|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei det ville jeg så absoultt ikke. De er livet mitt, det er de jeg lever for og jeg føler meg så mye mer hel med denne gjengen rundt meg. De leger sår fra barndomen med alt kjærligheten de gir meg og all den omsorg jeg får gi til de.
|
|
|
#2 |
|
Einsam
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nå har jeg ingen mann, så jeg ville aldri valgt bort barna.Jeg ville ei valgt bort mannen den gangen vi ble sammen, for alt i verden. Og det sier jeg selv om vi nå er skilt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Men hvis noen spør meg om jeg synes det var verdt det å miste såpass mye frihet for min egen del for å få plutten som akkurat sitter ved siden av meg, maser om eple, vil ha meg til å synge fra sing-sangkortene sine og fruster over dårlig nettverksdekning på youtube på mobilen min, så er det helt klart det. Gleden ved å få en til noen år etter de to første er enorm, det å få et barn etter man har lært alle babygreiene og kan slappe av og kose seg er fantastisk. Men ja, det koster endel også, og jeg savner virkelig et par av de tingene jeg har satt på vent for hans del.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg tester dette annenhver uke. Ikke 100 % så klart, siden jeg aldri kan nullstille meg helt fra det faktum at jeg har to barn, men annenhver uke trenger jeg ikke tenke på skole og bhg, matpakker og så videre og så videre og så videre. Det er fritt, men monotont og tomt. Barna er til tider slitsomme å ha med å gjøre, men det er ALLTID verdt det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...En av mange grunner til at vi bare har to barn, og ikke skal ha fler, er at jeg setter friheten min veldig høyt. Med to unger føler jeg at jeg i stor grad kan gjøre de tingene jeg ønsker, det samme med mannen. Jeg føler ikke at jeg har ofret fritiden min på noen som helst måte. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skal rømme
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det er jo ikke det denne forskeren snakker om, at noen av de som har mann/barn ville valgt dem bort.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Dette er jeg veldig enig i. I tyveårene så studerte jeg, flyttet hvert år,bodde i utlandet, festet når det passet meg og gjorde generelt det jeg ville uten å ta hensyn til så mange andre enn meg selv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sånn føler jeg det også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#10 |
|
Curlingkone
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke byttet dem bort nei.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke forandret på noe. Jeg ville jo ikke vært den jeg er i dag om jeg ikke hadde vært igjennom alt jeg har vært igjennom, sammen med alle de menneskene jeg har opplevd det sammen med. Og jeg liker meg selv som jeg er nå. Og aldri i verden om jeg ville vært mannen eller ungene foruten! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville aldri byttet bort datteren min. Jeg er mye lykkeligere med barn enn barnløs. Noe av grunnen er nok at hun var så etterlengtet etter flere år med prøving, og den panikken jeg kjente med tanke på at jeg kanskje aldri skulle få oppleve å føde egne barn.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Som regel er det vel sånn når barna er så store? Mine er også ute og sparker fotball, og alle sov til over åtte i dag. Har egentlig vært sånn noen år nå. Og jeg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Ja, det tror jeg også. Om man ikke kan sove lenge eller får mer egentid når barna vokser til, så tror jeg det er i spesialle tilfeller. Om man har barn med spesielle behov feks. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Jeg vil jo ikke at det alltid skal være sånn! Jeg storkoser meg jo sammen med dem, og tenker med gru på at de skal velge meg bort oftere og oftere i årene framover.
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det kan godt være at det som regel er sånn. Mine står opp 6, de står opp selv, men de krangler så de vekker oss. De er ute og sparke fotball, men jeg kan ikke gå i butikken slik at de er alene hjemme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ble ferdig med utdannelsen min før jeg fikk mann og barn, så rekkefølgen er jeg fornøyd med.
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Stort sett alltid fornøyd med mannen (noen ganger helt over meg at jeg faktisk har fått en så flott fyr til mann
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Mannen beholder jeg gjerne. Vi har noen tunge perioder bak oss men alt i alt kan jeg ikke tenke meg et liv uten mannen min. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg kunne nok valgt en annen utdannelse, evt jobbet et år i utlandet, fått opplevd mer av verden. Men det ble ikke sånn. Hadde jeg valgt annerledes ville jeg ikke endt opp her jeg er i dag, og jeg vil aldri byttet ut mannen eller ungen og den som er på vei med noe annet.
|
![]() |
|
|