Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferien 2012 - hva er planene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 22:48   #101
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferien 2012 - hva er planene?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

millact, neste sommer kan dere besøke oss og vi besøke dere!

Ja, la oss satse på det!

Gammel 30-01-12, 01:11   #102
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Tre uker til Florida i Juli på oss! Sol og varme, base i Orlando, leiebil og Store Planer. Herregud som jeg gleder meg!

Sist redigert av Vianne Rocher : 30-01-12 kl 01:17.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:17   #103
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

2 uker til Korsika i juni

3 uker på hytta på Sørlandet i juli/aug

Gammel 30-01-12, 09:21   #104
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg håper vi får til en tur til Florida i slutten av juni. Vi har vel egentlig bestemt oss, men vi må liksom bare være HELT sikre.

Gammel 30-01-12, 09:52   #105
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har bestilt et kjempefint feriehus i England, og skal ha leiebil hele ferien slik at vi er ganske fri, så vi skal gjøre litt forskjellig der, bl.a. besøke Drayton Manor Park med Thomasland (har en liten Thomastoget-entusiast i familien), Sea Life i Birmingham, en dagstur til min gamle studieby og mye annet gøy. Og så regner jeg med det blir et par dager på vestlandet også i løpet av sommeren.

Gammel 30-01-12, 20:21   #106
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ah, det slottet kjenner jeg hver sten av. Jeg har puslet det.

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg også!

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg også!

jeg også!

Jeg vurderer å ha med jentene på svømmeleir i Spania en uke i august. Eldste har jeg lovt skal få reise, men det er mulig jeg og de to yngste også blir med. Men det er litt dyrere enn jeg har tenkt.

Utenom det blir det nok noen dager på fjellet (hytte til hytte) og kano-overnattingstur. Blir det ikke Spania-tur blir det trolig biltur (mindre enn fjorårets til Lofoten. ) på Nordvestlandet. Molde-Ålesund-Trollstigen osv. Hadde vært moro å vise jentene hvor jeg bodde mens jeg gikk på høyskole.

Men jeg har fortalt jentene at det uansett ikke blir en vane med tre utenlandsturer på et halvt år. Skal til Florida i vinterferien (foreldrene mine spanderer turen) og København i mai (kjæresten min spanderer...). Det er tre år siden de var utenlands, så i år blir nok utenom det vanlige.

Gammel 30-01-12, 20:23   #107
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerferie

Det blir nok New York, Rendalen og Helgelandskysten i år.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 20:34   #108
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lite er planlagt, og vi må få ut fingeren snart!

Vi har halvveis en plan om å loffe rundt i Danmark i år. Ei uke med venner og ei uke alene kanskje?

Gammel 30-01-12, 21:04   #109
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Helgelandskysten i år.

Lite er vakrere enn Helgeland i godt sommervær.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 09:41   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir Italia på oss; stort hus ved Gardasjøen i en uke, sammen med foreldrene mine, broren min og familien hans. Hva kjernefamilien gjør før og etter er enda uklart, men jeg tenker meg et par dager i Milano i forkant og noen litt flere dager i Venezia i etterkant. Så blir det sikkert en tur nordover til besteforeldre i Tromsø og Trøndelag, i alle fall for Poden og kanskje for oss også.

Gammel 01-02-12, 10:19   #111
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Sommerferie

Helgelandskysten i år.

Velkommen! Fineste i verden.

Gammel 01-02-12, 11:14   #112
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøpte i høst helt ny campingvogn. (Vi har hatt flere tidliger, men alltid gått vekk fra det etter dårlige sommere osv.)

I år skal vi bruke fire uker i den, i strekk. Vi skal på litt sånn omreise i Europa, på en måte.
Vi drar fra Larvik til Danmark. Her kjører vi rett igjennom. Tar første stopp i Tyskland, hvor og hva er litt usikkert.
Første hovedmål er en etappe av Tour De France i Frankrike. Vi skal se en eller to, litt usikkre. (Sykkelgal familie, alle som en.)
Så skal vi besøke Paris og EuroDisney sidne vi først er i Frankrike. (Bruker ca en uke på dette.)
Vi håper så på rundt to uker på en plass ved Gardasjøen, for så å sette snutta mot Norge igjen.
På hjemreisen skal vi å bruke ca en uke og skal prøve å finne noen ting vi ønsker å se, for å gjøre det litt innholdsrikt. En ting er i alle fall det store berømte slotte i Tyskland. (Det som er på alle puslespill...)

Vi er en familie på fem, tre barn. Alle liker bilkjøring, men dette skal ikke være stressete. Vi skal ta dag for dag, men prøve å legge opp en rute, for å gjøre det innholdsrikt og avslappende.
Vi reiser med mine foreldre og to voksene brødre. De kjører bobil.

Vi gledre oss stort, ALLE.
(Skal lage en tråd i håp om å få noen tips til stopp osv.)

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:27   #113
Maiamor
I flasketåka

Medlem siden: Jan 2012
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi skal feriere i Dyreparken i år.

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:43   #114
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Slappe av. Det er planen

Vi skal være her hjemme og vi skal en tur til mamma. Det er nok det eneste. Men det er nok. Det er som å være i syden når vi er hos mamma. Kritthvite strender uansett hvilken retning man går i Bortsett fra temperaturen da..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:37   #115
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal to uker til Nice.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:53   #116
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sannelig om jeg vet. Mannen har permisjon hele sommeren, og jeg satser på å få to-tre uker sammen med dem i løpet av juni eller juli. Vi drar nok til vestlandet en tur, og kanskje en langhelg til København e.l.

Gammel 02-02-12, 09:16   #117
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal vente på baby i sommer. Dermed blir det vel ikke store utfluktene. Mulig en tur til Nord-Norge om formen tillater det, kanskje Dyreparken eller hytta på Nesbyen og Langedrag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:38   #118
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Planene er ikke i boks ennå. Etter ferien i fjor der det regnet halve tiden så er planen i år at vi skal til et solsikkert varmt sted. Snakket litt om Mexico med en stopp i New York på veien.

Gammel 02-02-12, 12:05   #119
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal som vanlig 3 uker til Lofoten. Vi har et sommersted der oppe. Vi drar litt senere enn vanlig i år, fordi min svigerinne skal gifte seg. Det må vi jo få med oss. Mulig at ungene og jeg tar en tur til Oslo før dette.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:44   #120
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2 uker til Nord-Italia. Flyr til Milano, leiebil hele ferien og leilighet midt mellom Genova og Savona. Ellers blir det to uker til DK og muligens en uke i Bergen med skiftjobbing.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.