|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?
Nytt punkt:
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 23-12-12 kl 00:25. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Egentlig har jeg bare mest lyst til å ligge an, på sofaen med verdens beste hjemmelagede konfektlikør i et lekkert lite glass. Mens jeg minner meg hvorfor jeg hvert år bestemmer meg for å starte før, gjøre masse koselige hobbyting med ungene, lage konfekt... Lave skuldre.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sengene er skiftet på og pepperkakehuset pyntet.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Siden i går har jeg fått mer oversikt. Svigermor blir ferdig med kjøkkenet i dag, og de har montert pepperkakehuset i går. De skal bake noen pepperkaker også i dag, og alt dette skal pyntes mens jeg handler inn mat, en hvitskjorte til lillebror, og de siste julegavene som gjenstår til eldste i ettermiddag. Jeg har funnet fram min splitternye teflonduk til spisestuebordet i stua, og har fått handlet en stor julestjerne + 3 amaryllis. Smårydde gjorde jeg også i går + tok på plass hauger av klær. Sist redigert av Dronningen : 20-12-12 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Dette gjenstår: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Har ryddet barnerommene og sydd juleduk. Føler meg veldig flink.
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Hvor dårlig husmor er man på en skala fra en til 10.000 når man ikke har noen liste?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Dårlig husmor trenger man ikke være. Men å være en dårlig forumbruker er jo mye verre.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Jeg har ingen liste, men jeg har en anelse om hva som må gjøres, og jeg har ikke gjort noe. Det er leeeeeeenge til julaften. :i fornektelse: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Vi reiser bort, men er helt i rute med alt. Mangler kun å pakke til vi reiser i morgen. Deilig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?(Helge)vaska hus!
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Altså, jeg har nesten alle gavene til barna klart, har pepperkaker og kokostopper, og har plukket juletre i egen skog og satt til akklimatisering i vindfanget. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Det går framover! Nå mangler vi bare en litt skikkelig helgevask i heimen, å sette sammen og pynte et pepperkakehus (outsources til ungene, med 2000-modellen in charge), skifte på sengene, handle ferskvarer, kjøpe et juletre og kosepynte litt.
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Alle julegaver i hus!
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Når vaskehjelpen har gjort seg ferdig i dag, så gjenstår å:
|
|
|
#20 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?Nå mangler bare helgevasken, og deretter pynting. Handling av mat etc ble gjort igår, alle gaver i hus, men må pakkes inn....., innhold til julestrømper er også i hus. Også har jeg lyst på noen røde tulipaner. |
|
|
|
![]() |
|
|