Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Setter du pris på pent innpakkede gaver?
Jeg er opptatt av å pakke inn gaver pent selv, og setter pris på å motta pent innpakkede gaver 77 39,69%
Jeg er opptatt av å pakke inn pent, men bryr meg ikke om hvordan gaver jeg mottar ser ut 16 8,25%
Pakker inn litt tilfeldig selv, men jeg setter pris på å motta pent innpakkede gaver 48 24,74%
Jeg er ikke opptatt av innpakningen på gaver jeg gir og får 40 20,62%
Jeg bruker masse tid på innpakking av gaver og blir lei meg over å få stygt innpakkede gaver! 1 0,52%
What? Finnes det noen som bryr seg om noe så overfladisk? :sjokk&vantro: 12 6,19%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 10:52   #101
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg syntes ikke synd på ham for den marsipankaka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 13:25   #102
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis jeg hadde bursdag i desember og primært fikk julepynt innpakket i julepapir, ville jeg blitt dritsur.

Som voksen bryr jeg meg ikke så mye, men som barn syntes jeg at det var skikkelig stusselig å bare få julepapir på bursdagsgavene mine. Sammeslåtte gaver er fremdeles ikke gøy.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 13:26   #103
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Sammeslåtte gaver er fremdeles ikke gøy.

Med mindre det er avtalt da.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 13:39   #104
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nevøen min har bursdag 1. juledag og er helt klar på at han ønsker bursdagspresang uten julepapir. Så det er vi nøye på.

Med en slik fødselsdag så blir det aldri barnebursdag på selve dagen, men vi i familien forsøker å gjøre familieselskapet så bursdagsaktig som mulig (knusing av pepperkakehus er en tradisjon som kanskje ikke er helt bursdagsaktig ). Barneselskapet har han enten før eller etter jul.

Gammel 28-12-12, 13:43   #105
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke jeg ser spesielt opptatt av det, nei. Jeg hever jo øyenlokkene litt hvis jeg får en gave pakket inn i dopapir eller to ulike typer julepapir, men ellers går det meste greit. Selv prøver jeg av og til å matche sølvbåndet med sølvmønsteret i papiret, f.eks, men som regel tar jeg det jeg har.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 19:25   #106
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er fint og evner å sette pris på innsatsen. Selv er jeg fullstendig elendig og jeg ser at flere av dere sikkert nok hadde blitt fornærmet. Jeg kan komme på å bruke julepapir til bursdager i juli og fryseteip om det er det jeg finner. Og da har jeg vært flink for jeg har faktisk pakket det inn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 19:31   #107
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De "koseligst innpakkede" bursdagsgavene jeg fikk som barn og ungdom, var fra den ene tanta mi: En penge i hånda, ikke antydning til hverken kort eller konvolutt, og et litt småstresset ansiktsuttrykk som beklaget at det ikke var konvolutt rundt. :lett å behage:
Nå, mange år etter, så er jo det den eneste bursdagsgaven jeg husker hvordan (ikke) var pakket, nettopp fordi tantes gave alltid skilte seg ut.

Gammel 28-12-12, 20:20   #108
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig greit å bli gjort oppmerksom på dette med innpakningspapir jul og bursdag. Det skal jeg ta med meg videre!

Gammel 28-12-12, 20:38   #109
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Veldig greit å bli gjort oppmerksom på dette med innpakningspapir jul og bursdag. Det skal jeg ta med meg videre!

Jeg har bursdag 20 desember og har aldri tenkt på dette!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 21:56   #110
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg liker å gjøre meg skikkelig flid med ensfarget papir og bånd/klistremerker/merkelapper i en kontrastfarge. Det er hyggelig å få pene pakker, men selvsagt ikke noe must.

Det jeg stusser litt over, er at folk flest ikke tar seg bryet med å pakke inn bursdagsgavene til mannen min i noe annet enn julepapir. Han er født på lille julaften. Halve slekta vår har bursdag i jula, og de får alltid ikke-julepapir på pakkene fra meg.

