Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 14:58   #101
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

http://www.finn.no/finn/realestate/l...=0&keyword=son

Så kan jeg jogge bort til deg på hvitvin.

Den der er ikke i Son, altså. Den er på Kroken. Det er absolutt null, niks og nada som skjer der. Fin strand, men du må ha bil til alt annet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:09   #102
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Østfold er billigere enn Son:

http://www.finn.no/finn/realestate/l...1&areaId=20023

http://www.finn.no/finn/realestate/l...1&areaId=20024

http://www.finn.no/finn/realestate/l...4&areaId=20021

..ellers er det massevis i Østfold hvis du vil ha ferskvann i steden for salt.

Gammel 11-12-12, 15:11   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Den der er ikke i Son, altså. Den er på Kroken. Det er absolutt null, niks og nada som skjer der. Fin strand, men du må ha bil til alt annet.

Det tar ikke mer enn 30 minutter å sykle inn til Son da. :har googlemappet: Det er 6,5 km.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:26   #104
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Jada, klart du KAN sykle. Men du sykler ikke den turen der for å ta en øl eller en is, altså
Det er ikke akkurat en rett vei uten laaaaaange bakker.
Jeg bor uti der, så I know...

Gammel 11-12-12, 15:34   #105
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okeida.

Men som feriested syns jeg det er greit å bo 5-6 kilometer unna et sentrum, da har man litt større valgfrihet enn om det er en halvtimes kjøretur. Men den meget maritime lå fint til, da er det bare 2.5 m unna.

Gammel 11-12-12, 15:38   #106
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Kan kapteinen kjøpe deg ut av den hytta dere har og ha den som særeie? Så tar du pengene og betaler ned på huslånet, han betaler samme beløp (for jeg regner med at det fortsatt er litt igjen da). Hvis dere så fortsetter å betale det samme på lånet som i dag, har dere god tid til å se etter drømmeboligen i nabolaget.

Vinterhytta er primært hans, fra svigerfars bo. Vi er litt ensporet.

Skjebergskilen er kjempefint, vi så på den, men den ligger liksom ikke på svabergene. Jeg har vært der litt, og det føles veldig som at man bare nesten er ute i skjærgården. Innlandshytte/innsjø er ikke aktuelt, og heller ikke noe som ikke ligger to-tre rekker inn fra vannet. Eller hyttefelt.

Jepp. Ekstremt kresen. Men jeg tror egentlig vi skal finne noe hvis vi tar tiden til hjelp. Spørsmålet er om vi vil. Noen av disse, inkl. Lindøya og Bleikøya, har ligget lenge ute. Det er ikke nødvendigvis lett å selge i en fei.

Apan, jeg tror vi hadde ønsket å bruke den mye i helgene. Det er ferien som er problemet. Samt at helger fyller seg fort opp med fotballkamper og bursdager og whatnot.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:41   #107
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Apan, jeg tror vi hadde ønsket å bruke den mye i helgene. Det er ferien som er problemet. Samt at helger fyller seg fort opp med fotballkamper og bursdager og whatnot.

Ja, jeg er enig. Og de helgene som da er igjen, har vi ikke så ofte lyst til å reise bort.

Jeg vil virkelig ikke anbefale Lindøya, Bleikøya etc hvis dere ikke nærmest har tenkt å bo der ute store deler av sommerhalvåret, eller i alle fall store deler av ferien. Det er liksom det som er greia der ute, og jeg oppfatter det nesten litt som om det er forventet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:42   #108
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg er enig. Og de helgene som da er igjen, har vi ikke så ofte lyst til å reise bort.

Jeg vil virkelig ikke anbefale Lindøya, Bleikøya etc hvis dere ikke nærmest har tenkt å bo der ute store deler av sommerhalvåret, eller i alle fall store deler av ferien. Det er liksom det som er greia der ute, og jeg oppfatter det nesten litt som om det er forventet.

Det er min erfaring med øyhyttene også.

Gammel 11-12-12, 15:43   #109
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men er man i grei kjøreavstand til Oslo kan man jo kjøre inn på fotballkamper og bursdager. Vi tenker hvertfall å gjøre det sånn, samt være flinke til å ta med små venner ned på hytta.

