Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du Skappel-genseren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor begeistret er du over Skappelgenseren?
1 - lite begeistret 100 43,29%
2 46 19,91%
3 44 19,05%
4 29 12,55%
5 - veldig begeistret 12 5,19%
Deltakere: 231. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-12, 20:55   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Den ser jo fullstendig formløs og lefsete ut. Den er sikkert deilig og varm og kan passe hjemme i sofakroken, men aldri i verden om jeg hadde gått utafor døra med noe sånt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 21:46   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

4.

Jeg liker den, og ser for meg at det nok blir en sånn en på pinnene etterhvert. Har aldri strikket en genser i hele mitt liv, men siden denne ikke ser ut til å være spesielt innviklet, tror jeg at jeg skal få til en sånn.

Gammel 06-09-12, 22:02   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå innser jeg det, jeg har blitt for gammel, jeg skjønner ikke moten lenger.
Jeg har blitt moren min med andre ord, også jeg som skulle bli sånn kul mor.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 22:02   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Gammel 06-09-12, 22:03   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ikke alle kan være Dorthe, veit du.

Gammel 06-09-12, 22:13   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Inni hodet mitt er jeg det, inni hodet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:51   #7
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Ikke alle vil være Dorthe heller.

Gammel 07-09-12, 09:04   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Ikke alle vil være Dorthe heller.

My point exactly.

Gammel 06-09-12, 22:27   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne sikkert hatt en slik for å hive over seg på sene sommerkvelder forran bålpanna.
Gir den 3.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:27   #10
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Den ser god ut. Men som liten og tjukk vil jeg se ut som et telt.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:39   #11
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Om jeg bare skal svare på om den er fin, så synes jeg det; på slanke damer.

Kunne aldri ramlet meg inn å ha den selv, da jeg ser utrolig stor og klumpete ut i slike plagg.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 09:10   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Om jeg bare skal svare på om den er fin, så synes jeg det; på slanke damer.

Ser flere skriver det samme, og jeg skjønner ikke dette, jeg. Hvorfor skal man kle for store klær bare fordi man er slank?

Gammel 07-09-12, 09:15   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser flere skriver det samme, og jeg skjønner ikke dette, jeg. Hvorfor skal man kle for store klær bare fordi man er slank?

Vi har sett for mykje Trinny og Susannah. Men seriøst: Når en ikkje er så veldig slank er det oftast mest kledelig å kle seg smalere. Smal topp med jakke over til dømes. Og sjølvsagt v-hals. Alltid v-hals. Og når eg snakke om kledelig for min egen del så likar eg å kle meg slik at eg ikkje ser enda større ut enn eg er.

Gammel 07-09-12, 09:19   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi har sett for mykje Trinny og Susannah. Men seriøst: Når en ikkje er så veldig slank er det oftast mest kledelig å kle seg smalere. Smal topp med jakke over til dømes. Og sjølvsagt v-hals. Alltid v-hals. Og når eg snakke om kledelig for min egen del så likar eg å kle meg slik at eg ikkje ser enda større ut enn eg er.

Jepp, jeg er helt med på den - men skjønner ikke helt hvorfor det skal være annerledes for slanke. Generelt synes jeg stort sett alle kler å kle seg litt figurnært. Antakelig er jeg for gammel (og for skadd av 80-tallets "one-size-fits-all") til å greie å se det fine i denne Skappel-aktige moten.

Gammel 07-09-12, 10:34   #15
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Nei, altså, det er jo bare en personlig preferanse og ikke noe orakelsvar.
Men det er noe med at inni en slik stor genser så vil man på et vis se en slankere siluett (og slanke bein, en liten skulder som stikker ut).
Det gjør noe med synsinntrykket.

Jeg er ikke veldig tjukk, men er over 180 cm høy, og har brede skuldre. Jeg bygger på en måte bare ut en slik genser, selv om den selvsagt er større enn meg.
Mitt stakkarslige forsøk på å forklare. Må tilføye at jeg snakker om meg her, det er ikke sånn at jeg reagerer viss en som ikke er veldig slank bruker denne genseren, virkelig ikke!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 11:52   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg synes ikkje nødvendigvis slank/overvektig er saken her, men meir kort/lang. Eg er relativt kort (165 cm) og relativt slank, og den gensaren ville sett ut som eit telt på meg. Særleg ettersom eg har lang rygg og korte bein. Men no synes eg ikkje den er direkte fin uansett, men den er finare på dei som er litt høgare.

Gammel 07-09-12, 08:49   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg liker den, men har ikke sett den.
Den passer litt i min stil med vide linbukser og lange løse overdeler. Og det er absolutt et pluss at den er strikken i alpakka. Jeg er en hund etter naturmaterialer.
Det kan godt hende den kommer på strikkepinnene, men jeg vil nok som HV prøve å gi den litt innsvinget fasong.

Gammel 07-09-12, 08:51   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mer og mer sikker på at jeg må ha en sånn genser. Ikke akkurat lik, men noe i den gata. Jeg fryser så fælt, så det må jo være lurt.

Jeg har litt lyst på blå, men er redd det blir en jul-i-blåfjell-genser.

Gammel 07-09-12, 09:16   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om en er slank derimot så ser dette berre casual og kult ut. Kollegaen min her skal strikke denne genseren. Ho er nesten 180 og slank og kjem til å sjå stilig ut i en sånn genser.

Gammel 07-09-12, 10:26   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fint med løse, avslappede plagg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.