|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Tror ikke minsten din skal sulte i morgen Skremmern. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Pluggen spiser mye, så fullfører han det ikke i barnehagen, tar han resten når han kommer hjem.
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Vi har disse og jeg sikrer lokket med strikk ja, også er ikke boksen så tett at at man kan ha noe flytende i noen av rommene, som for eksempel syltetøy. :erfart: Jeg har nå snust litt rundt på ebay og bestilt en slik:
Jeg brukte i midlertid en sånn ferdig, ganske grov, melmix som man egentlig skal bake brød av :lat: Så tilsatte jeg det jeg fant i kjøleskapet: løk, salamibiter og paprika og masse ost. Disse ble kjempegode og gikk ned på høykant.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I går fikk hun med seg fiskekaker kuttet ut i fine fasonger (brukte pepperkakeformer), minigulerøtter, snacks paprika, ostebiter på coctailpinner, en liten eske rosiner og skiver med trønderfår til siste måltid. Hun har vært veldig fornøyd med alt hun har fått og alt blir spist opp hver dag.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Ikke Smurfen heller, hun spiser alltid frokost hjemme, og de andre måltidene får de i bhg. I Pluggens barnehage har de med to-mat (1400-mat
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Utrolig flott matpakke, Skremmern!
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Har også kjøpt easylunchbox for en tid tilbake. Synes matboksen gjør det enkelt å lage litt morsomme matpakker. Prøver å fylle de tre rommene som er der. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Laga fylte rundstykker her om dagen: laga kuvertbrøddeig med hvitløk, oregano og solsikkekjerner, tok en deigemne og klappa det flatt, la på ei kvart skinkeskive, ei teskje pesto og litt revet ost og bretta sammen, pensla med vann og strødde på sesamfrø. Kjempegode
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Den er litt stor, den er det, men rommene er fin inndelt, synes jeg, med plass til drikke og yoghurt oppi boksen. Lokket sitter som støpt, men de minste barna trenger nok hjelp til å få det av og ordentlig på igjen.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Jeg er mye mindre fornøyd enn Skremmern, bare sånn for å veie opp litt.
|
|
|
#20 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I går bakte jeg matmuffins, som han fikk med i matpakka i dag, sammen med druer, ost (kuttet ut med små dyreformer) og pølsebiter. Han er ikke så storspist til det måltidet.
|
![]() |
|
|