Jeg har tilgang på hytte i Sjebergkilen også, men helt ytterst på en av øyene. Det er noe annet enn inne i bukta, du har rett i det. Derifra hadde jeg aldri orket å kjøre inn og ut til Oslo. Jeg tror grensa går ved Moss for min del.

Gammel 11-12-12, 15:48   #110
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jeg ikke enig i, altså. De jeg kjenner som har hytte der ute bruker dem vel så mye til dagsturer, både ettermiddager og på helgedager. Og ingen av dem bor der ute hele sommeren. Selv om det sikkert er mange som gjør det også. Noe av det som er fint er jo nettopp at det er mulig å svippe ut, uten at du trenger å bruke hele helgen, eller hele dagen, for den saks skyld.

Men det er et poeng å bruke en del tid på å finne en hytte som har en fin og skjermet beliggenhet. Jeg syns det er mange av hyttene der ute som ligger alt for trangt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:49   #111
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Noe av det som er fint er jo nettopp at det er mulig å svippe ut, uten at du trenger å bruke hele helgen, eller hele dagen, for den saks skyld.

Ikke hvis du er avhengig av ferjene.

Gammel 11-12-12, 15:51   #112
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er jeg ikke enig i, altså. De jeg kjenner som har hytte der ute bruker dem vel så mye til dagsturer, både ettermiddager og på helgedager. Og ingen av dem bor der ute hele sommeren. Selv om det sikkert er mange som gjør det også. Noe av det som er fint er jo nettopp at det er mulig å svippe ut, uten at du trenger å bruke hele helgen, eller hele dagen, for den saks skyld.

Det kan godt hende det varierer fra nabolag til nabolag der ute også. Det jeg har reagert på ift den hytta vi har vært involvert i, er at det ligger en så klar forventning fra naboer at man skal bruke den så og så mye, og det er helt umulig å forstå at man ikke kan ønske å være der hele tiden.

Jeg synes generelt vi har brukt veldig mye tid når vi har skullet dit, det er nærmest mer lettvint å ta en svipptur til hytta familien har sør for Strømstad. Timing med ferje, timing med kø, ferje hjem etc har fremstått som svært lite lettvint for meg, men det er nok enklere med eldre barn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:52   #113
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg mener så mye, egentlig, jeg ville jo bare reist bort pengene.

:can't put a price on the world:

Gammel 11-12-12, 16:12   #114
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise bort pengene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 17:59   #115
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, hvis dere leier ut en leilighet på Frogner så tror jeg dere skal ha penger fra leieinntekter både til å leie en fin sommerhytte et par uker om sommeren, og resten på en lavish ferie.

Gammel 11-12-12, 18:13   #116
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er med Storm her. Jeg synes hytte er skumle greier investeringsmessig, og to hytter ville derfor vært langt utenfor min komfortsone. Da ville jeg i det minste vurdert å kjøpe sommersted i Florida eller noe sånt, som er i et helt annet marked, og hvor det også potensielt er mulig å få en cash flow av investeringen, dersom det er egnet for utleie.
.

*har ikke lest alle svarene*

Men denne signerer jeg.

Dere har allerede hus og ei hytte? Ja?
Jeg ville ha investert i en leilighet og leid ut denne. Å investere i en leilighet i sentrale strøk for utleie tror jeg innebærer liten risiko.
Leieinntektene kan gå rett inn på reisekonto. Dere må betale 28% skatt av leieinntekter - evt. utgifter dere har i forbindelse med leiligheten. Den dagen dere selger må dere betale 28% skatt av overskuddet - utgifter ved salg.
Pengene er investert, men sitter "løst" om dere skulle trenge de på ett senere tidspunkt.

Gammel 11-12-12, 20:10   #117
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan man leie ut en 2-roms for i vårt strøk, da, Storm? 9-ish?

- No. 4 -
Gammel 11-12-12, 20:16   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor vil du leie ut i ditt strøk? Er det ikke bedre med noe sentralt, et sted der barna kunne tenke seg å bo som studenter/dere selv som studenter?

Gammel 11-12-12, 20:23   #119
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nei, det var hvis vi skulle kjøpe noe med utleiedel.

- No. 4 -
Gammel 11-12-12, 20:25   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Denne, f.eks.

(Jeg tuller, altså. Veldig.)

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.