Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetråden 2012!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 15:58   #101
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegavetråden 2012!

Ja, jeg håper jeg får det til. Jeg skal strikke en versjon med perlestrikk på undersiden så jeg må kombinere to oppskrifter. (Fant begge oppskriftene på Ravelry.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:59   #102
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Blir sikkert fine! Jeg liker at de er så lange også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:38   #103
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har på ein måte starta eg og. Er ein del drikke som treng litt tid på å lage seg. Ellers så har eg ein del planar. Satser helst på heimelaga gåver i år og. Foreldra våre får korger med masse rart oppi. I år kjem den til å innehalde bringebær i ulike former. Så tenkjer eg det blir ein del sjal og slike ting eg heklar til ein del andre.

Gammel 16-09-12, 22:51   #104
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva kjøper man til jenter på 6.5 år 9? Tror ikke de leker så mye lenger bortsett fra med lego, så mulig lego enda kan være aktuelt. Eldste driver med langrenn, yngste dans. Vanlige klær tror jeg utgår, måtte i så fall vært yttertøy, sportsklær el.

Det ble i alle fall bøker, med byttelapp. I tillegg tror jeg det blir sølvøredobber.

Gammel 16-09-12, 22:52   #105
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt de første gavene:

Vennegutt 5 år: Ninjago t-skjorte
Vennegutt 6 år: Ninjago t-skjorte
Nevø 6 år: Ninjago genser og Ninjago klistremerkehefte

Gammel 17-09-12, 00:12   #106
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

http://www.nameon.no/
Anbefales. god kvalitet på alt jeg har prøvd derifra. Het tidligere scandinavianlife

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 00:20   #107
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker i år, men jeg føler kanskje det ikke er 'bra nok'. Jeg strikker ikke store ting, til det er det alt for mange som skal ha gave.

Niese 11 år: 'Alliumlue' + bellavotter (lua er ferdig, må bare kjøpe dusk)
3 x svigerinner: bellavotter i deilig mykt ullgarn.
mor: skjerf i kidsilk, tynt, tynt, tynt
Svigermor (fikk sjal i fjor) Tror hun får noen litt forseggjorte votter i år.

3 x svoger? - sokker, votter eller luer.

Nevøer og nieser i barnehagealder? Lurer på luer og votter til dem også, men kanskje jeg vil vente til Julekongen sine oppskrifter kommer. Altså årets julekalender på TV.

Gammel 17-09-12, 07:06   #108
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Nesten ferdig! Mangler å strikke ferdig Mariusgenser til mannen, gave til min mor og gave til eldstesønnen bare.

Gammel 17-09-12, 09:38   #109
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på salg hos grossist. Morsomste funnet er asparges-skrellere. Det ante jeg ikke fantes en gang. Det er "gave" til de vi ikke gir gave til i år.

Adventskalenderboksen ble også fylt opp. Etter besøk hos Fru Berg i sommer er gaver til de vi gir småting til også på plass.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 09:41   #110
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg strikker i år, men jeg føler kanskje det ikke er 'bra nok'. Jeg strikker ikke store ting, til det er det alt for mange som skal ha gave.

Niese 11 år: 'Alliumlue' + bellavotter (lua er ferdig, må bare kjøpe dusk)
3 x svigerinner: bellavotter i deilig mykt ullgarn.
mor: skjerf i kidsilk, tynt, tynt, tynt
Svigermor (fikk sjal i fjor) Tror hun får noen litt forseggjorte votter i år.

3 x svoger? - sokker, votter eller luer.

Nevøer og nieser i barnehagealder? Lurer på luer og votter til dem også, men kanskje jeg vil vente til Julekongen sine oppskrifter kommer. Altså årets julekalender på TV.

Hvis ikke dette er flotte gaver, så vet ikke jeg!
Tenk så mye tid og omtanke som ligger i en slik gave.

Gammel 17-09-12, 11:33   #111
tristhin
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2012
tristhin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne må jeg og følge med på! Godt å se at det ikke bare er meg som ønsker å fordele utgiftene og slippe stresset i desember!

Foreløbig er det kun 2 gaver som er ferdige, men det er nå en begynnelse i hvert fall!
Jeg har også liste på mobilen med hva som er fikset og hva som skal ordnes

tristhin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 20:15   #112
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk kjøpt en bok hver til to nieser i helgen. Mulig jeg skal en tur til London om noen uker. I så fall skal jeg innom Gap og Next og finne en nattkjole eller pysj til dem, noe de ønsker seg. Satser også på litt andre gaver derfra, i alle fall ting til julestrømpene.

Gammel 17-09-12, 21:49   #113
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har kun en gave igjen + at poden skal lage fem.
Kalendergaber er jeg også nesten ferdig med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 21:56   #114
millact

Standard

Chablis. Heldiggris!

Jeg har i alle fall to stk Lego city julekalendre i skapet, skal bare kjøpe en annen til eldste, så er jeg i boks med det.

Gammel 18-09-12, 01:59   #115
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

En eller annen (jeg tror det var her inne) snakket om det å få flere til å skrive en hilsen, legge det i konvolutter og gi i gave? (Det var snakk om bursdag dette...)

Vel, jeg har gått igang med dette for min bror i uniten. Jeg har nå sendt pm på fb til 17 norske venner og 17 amerikanske venner og har bedt dem om å skrive en hilsen eller et minne om/til brodern og sende meg det på mail.
Jeg skal deretter printe det ut og lime det inn i en scrappebok som han skal få til jul.
Jeg vet at han savner spesielt sine norske venner, og håper de gidder å ta seg tid til å gjøre dette.
Jeg har fått svar av ei av venninnene hans i usa, og hun elsket ideen. Håper bare de jeg ikke kjenner også gidder å lese mld min.

Gammel 18-09-12, 02:26   #116
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt en avgjørelse. Alle "vanskelige" gavekasus får kinogavekort og sjokolade i år. En tur innom sjokoladebutikken og en tur innom kinoen.

Gammel 18-09-12, 10:19   #117
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har tatt en avgjørelse. Alle "vanskelige" gavekasus får kinogavekort og sjokolade i år. En tur innom sjokoladebutikken og en tur innom kinoen.

Katta: dette gjorde jeg i fjor, og sikkert til noen i år også. Super gave både å gi og få.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:22   #118
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Julegåvelista vart gjennomgått i går og viser at 7 gåver er på plass. Då er det berre drøye 30 stk igjen, ++. Det er ein haug med bursdagar også i familien rett før jul, så det må også tenkast på. Målet får vere å fikse nokre gåver kvar veke framover, så blir det overkommeleg. Netthandel er forresten ein fantastisk oppfinnelse.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:26   #119
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her blir det også gitt gavekort i år, egentlig liker jeg ikke å gi gavekort eller penger men i år har jeg kapitulert, nevøen min får gavekort på kino i tillegg til en fleecegenser fra umbro.

Gammel 18-09-12, 10:29   #120
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Chablis. Heldiggris!

Jeg har i alle fall to stk Lego city julekalendre i skapet, skal bare kjøpe en annen til eldste, så er jeg i boks med det.

Deilig å nesten være ferdig, har aldri vært så tidlig ute før, første november har alltid vært datoen jeg har sagt jeg skal være ferdig til.:-)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.