Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 19:45   #101
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Ja, jeg plukker ut alt som minner om selleri (både stang og rot).
Også blir jeg VELDIG fort mett av fårikål, sodd og supper.

Gammel 29-01-13, 19:50   #102
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sopp, tomat og sylteagurk kommer ikke inn i min munn

Det er mye mere også, men da blir lista så lang

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 19:51   #103
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Ja.

Du er alltid like meddelsom, du, Jane.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:25   #104
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er masse jeg ikke spiser, men jeg klarer å få ned det meste om jeg er i selskap. Selvsagt spiser jeg ikke mye om det er noe jeg ikke liker spesielt godt.

Det eneste jeg ikke spiser er reker(og andre typer skalldyr) fordi jeg ikke tåler det. Det er lettere å takke nei når man er allergisk enn fordi man ikke liker.

Gammel 29-01-13, 20:30   #105
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser i grunn alt. Innmat vet jeg ikke om jeg liker, for det har jeg aldri blitt utsatt for. Men skal innrømme at det høres ekkelt ut. Jeg var et altetende barn også og synes fremdeles nye smaker er veldig spennende.

Forresten, jeg smakte kråkebolle i Frankrike en gang og det smakte skikkelig høgg. Men det er jo sjelden man blir servert noe sånt.

Gammel 29-01-13, 20:30   #106
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av tilbehør spiser jeg det aller, aller meste. Spiser alt grønt, elsker grønnsaker über alles og er villig til å prøve alt nytt. Men jeg spiser ikke gris (noe særlig), fugl eller vilt. Får jeg dette servert spiser jeg tilbehør og trives med det.

Gammel 29-01-13, 20:33   #107
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rører ikke blodmat eller innmat, ikke på vilkår om jeg klarer det. Det er faktisk så ille at jeg ikke engang takler leverpostei. (Annet enn type søt gutt på gul boks, for det har vel knapt vært innom ei lever på turen fra fabrikken.)

Sushi, lutefisk, rakfisk, gravet fisk og sild og skjell + kaviar av ymse slag syns jeg smaker høgg, men skal vel klare presse det ned om dette er hva jeg får servert, for å være høflig.

En gang i mitt liv har jeg fått servert ekte Beluga-kaviar, spesialimportert fra Aserbadjan, eller deromkring, og dette, med tilbehør var det eneste som ble servert.

Her snakker vi fiskeegg til gud vet hvor mange tusen kroner kiloen. Jeg tok en kjeks, la på rikelig med rømme, løk og hakket høneegg, en passe høflig stor dæsj med grå, ekle, fiskeegg, akkurat så lite jeg slapp unna med for ikke å fornærme verten, åpna munnen, putta hele greia inn, dytta kaviaren ned i svelget og forsøkte unngå tygge den - fytti katta for en ekkel følelse når de egga poppa i munnen, for ikke å snakke om smaken...

Jeg tror jeg led meg gjennom fem slike kjeks, da var grensen for høflighet nådd for min del. (Gubben min reddet, til gjengjeld, familieæren ved å gafle innpå. )

Aldri noen sinne har vel uttrykket "kaste perler for svin" vært mer dekkende.

Sist redigert av Inagh : 29-01-13 kl 21:42.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:35   #108
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig mye jeg ikke spiser. Veldig mye. Jeg har et veldig problematisk forhold til mat.

Sopp og fiskepudding og alle former for blåskjell, østers og sånt, det er det mest uaktuelle av alt.

Ellers så smaker jeg på fisk hvis jeg må. Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe gryterett eller lapskaus i en kantine. Jeg må se hva jeg spiser. Slintrete kjøtt brekker jeg meg av.

Og risengrynsgrøt er ekkelt pga konsistensen. Alt med klumper.

Egg må være blandet, altså omelett eller eggerøre.

Generelt småspist på all mat.

Gammel 29-01-13, 20:43   #109
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, men det er noe helt annet. Jeg virkelig greier ikke å spise banan. Jeg er bananofob. Jeg flytter meg på t-banen om folk flekker opp en banan på nabosetet. Jeg spør på forhånd om det er banan i bløtkaker for å slippe å måtte spytte den ut om det er det. Det går bare ikke.

Åh, en til som meg.

