|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Joda, hun sier så. http://www.vgtv.no/#!/video/63691/fo...suselt-forhold |
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Jeg vet det. Men du må se det. At nesen hennes ikke vokser seg kjempelang, skyldes ene og alene atr det dessverre er en myte at neser vokser når folk lyver.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#4 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Så kan det vel diskuteres om en hver advokat er blottet for moral og empati, når man prøver å forsvare sin klient selv om man vet/mistenker at klienten sin er skyldig.
|
|
#6 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er da svært sjelden at vi ser advokater tale klientens sak på denne måten. Kan man forvente å få en advokat som prosesserer i media, sverter småjenter og lyver i et rettsamfunn?
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg skal ikke svartmale advokatyrket generelt, men advokater er vel ikke akkurat de som er kjent for å være mest opptatt av etikk og moral? Heller mer opptatt av høye lønninger blant annet..?
|
|
#8 |
|
Kan tituleres
Jeg ser at jeg var uklar. Det jeg mente er at det er forskjell på å gjøre jobben sin innenfor rettssalens vegger, og hvordan man uttaler seg om saken i media. At hun i rettssalen må gjøre det hun må, har jeg ikke noe annet enn forståelse for, men det er mange måter å forholde seg til media på, og hun har ofte valgt å ordlegge seg som om alt Øygard sier også er hennes personlige oppfatning, og hun har gått hardt ut mot jentas troverdighet og moral også når hun snakker til media. Det er mulig å uttale seg til, og svare på spørsmål fra, media, men samtidig gjøre det klart at det er klientens ord man snakker med, ikke egne. Det er det jeg synes at MYL gjør dårlig i denne saken.
|
|
#13 |
|
Kan tituleres
Det ville egentlig forklart ganske mye, men det ville jo vært karrieremessig selvmord for hennes del hvis det kom frem, eller kunne spekuleres i, at hun med hensikt har sagt noe som skader saken til klienten.
|
|
#14 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg blir kvalm og sinne av både Øygarden og forsvareren. For min del holder det ikke å si at hun bare gjør jobben sin. Det er mange måter å gjøre en jobb på, og slik hun holder på synes jeg faktisk hun har synket helt ned på hans nivå.
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg synes også det er betenkelig å kjøre "hun-er-en-liten-tøs-forsvar" uansett om hennes jobb er å forsvare klienten. Det er diirekte uetisk og ganske stygt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#17 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er en dårlig sammenligning, jeg vet, men det blir som om forsvareren til ABB skulle si at alle på øya la opp til det. Det finnes flere måter å gjøre en god jobb som forsvarer.
|
|
#18 |
|
villende
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva som går igjennom hodet til MYL nå. Hvis hun faktisk tror at ordføreren er skyldig og bare følger "ordre", dvs. den taktikken han ønsker at hun skal bruke, så må hun ha det ganske kjipt. |
|
|
![]() |
|
|