Veldig enig med deg der! Har niese med bursdag i desember. Da blir det aldri julepapir fra meg.

Gammel 30-12-12, 02:37   #111
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninnen min har bursdag lille julaften og hun er nøye på at hun ønsker et skille mellom bursdag- og julegave. I år fikk hun bursdaggaven innpakket i aliminiumsfolie, det var det jeg hadde. Fordi jeg hadde brukt opp gråpapiret til julegavene. Men den var med pent rosa silkebånd da, den skal jeg ha.
Jeg prøver å pakke inn pent, i alle fall at papir med sølv i seg har sølvbånd og med gull har gullbånd. Svigerinnen min gav de lekreste gavene prebarn, nå er det nillepapir. Så til henne er jeg ekstra nøye, endelig er det jeg som har overskudd til å pakke pene gaver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 02:37   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært bevisst på å bruke vanlig gavepapir på bursdagsgavene til de jeg kjenner som har bursdag i desember og januar, fordi jeg synes det er en hyggelig gest å gjøre. Men hvis det eneste jeg har i hus er julepapir, så går jeg ikke ut og anskaffer en rull med nytt gavepapir der og da, i frykt for å fornærmere noen. (Jeg har vel i grunnen aldri kommet på tanken om at noen skulle bli fornærmet over å få en gave av meg ...) Da bruker jeg heller det julepapiret jeg har for hånden.

Jeg kjenner at jeg fortsatt vil praktisere det samme som jeg gjør i dag, selv etter å ha lest denne tråden: hvis folk velger å bli snurt over fargen på gavepapiret, så er det mer deres problem enn mitt, kjenner jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 03:40   #113
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter pris på pent innpakkede gaver, og syns det er veldig koselig å pakke inn pene gaver.

Gammel 30-12-12, 07:21   #114
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er koselig å gi fra meg pent innpakkede gaver. Jeg bruker gjerne gråpapir, fine sløyfebånd og (ideelt sett) hjemmelagede kort. Som småbarnsmor blir de ikke så pene for tiden som jeg ideelt kunne ønske, og jeg rekker ikke å legge merke til hvordan de vi får er innpakket.

Gammel 30-12-12, 07:23   #115
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Dette er jo selvfølgelig bare min personlige mening, og brødrene mine som har bursdag omtrent samtidig med meg bryr seg sikker ikke. Men jeg synes det er kjedelig nok å ha bursdag rett ved jul, og setter stor pris på at folk kan skille mellom en julegave og en bursdagsgave.

Det er minst like kjedelig å ha bursdag på nyåret. Null feststemningen og verken gaver eller innpakningspapir

Gammel 30-12-12, 10:56   #116
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er minst like kjedelig å ha bursdag på nyåret. Null feststemningen og verken gaver eller innpakningspapir

Ja det vil jeg tro er litt stusselig det og.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:58   #117
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er igrunnen noe trist med alle bursdager. Sommerferien, da er jo alle bortreist. Mai, da kan en risikere å få norske flagg på papiret og konkurrere med nasjonaldagen. Mye fælt i verden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:51   #118
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det er igrunnen noe trist med alle bursdager. Sommerferien, da er jo alle bortreist. Mai, da kan en risikere å få norske flagg på papiret og konkurrere med nasjonaldagen. Mye fælt i verden.

Og som desemberbarnet vårt kommenterte til oss (som begge er født i mars) en gang, så er det jo litt sørgelig for oss at når bursdagen er overstått, er det kjempelenge igjen til jul!

Gammel 30-12-12, 11:52   #119
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt februarbarn er sur på oss fordi fødselsdagen hennes nesten alltid havner i vinterferien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:52   #120
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har bursdag i påsken, annet hvert år, og da er det påskekyllinger og fjær over alt. I verdens rikeste land.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.