|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forventninger til politiske ledere
Ja, men du snakker om å ta og vise ansvar i en livstruende situasjon! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Ja, jeg gjør det, og det er her jeg snakker om lederskap, og hvorvidt man innehar de egenskapene og kvalitetene som gjør en til en god leder.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Forventninger til politiske ledereJeg kan ikke se sammenhengen mellom forskjellige situasjoner hvor man trenger forskjellige lederegenskaper. Stoltenberg har gjort en fantastisk jobb i denne situasjonen, man kan trekke konklusjonen at han gjør en god jobb i akkurat denne situasjonen. Man vet ikke hvordan han hadde reagert på Utøya, for det er en helt annen situasjon.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Helt enig, og veldig enig i det siste du skriver!
|
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg også lest, han ville ikke ha fokus på sin historie, han ville vente med detaljene.
Her skulle jeg svare det Darth skriver. Kapteinen hadde akkurat sett kona si bli drept og han har med seg datteren sin som har sett det samme. Mulig hans mening ble lagt størst vekt da de dro fra øya. Jeg vil si at det er naturlig at han ville langt vekk med datteren.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Det Esme sa.
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Men faktum er at dette har kommet opp som tema. Og da kan man bli sur og oppgitt og kalle meningsmotparten uempatisk. Eller så kan man velge en mer saklig linje og forklare hvorfor man mener at dette ikke har noe å si for fremtidige lederverv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner at du snakker om lederskap, det vi diskuterer er om lederskap i en stridssituasjon har NOE SOM HELST med politisk lederskap å gjøre! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tror det, men jeg ser jo at ikke alle er enige i det. Jeg tror at lederskap kommer til uttrykk i alle tenkelige situasjoner, kritiske og ukritiske. Hadde han snudd båten, felt ned lemmen og fisket opp redde og sårede ungdommer fra sjøen med sin "pansrede" båt, hadde media trukket det frem i alle artikler og historier. De hadde spilt på det i fremtidige saker og verv og også, tror jeg, som en god egenskap en leder bør ha, evnen til å handle i en presset situasjon. Men fordi situasjonen er annerledes, er det ubehagelig å snakke om forventninger og krav. Og det er sikkert som noen nevnte oppi tråden, fordi det er litt prematurt og ubehagelig å snakke om enda.
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Forventninger til politiske ledereSpeideren har blitt nevnt, og jeg drar inn et eksempel derifra. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Forventninger til politiske ledereEtter som jeg husker så ville ikke EP snakke noe særlig om detaljer fra Utøya den første tiden? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Forventninger til politiske ledereJeg synes faktisk debatten er helt grei slik den foregår i denne tråden, og er han et lederemne så tåler han den.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Forventninger til politiske ledereJeg tror ikke engang Skremmern hadde gjort noe annet enn det Eskil gjorde! Veldig enig med Katta og Sir Limpalot og mange flere her. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Forventninger til politiske ledereOg så blir jeg så provosert av dette kinaputt-snakket. Ingen trodde at det var snakk om kinaputter da de forlot Utøya i den båten - på det tidspunktet visste de at det var noe helt annet! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Forventninger til politiske ledereJeg er den første til å si at jeg ikke er egnet til å jobbe med mennesker. Men jeg synes ikke det er et problem sålenge det finnes andre som er gode på det og jeg kan brukes til noe annet? |
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Men hvordan kan man vite om Jens Stoltenberg hadde opptrådt på noen annen måte? Jeg syns ikke måten Eskil Pedersen reagerte på har noe å si i forhold til hans politiske lederengenskaper. Det jeg derimot syns sier noe om hans politiske lederegenskaper er tiden etter Utøya, og der har han virkelig stått frem.
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Forventninger til politiske ledereVi vet ingenting om Stoltenbergs egenskaper i slike situasjoner. |
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, nemlig, det er jo det som er poenget, likevel er han hyllet som en god leder med gode egenskaper. Disse egenskapene klarer iallefall jeg og se hos Eskil Pedersen også, om han er landets kommende statsminister er for tidlig og si, men jeg kan ikke skjønne det dersom det faktum at han valgte som han gjorde på Utøya skal brukes mot han senere.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Forventninger til politiske ledereSånn for ordens skyld, jeg mener ikke at ep ikke er kvalifisert som statsminister. |
|
![]() |
|
|