skrekkelig og som å drikke en masse oppvarmet melk.

Gammel 26-05-13, 23:36   #16
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg drikker fire kaffe hver dag, så jeg kan ikke ha masse melk og fløte i. Dessuten vil man etterhvert foretrekke svartere og svartere kaffe, tror jeg. Jeg likte latte en gang i tiden, men nå synes jeg det er skrekkelig og som å drikke en masse oppvarmet melk.

2000 kalorier i døgnet bare fra kaffe. Da hadde du ikke behøvd å spise.

Jeg foretrakk svart kaffe tidligere, men foretrekker med litt melk nå som jeg har blitt gammel. Jeg synes til og med instant-kaffe kan være ok. Det syntes jeg ikke før.

Gammel 26-05-13, 23:49   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke enig. Jeg starter dagen med en halvliter beksvart, god kaffe, og drikker mer utover dagen..Jeg bruker bare kaffebønner som males til hver kopp, og skyr kapselmaskiner (det synes jeg er vond kaffe). Men skal jeg ha en dessertkaffe, eller skeie ut med kaffe, da kjøper jeg gjerne en dobbel latte (uten sukker). Frappucinoen hos SB er alternativ til milkshake, ikke alternativ til kaffe. Den greske varianten synes ikke jeg noe om. Det blir verken god kaffe eller god isdrikke.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:53   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker også kaffe hver dag, av og til opp til flere kopper om dagen, og har selvsagt melk i hver eneste kopp. Jeg er heller ikke så glad i latte sånn i hverdagen, men capuccino eller bare (god!) sort kaffe med lettmelk/h-melk i er et must. Det fine med sistnevnte er at da får kaffen passe temperatur også. Den, som så mye annet, smaker bedre når den er temperert og ikke glodvarm.

Men jeg har jo melk i teen også da .

Gammel 26-05-13, 23:57   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg drikker også kaffe hver dag, av og til opp til flere kopper om dagen, og har selvsagt melk i hver eneste kopp. Jeg er heller ikke så glad i latte sånn i hverdagen, men capuccino eller bare (god!) sort kaffe med lettmelk/h-melk i er et must. Det fine med sistnevnte er at da får kaffen passe temperatur også. Den, som så mye annet, smaker bedre når den er temperert og ikke glodvarm.

Men jeg har jo melk i teen også da .

Jeg har også ofte litt melk i. Men ikke masse, det var det jeg skrev. Jeg drikker ofte cappuccino, men liker også ren espresso og americano og bare vanlig kaffe med litt melk. Men ikke latte. Æsj. Bare melk.

Gammel 27-05-13, 07:32   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, ergo har jeg ikke noe på Starbucks å gjøre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.