Pga allergi er alt av sjømat utelukket, men ellers utstår jeg ikke honning (uansett type), synes hvitløk er djevelens verk (får brekninger av sterk smak av hvitløk) og er ikke glad i rare oster, men får da ned en bit eller to om det trengs for høflighets skyld.
Jeg sliter også litt med mat med glatt og tykk konistens som f. eks yoghurt, pannacotta og smoothie, men det er konsistensen, ikke smaken.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:47   #110
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom på mølje. De hadde møljefest på skolen jeg jobba på før og det lukta fisk og tran i gangene i tre uker etterpå.

Og sushi. Det frister ikke å smake på rå fisk.

Gammel 29-01-13, 21:14   #111
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kresen, men liker alt av grønnsaker og frukt og bær.

Jeg spiser ikke fisk, pateer, synlig fett på kjøtt, sjømat, mørkt kjøtt fra kylling/kalkun, kylling i baguetter (kan få med mørkt kjøtt og slintrer og aller verst; brusk), innmat, alt for rått kjøtt, helst ikke kjøtt med bein (men det kan gå, så ingen krise), svært lite kjøttpålegg, lite lam, egg kun i blandet form (eggerøre, omelett, kakket speilegg stekt på begge sider), ikke brunost ol. Og sikkert mye annet.

Jeg er en drøm nå i forhold til i min oppvekst, og det er stadig nye ting jeg liker. Siste året har jeg helt uventet har jeg begynt å like blåmuggost!

En del av det jeg har ramset opp over kan jeg spise hvis jeg får det servert, men ville ikke laget det selv. Derimot sleit jeg ganske mye da jeg fikk servert en nydelig tallerken med hakket egg, hakket rødløk, hakket rødbete, keps, kaviar og rømme. Jeg har sittet i bryllup og forsøkt å svelge mat men ikke fått det til etter flere forsøk, livredd for å brekke meg. Det er ikke så artig.

Også er jeg lei av alle som vil vise meg hvor digg reker er, hvis jeg bare prøver enda en gang. For meg er reker det samme som insekter, bare at de lever under vann. Likheten er faktisk slående.

Gammel 29-01-13, 21:41   #112
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg plukker ut selleri, men spiser det i pent selskap. Spørs hvem jeg er å spiser hos. Hos svigermor plukker jeg dem ut, mens jeg spiser dem hos personer jeg kjenner mindre eller på restaurant o.l. Samme med champingonger, men de sliter jeg mer med å spise. Det er konsistensen på dem som er så kleppheslig, de er glatte på tennene og sklir ned halsen.

Det eneste (?) jeg takker nei til er elgkjøtt. Sist jeg spiste det kastet jeg opp etterpå.

Gammel 29-01-13, 22:01   #113
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser ikke innmat eller blodmat. :grøss:
Snegler og rå kråkebolle har jeg smakt, og tror ikke jeg kommer til å gjenta det heller.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:50   #114
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Rakfisk, gravlaks, sjokoladepålegg, krabbe, rogn, sild. Jeg tror det er omtrent det.

Gammel 29-01-13, 22:50   #115
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Norsk lynghonning? Enig. Men blanke, rennende, greske honningtyper smaker jo sirup? Gresk yoghurt med honning er jo mye av grunnen til å reise til Hellas.

Gresk honning har jeg ikke smakt, men jeg mener det samme om den danske og norske. Dessuten liker jeg ikke sirup heller.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:52   #116
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Alt går i grisen, men det er ikke alt jeg er like begeistret for.

Jeg reagerer nok oftere negativt på dårlig tilberedt mat enn jeg gjør på spesielle råvarer eller retter.

Gammel 29-01-13, 23:01   #117
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Stangselleri og rakfisk. Men til og med det kan jeg spise om det gleder noen. Er jeg det minst kresne mennesket i verden?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:03   #118
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Stangselleri og rakfisk. Men til og med det kan jeg spise om det gleder noen. Er jeg det minst kresne mennesket i verden?

Våger å klatre opp på pallen med deg. Jeg knasker stangselleri fordi det er godt.

Gammel 29-01-13, 23:04   #119
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en masse ting jeg vanligvis ikke spiser, men om jeg er nødt så går det nok ned likevel.

Melkemat f.eks. unngår jeg fordi kroppen min reagerer negativt på det. Om det er laget på laktoseredusert melk så går det bra. Men f.eks. grøt, is, hvitsaus, kremkaker, sjokolade - nei, det er ikke noe godt faktisk.

Mølje, lever, rogn, fylte torskemager, torsketunger, oksetunger, kjøtt og bein - bring it on!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:09   #120
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Våger å klatre opp på pallen med deg. Jeg knasker stangselleri fordi det er godt.

Du synes ALT er knaskegodt?! :bøyermegistøvet:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.