|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
...we have cookies
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg vil ha adventskalender til meg selv. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har kjøpt kalender til ungene. De blir jo så fort tomme og jeg klinka til å kjøpte min første julegave til niesen vår.
|
|
|
|
#103 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Er det kjipt av meg å si at det ikke kommer på tale å kjøpe Lego Star Wars kalender til 399? Dvs at jeg må ut med 800 kr bare for adventskalendere? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Nei, det er ikke kjipt rine. Jeg kjenner veldig på det at en julekalender til 4-500 kroner til hvert av barna, som til sammen utgjør 1500 kroner, men som allikevel egentlig bare er fylt med dritt - det er skikkelig bortkastede penger. Det gir en snittpris på 20 kroner per kalendergave, og jeg kan ikke se poenget med 24 slike gaver. Men for all del, jeg lar meg nok presse til julekalender i år også - selv om jeg gjerne skulle ha stått over. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har kjøpt kalendere!
|
|
|
#106 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg skulle liksom forene meg med dere, men plutselig oppdaget jeg at jeg har kjøpt 12 julegaver!!?? Hvor kom de fra, da? Jeg har virkelig ikke planlagt en tøddel i år, ikke skrevet en eneste liste eller noe. Tidligere om årene var jeg helt klart en "juleplanlegger", men i fjor forsvant planlegginga i amming, jobbstart og nattevåk, og jeg oppdaget til min store forundring og glede at det ble jul likevel, så da droppet jeg like godt planlegginga i år også.
|
|
|
#107 |
|
One of These Days
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har kjøpt gaver til tulla og lillegutt, men mangler til absolutt alle andre. Vanligvis er jeg veldig tidlig ute, men dette året blir det jul for første gang uten barna. Tror det demper forberedelsene mine, ja. Ikke vet jeg hvem jeg skal kjøpe julegaver til lengre heller. Noe med hvem er "mine" venner og hvem er eksens venner. Men julekalendergaver er ordnet, må bare finne ut hvilke datoer jeg skal henge gaver på, dvs. når ungene er hos meg. Ellers må jeg vel handle inn adventslys og ingredienser til julekaker. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?
De koster 279,- på Extra Leker, og sikkert det samme på Toys'r us. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Gode råd! Denne trengte jeg! Tusen takk! |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Rockesøster
|
Nesjda, jeg har ikke sendt julekort på mange år, likevel dumper det et tjuetalls ned i postkassen min. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Trenger desperat gaveforslag til jenter på 17 og på 10 |
|
|
|
|
|
#113 |
|
intro
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg synes egentlig at denne tråden kommer altfor tidlig.
|
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Mener du at vi ikke er ordentlige julesinker? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ute på tur
|
Denne tråden har sørget for at jeg nå har kjøpt 2 stykk julekalendere, en lego star wars og en pakke med 24 bokser play dough. Jeg har skrevet ut fjorårets julegaveliste for å sjekke hvor mange gaver vi skla kjøpe og begynt å lage en ønskeliste for oss, for det er så vanskelig å ta det på sparket når folk spørr.
|
|
|
#116 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Er dette i ferd med å bli en tråd dere alle starter tidligere enn noen gang? Skal vi liksom sitter her 20. desember og kunne erklære oss for klare?
|
|
|
#117 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
|
|